Barbara Novak: “Otroci potrebujejo igro v naravi, ne na telefonu”

3. 6. 2019 | Vir: Story
Deli
Barbara pri dogodku Čarobni dan poudarja tudi dobrodelno plat, saj otrokom iz socialno šibkega okolja omogočajo brezplačen obisk obšolskih dejavnosti vse leto. (foto: Foto: Jana Snuderl)
Foto: Jana Snuderl

Barbara Novak je "mama" družinskega dogodka Čarobni dan.

Story: Pa pojdimo na začetek. Od kod ideja za ta družinski 'praznik'?

Ko sta bila moja otroka majhna, prav veliko dogodkov za družine ni bilo. Že prej smo hodili z otroki na izlete v Arboretum in bilo nam je vedno lepo. Imeli so igrala, otroci so se brezskrbno igrali v prečudovitem zelenem okolju. In ker sem že pri prejšnjem podjetju organizirala dogodek v živalskem vrtu, sem dobila idejo, da bi to lahko naredili v veliko večjem obsegu v Arboretumu.

Story: Pravijo, da prvega ne pozabiš nikoli. Kakšni spomini pa vas vežejo na prvi Čarobni dan? Kaj ste si od tistega dneva najbolj zapomnili?

Najbolj se spomnim strahu, bali smo se, ali bo dovolj obiskovalcev. Ko delaš takšno prireditev prvič, sploh ne veš, kaj naj pričakuješ. Sanja se ti ne, kakšen bo odziv. Še pred tem pa smo obupano od petka zrli v nebo, saj je od srede padal dež kot iz škafa, v soboto pa smo imeli še radijsko oddajo v živo iz Arboretuma, a je še vedno neprestano lilo. Lahko si predstavljate, kakšni občutki so nas prevevali. Nič kaj spodbudni. Nato pa nas je v nedeljo zjutraj pričakal res čaroben dan, nebo je bilo jasno, brez oblačka, in velik sonček, ki je v Arboretum priklical številne obiskovalce, tako da je Arboretum kar pokal po šivih. Ves trud je bil poplačan in strah se je razblinil kot milni mehurček.

Story: V zadnjem desetletju ste organizirali že 32 Čarobnih dni, tako rekoč po vsej Sloveniji, od Ljubljane, Kranjske Gore, Lipice, Bleda, Arboretuma. Glede na to, da ste skozi to obdobje zabeležili okrog pol milijona obiskovalcev, predvidevam, da za celotnim dogajanjem stoji številčna ekipa?

Koliko denarja morate imeti, da vas nemške banke štejejo za bogate?

Res smo bili že po vsej Sloveniji. Naša strategija je bila takšna, da smo na začetku mi 'potovali' naokoli, da nas ljudje spoznajo, potem pa smo našli lokacije, ki so stalne. Tako smo bili zares od Ptuja do Kopra, Lipice, Starega Vrha, Pohorja, Bleda. Skratka, obiskali smo številne slovenske turistične bisere. Zdaj pa smo se nekako ustalili. Konec poletja Arboretum, pozimi Kranjska Gora, spomladi Tivoli, Ljubljana. Čarobni dan je res premišljen in dodelan do potankosti, za njim pa seveda stoji najboljša ekipa.

Story: Trendi družinskega življenja se vsako leto spreminjajo. Kako vi zaznavate spremembe v dinamiki med starši in otroki?

Zdi se mi, da čas prehitro beži mimo nas. Mislim, da smo kar vsi starši ujeti v to dinamiko današnjega časa, da nosimo delo in službene probleme domov. Danes ima večina odraslih pametne telefone in so z mislimi vseskozi bodisi v službi bodisi iščejo nekaj na internetu ali pa samo malo pogledajo, kaj je novega s prijatelji na FB-ju, in kot bi trenil, mine urica in zmanjka časa za skupne trenutke z otroki. Tudi otroci vedno bolj 'čepijo' doma pred računalniki in igrajo igrice ali 'chatajo' s prijatelji po telefonu, namesto da bi se družili in igrali z njimi ali s starši zunaj v naravi. In tako je vse manj lepih, skupnih trenutkov, ki bi povezovali otroke in starše.

Zelo smo ponosni, da je Čarobni dan prireditev, namenjena vsej družini, in da to povezuje, saj lahko starši in otroci marsikaj skupaj počnejo, se skupaj učijo ter zabavajo. Družinam želimo ponuditi prireditev, kjer lahko ves dan aktivno preživijo skupaj v naravi. Želimo jim pokazati, kako se lahko družina skupaj zabava, skupaj nauči kaj novega in seveda skupaj doživi kaj posebnega, nepozabnega, hkrati pa preživi dan na svežem zraku v naravi, in tako malce razbiti te prevladujoče trende.

Story: Kako naj starši svoje otroke spodbudijo, da bi tovrstna druženja vzeli za nekaj pozitivnega, namesto da prosti čas preživljajo na mobilnih napravah?

Mislim, da morajo biti starši zgled otrokom. Čim večkrat jih moramo peljati v naravo, na piknik, bazen, v gozd, na jezero ali pa skupaj odigrati kakšno družabno igro in se družiti z drugimi družinami v realnem, in ne v virtualnem svetu.

Story: Glede na to, da na vsakem dogodku sodelujejo različna podjetja, društva, klubi in druge institucije, ki obiskovalcev ponujajo različne aktivnosti in doživetja, kako precenite, kaj bo v določenem letu najbolj pritegnilo njihovo pozornost?

Ne glede na to, da se določeni trendi spreminjajo, otroci te starosti še vedno obožujejo živali, ki vedno pritegnejo veliko pozornosti. Pa tudi različni atraktivni športi navdušujejo, kot je plezanje po plezalni steni, itd. Poslikava obraza je ena od stvari, ki se je otroci nikoli ne naveličajo. Ali pa čarodeji in cirkusanti.

Besedilo: Anja P. Kontrec // Fotografije: Jana Šnuderl, Primož Predalič, Katja Kodba

Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec

Nova Story že v prodaji

Story 10/2019

Story 10/2019, od 09. 05. 2019