Barbaro Plavec Brodnjak: “Diva je pri nas samo ena”

2. 1. 2016 | Vir: Story
Deli

Barbaro Plavec Brodnjak poznamo kot modno oblikovalko, ki je nekoč šivala kreacije za večino slovenskih glasbenikov in lepotic različnih lepotnih izborov. Zaslužna je za stilsko podobo Nine Osenar in veliko televizijskih obrazov, saj je zadnjih nekaj let stilistka na Planet TV. Z njo smo se pogovarjali o njenem delu in 'zlati dobi', ko so za njene kreacije dekleta stala v vrsti ...

Story: Barbara, sprva smo vas spoznali kot modno oblikovalko, ki našim zvezdnikom šiva obleke. Opus vašega dela na tem področju je kar zajeten, saj ste izdelali kar nekaj izjemno zapomljivih odrskih kostumov za Atomik Harmonik, Rebeko Dremelj, BBT in številne druge, šivali pa ste tudi obleke po meri za Heleno Blagne. Na katero delo in sodelovanje ste najbolj ponosni?

Joj, to, kar ste našteli, so res že zgodovinski projekti. (smeh) V to obdobje spadajo še vse nagrajene in nenagrajene večerne obleke, spektakularne in manj spektakularne, ki sem jih delala za slovenske predstavnice na različnih lepotnih izborih. Najbolj pa sem ponosna na vse prodane obleke, ki so bile in so dokaz, da sem delala dobro, saj je takrat od tega živelo kar nekaj ljudi, ki so bili zaposleni v družinskem podjetju.

Story: Bi lahko za katero izmed strank rekli, da je diva v pravem pomenu besede?

Diva je pri nas samo ena - Helena Blagne.

Story: Verjamem, da je bilo veliko napetih trenutkov, ko ste morali vskočiti in kaj popraviti, ko se je kaj strgalo tik pred zdajci ali pa se je zlomila peta. Se spomnite kakšne zabavne (oz. za vas najbrž stresne) prigode, ki se je zgodila v zaodrju?

Iz tistega obdobja se res ne spomnim nobene takšne prigode, saj sem bila vedno dobro pripravljena, pa tudi takšni projekti so se dolgo pripravljali. Se pa več takih stvari zgodi zdaj na Planet TV, kjer se na snemanjih marsikaj zgodi zadnji trenutek, preden se prižgejo kamere. Lili Žagar, s katero sva delali zadnjo sezono Moj dragi zmore, sva že imeli eno tako. Že oblečena, ozvočena stoji, da stopi na oder, in nepričakovano ji na zgornjem delu srebrne svilene obleke začne na sredi prsi nastajati velik temen madež, bil je vedno večji in bolj črn. Najprej sem mislila, da se meni temni pred očmi zaradi vseh tistih reflektorjev, a madež je bil res tam. Še dobro, da ne paničariva, in kot vedno dobro opremljena zgrabim drugo obleko, ki je bila pripravljena za naslednjo oddajo.

Story: Pa gledate na preteklo obdobje z nostalgijo? Se vam zdi, da je danes pri nastopajočih vedno manj poudarka na kostumih? V tujini ta trend še ni zamrl, kaj pa pri nas? Kdaj so bila tista 'zlata leta'?

To so bila res zlata leta. Spominjam se, da so dekleta za pomerjanja stala v vrsti, ko sem prišla v Ljubljano, saj sem takrat še živela na Ptuju. Po mojem mnenju bi nastopajoči za oder z veseljem naročali vedno znova nove kostume, le njihov obseg nastopov se je tako zmanjšal, da si tega ne morejo več privoščiti.

Story: Imate v mislih koga, s katerim še niste, pa bi si še posebej želeli sodelovati?

Tisti, ki je imel namen, je prišel.

Story: Škarje in meter so vam bili tako rekoč položeni že v zibko, saj izhajate iz umetniške družine. Kako se spominjate svojega otroštva?

Moji spomini so v delavnicah, takšnih in drugačnih. Pri dedku je vedno dišalo po usnju in lepilu, saj je bil čevljarski mojster, pri mami pa so bili kupi blaga, kroji, gumbi. Denar se je pri nas vedno služil s tem, kar so naredile naše roke.

Story: Ste imeli v mladosti drugačno predstavo o tem, kaj boste počeli, ko boste veliki?

Ne dolgo. Razen športa ni bilo druge dileme. Slovenska osamosvojitev leta 1991 me je junija tako zmedla, da se nisem vpisala na Fakulteto za dizajn v Zagreb, ampak sem pristala v Ljubljani, kjer sem pogrešala prakso. Sem pa ves čas delal v družinskem podjetju, kjer sem morala svoje oblikovalske ideje poslati na trg, kjer sem takoj videla, da se fakulteta in trg zelo razhajata.

Story: Kaj vas je do danes najbolj zaznamovalo?

Tega pa ne vem. Korak za korakom je tisti, ki te nekam pripelje. Velikim skokom navadno sledijo tudi veliki in boleči padci.

Story: Prisotni ste na vseh ravneh v modnem svetu, saj ste modna oblikovalka, svetovalka in ne nazadnje tudi stilistka. Ste slednjo pot izbrali kot primarni poklic in koliko časa vam sploh ostane za kreiranje?

Za ta korak sem se odločila predvsem zaradi zmanjšanega obsega lastne proizvodnje in tudi zato, ker je po 20 letih oblikovanja že čas za kakšen drug izziv, čeprav še vedno oblikujem in izdelujem oblačila za naročnice pod svojo blagovno znamko. Oblikovanje še vedno ostaja moja prva ljubezen. Trenutno stiliranje na Planet TV pa je zame veliko veselje, saj je energija pri nas noro dobra. Pustijo mi veliko svobode pa tudi pohvaliti znajo. To pa je tudi vse, da lahko človek dobro dela in si upa poskusiti tudi kaj takega, kar ni običajno za televizijo. Pa saj postajamo prva izbira gledalcev, kar nam o našem delu veliko pove.

Story: Pri stajlingih za televizijo veljajo posebna pravila. Kaj po vaših izkušnjah deluje najbolje pred HD-kamerami?

Vse razen svetlečih materialov, ki gube potencirajo. HD je bolj zahteven za masko.

Story: Kako je videti dan v življenju stilistke?

Začnem s čistilnico, nato po trgovinah izberem za vsakega voditelja nova oblačila, nakit in druge dodatke. V hiši sledijo pomerjanja in kombiniranja. Šivanje, prikrojevanje, da je pred kamero vse bp. Sledijo čistilnica in nujna vračila oblek, ki niso naša. Vmes sprejemam klice, kaj še kdo nujno potrebuje, saj na televiziji nikoli ne vedo, kaj jih v naslednjih urah čaka. Poskušam rešiti, kar se rešiti da. Kot stilistka sem na voljo za vse nasvete vsaj 20 ur na dan.

Story: Se kdaj tudi utrudite in kje potem znova najdete svoj navdih? Kaj je vaš 'restart' gumb?

Seveda se utrudim, saj sem normalna. Navdih je družina, 'restart' gumb pa redni treningi v Happy gymu pri Dejanu in Zoji.

Napisala Manja Plešnar
Fotografije Primož Predalič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol

Nova Story že v prodaji

Story 52/2015

Story 52/2015, od 23. 12. 2015