Borut Pahor: Predsednik družbenih omrežij

24. 3. 2017 | Vir: Story
Deli
Borut Pahor: Predsednik družbenih omrežij (foto: Profimedia)
Profimedia

Danes niso več dovolj politične misli, temveč javnost želi preučiti tudi modni in življenjski slog najrazličnejših pomembnih posameznikov politične elite. Slovenski predsednik Borut Pahor pa jim omogoča prav to, saj sledilce na družabnih omrežjih in slovenski prostor 'navdihuje' ali pa zabava, izberite katerikoli glagol želite, s svojimi objavami, pred kratkim pa so ga opazili tudi pomembni svetovni mediji.

"Če berete slovenske časopise, resne in manj resne, boste ugotovili, da celo v manj resnih časopisih srečate politične obraze. Da o resnih časopisih sploh ne govorimo, v njih ima politika absolutno prvenstvo. Če pa pogledate primerljive časopise v tradicionalnih demokracijah, tukaj mislim na Le Monde, The Times ali The Guardian, boste videli, da je tam politiki sicer posvečeno nekaj prostora, vendar samo o najpomembnejših stvareh," je pred leti v intervjuju za revijo Playboy povedal sedanji predsednik Republike Slovenije Borut Pahor, ki se je vse od takrat pojavljal na političnih straneh medijev.

Britanski dnevni časopis pa je pred kratkim objavil članek, v katerem je voditelja slovenske države označil za vladajočega politika na družabnem omrežju Instagram. Prestol na Twitterju nedvomno pripada novemu predsedniku ZDA Donaldu Trumpu, ki zabava javnost z neprimernimi izjavami, medtem pa so na Otoku 'kronali' predsednika Pahorja, ki je po njihovem mnenju na valu popularnosti z barvitimi objavami na omrežjih le še povečal svoj vpliv. 'Barbika, in ne baraba: Spoznajte Boruta Pahorja, slovenskega predsednika Instagrama' se glasi naslov članka, ki ga je objavil The Guardian in v katerem so angleški mediji pohvalili pristop našega predsednika. Slednji namreč pogosto objavlja tudi za politike nekoliko nenavadne fotografije.

Tako se je s tetovažo, na kateri je naslikan delfin, fotografiral 'zgoraj brez', ne manjkajo pa slike z živalmi ali tiste s predsednikom pri vsakdanjih opravilih. Največ odziva javnosti je povzročila fotografija predsedniške palače v Kairu, kjer je predsednik naslanjajoč se na ograjo oznanil svoje domotožje.

Pahor je začel uporabljati Instagram pred začetkom politične kampanje za predsednika države leta 2012, v petih letih pa mu je uspelo privabiti že več kot 24 tisoč sledilcev. Kot je nekoč priznal, se je že pred leti za pojavljanje na družbeni sceni odločil povsem zavedno, saj je lahko z govori in obnašanjem pripovedoval zgodbo svoje stranke Socialnih demokratov - SD. S tem si je prislužil kar nekaj nagrad, med drugim tisto za najbolj simpatičnega Slovenca, ki so mu v življenju veliko pomenile. Zaradi takšnih 'trofej' si je prislužil tudi vzdevek 'barbika', kar mu sprva sicer ni bilo najbolj všeč, vzdevek pa izvira iz njegove mladosti, ko se je uspešno ukvarjal z manekenstvom.

V modne vode se je napotil že v mladosti, glavni razlog za to pa sta, kar priznava tudi sam, nečimrnost in ego, k temu pa je prispevalo tudi to, da se je njegova mama ukvarjala s šiviljstvom. Tako so lahko njene sodelavke kar na njem pomerjale plašče, ki so jih krojile v delavnici, na kožo pa jim je bila pisana tudi njegova konfekcijska številka.

Tako se je v študentskih letih odločil preizkusiti v vlogi manekena, v kateri pa je bil, kot priznava, precej povprečen, vendar pa je poklic pomembno prispeval k rasti njegove samozavesti, ki mu pride prav v političnem življenju. "Že večkrat sem rekel, da sem raje barbika kot baraba. Rad se lepo oblečem, tega nisem nikoli skrival, veliko mi pomeni. Bi me pa lahko srečali v zelo razcapanih oblačilih, ko ne čutim potrebe, da bi se dobro oblekel. Zaradi skrbi za formo je javnost dobila splošen vtis, da sem predvsem politik forme in manj vsebine. Da znam morda nekaj lepo povedati, ampak da povedano ni bistveno," je razkril novinarju Playboya.

Kakorkoli že, če se z njegovim mnenjem strinjate ali pa ne, je resnica vsekakor v tem, da se je predsednik prilagodil aktualnemu dogajanju v svetu in se bolj kot preostala politična srenja zavedel pomena družabnih omrežij za mnenje prebivalstva. Z objavami si je zagotovo priboril simpatije mlajše populacije, ki za sporazumevanje uporablja Instagram, Twitter ali Facebook. "Komuniciranje med ljudstvom in politiko se spreminja. Instagram je najbolj priljubljen med mladimi in prav to je pot, s katero lahko dosežemo to generacijo," je povedal Pahor, ki si je s tem prislužil dokaj populistično oznako. Sam se s tem ne obremenjuje, saj verjame, da obstaja razlika med pozitivnim in negativnim populizmom, po raziskavah sodeč, pa njegovo aktivno udejstvovanje na socialnih omrežja ne povzroča škode njegovi priljubljenosti.

Nika Arsovski

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord

Nova Story že v prodaji

Story 12/2017

Story 12/2017, od 16. 03. 2017