Čeprav je bilo o Damjanu Murku prelitega že veliko črnila, se vedno najde toliko barve, da se naredi zanimiva zgodba.
In tega se štajerski slavček še kako zaveda tudi z vsakoletnimi koledarji, ki – tako v šali pravi Murko – krasijo delavnice avtomehanikov. In krasili jih bodo tudi v novem letu, v katero bomo vstopili čez nekaj tednov.
► Kaj je tisto, kar vas vsako leto znova in znova prepriča, da se odločite za ta projekt?
Tradicionalni koledarji so postali že nuja, saj me vsi že mesece prej sprašujejo, ali bo spet koledar, in ga želijo takoj rezervirati. Povpraševanje po tem projektu je vsako leto večje. Vsako leto znova se odločim, da koledarja ne bomo več izdajali, saj se mi zdi, odkar sem oče, to malce preveč, čeprav bi s tem ogrozil rdečo nit prazničnega decembra. Potem pa te otrok vpraša, ati, kdaj bodo spet ti smešni koledarji, da bomo z zaslužkom lahko šli na morje … Takrat veš, da delaš prav, da otrok razume, kaj in zakaj to delaš.
► Kako drugačna bo zgodba tokrat?
Vsako leto s fotografom Bojanom Mihaličem izbereva rdečo nit, temo koledarja. Tokrat sem športnik in prvič sem se kot aktiven moški počutil ob športnem udejstvovanju res seksi. Morda je za ženske noro, ko vonjajo pot prepotenih moških teles, no, očitno ta stvar velja le za ženske. Na lokacijah, kjer so nastale fotografije v poplavi prepotenih teles, nisem zaznal prav nič vznemirljivega. (smeh)
► Glede na to, da med poziranjem ne manjka smeha in zabave, se je težko skoncentrirati?
Zelo. Vendar smo profesionalci in si ne dovolim, da bi zabava prevladala, gre za trdo delo. Tudi če so fotografije na koledarju zabavne in smešne, to ne pomeni, da niso kakovostne in profesionalno posnete. Seveda pa je veliko zabave ob tem, a kot sem že dejal, je treba vedeti, kdaj je čas za trdo delo in kdaj za zabavo.
► Kakšno je sporočilo novega koledarja?
Vsi se premalo gibljemo, za zdravo telo v tem hitrem tempu življenja naredimo bore malo. Morda se bo komu ob listanju letošnjega koledarja 'zaluštalo' več gibanja, takšnega ali drugačnega. (smeh)
► Kje je potekalo snemanje?
Snemanje je potekalo na treh lokacijah, kar je bil precejšnji zalogaj za celotno ekipo. Glede na to, da smo snemali tudi zunaj, smo se od mraza kar malo tresli, no, predvsem jaz, saj sem bil edini razgaljen. Je pa bil največji izziv to, kako dobiti prazno teniško igrišče. Ko smo se peljali mimo igrišča in videli dečke igrati, smo jo kar mahnili iz avtomobila in jih poprosili, ali lahko naredimo nekaj posnetkov. Takoj so bili za, mi pa seveda navdušeni!
► To je po vrsti že kateri koledar? Katere vse tematike ste že imeli na koledarjih?
Hm, če pobrskam po spominu, šesti po vrsti. Bil sem že vse mogoče, od avtomehanika do profesorja in še kaj bi se našlo. (smeh) Letošnji koledar je zagotovo najboljši in še bolj vroč kot prejšnji.
► Koliko estetike – ali pač ne – je na koledarju?
No, morda bi kdo rekel, da je koledar narejen na prvo žogo in da ne gre več kot za eno uro dela, a bi se pošteno zmotil. Kar mesec dni smo porabili za idejo, iskanje lokacij, stajlinge, tudi maska, za katero je poskrbela Jasna Kovačič, priznana maskerka, je bila izredno zahtevno delo. Poziral sem namreč z razbito arkado, s poškodovanim očesom, v mlaki krvi. To res ni mačji kašelj, a maska profesionalcev dela čudeže.
► Ste kdaj razmišljali, da bi naredili eleganten koledar, popolno nasprotje tega, kar danes počnete?
Da, sem. Ampak drugo vprašanje pa je, ali bi se enako dobro prodajali. Morate vedeti, da je rdeča nit Murka vsa leta provokacija. To je se splača, je izredno dobičkonosno, če želite to slišati. Točno vem, kaj delam in zakaj. To je del mojega posla in očitno ljudje lik Damjana Murka še kako potrebujejo.
► Če je že koledar vroč, kako vroč pa je Damjan?
Niste edini, ki bi radi to izvedeli, a na to vprašanje vam lahko odgovori samo ena oseba – to je moja soproga Maja. Verjemite pa mi, da se pametne ženske, če moški ni vroč (tam in takrat, ko je treba), odločijo za zamenjavo. Po desetih letih zakona je najbrž jasno, iz kakšnega testa sem.
► Kdo se bolje prodaja – koledar ali Damjan?
Ali ni to isto? Jaz sem koledar in koledar sem jaz. Eno z drugim. Vse v paketu, kar izraža morda tudi to, da sem bil pionir v izdelavi tovrstnih koledarjev, ki so parodija na vse tiste mišičaste moške na koledarjih in seveda na prsate lepotice.
► Kakšna je cena prvega in kakšna cena drugega?
Cena koledarja je samo 20 evrov, kar je za vsebino, ki jo ponujam, zelo malo. Če bi radi Damjana v živo, pa dodajte kakšni dve ničli k ceni koledarja. (smeh)
► Kaj sicer še načrtujete do konca leta?
Delo mi daje krila in zdaj letim. Še letos izide nova pesem s provokativnim naslovom za mrzle dni ‒ Ritka prehlajena. Seveda sledi tudi videospot. Po velikem hitu Šok, ki je skupaj z vsemi videi na YouTubu že presegel dva milijona ogledov, je nova pesem logično nadaljevanje.
Besedilo: Alesh Maatko // Fotografije: Bojan Mihalič, osebni arhiv
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču