Danica Purg: Čas je najpomembnejše darilo!

28. 12. 2017 | Vir: Jana
Deli
Danica Purg: Čas je najpomembnejše darilo! (foto: Igor Zaplatil)
Igor Zaplatil

Zakaj se v tudi poslovnem svetu veliko dá na darila in na kaj morajo biti poslovneži pozorni v prazničnem času.

Navadno za praznike obdarujemo svoje bližnje, prijatelje, manj pa se govori o obdarovanju poslovnih partnerjev, strank. O tem smo se na Bledu pogovarjali s prof. dr. Danico Purg, direktorico in dekanjo IEDC - Poslovne šole Bled, ki glede na svoje dolgoletne izkušnje, udejstvovanja, priznanja poslovni svet pozna kot lasten žep. Vodilo njenega delovanja je: »Give us the best from the West and keep the rest« (Dajte nam najboljše z zahoda, drugo obdržite). Kaj pa je po njenem mnenju pomembno pri darilih v poslovnem svetu?

Zakaj je v poslovnem svetu med prazniki sploh pomembno obdarovati svoje poslovne partnerje, zveste stranke?

To je osebna pozornost, ki je tudi v poslovnem svetu zelo pomembna. Zakaj osebna pozornost? Ker s tem pokažeš, da ceniš, da je ta oseba tvoj poslovni partner, stranka. S tem, ko damo oziroma pošljemo darilo, mu namenimo pozornost in zahvalo – nikoli se ne smeš pozabiti zahvaliti za sodelovanje. In novo leto je ena izmed takšnih priložnosti.

Na kaj vse pa morajo biti poslovneži po vašem mnenju pozorni, ko pripravljajo, izbirajo darila?

Lepa darila so tista, ki kažejo, kdo ti si, kakšno je tvoje podjetje. Darilo mora biti lično in uporabno. Ne sme biti kič, tega je preveč, za to nekatera podjetja porabijo zelo veliko denarja. Menim, da je treba darilce vedno začiniti z malce ustvarjalnosti. Tudi da sam kaj narediš, posvečen čas pa je najbolj pomemben. Čokolada sama po sebi ni nič kaj posebno darilo, ampak če jo recimo daš v zanimivo embalažo, če je posebne oblike, če ima neko zgodbo, postane posebna in je lahko res krasno darilo. Mi denimo vedno podarjamo temno čokolado, ker mislimo, da je boljša od mlečne. Lep je lahko tudi poseben koledar. Tudi steklenica vina je lahko dobro darilo, ampak menim, da je priročna samo takrat, ko res nimaš nobene ideje, kaj bi lahko podaril. Pa še nečesa nimajo ljudje v mislih, ko podarijo steklenico vina tujemu partnerju – da na letalo ne smeš nositi steklenic.

Kaj pa kakšne posebne misli, pismo – je tudi to pomembno?

Da, zelo. Jaz poleg knjižice leta, ki jo pošiljamo, priložim pismo, ki pa ni nikoli daljše od ene strani, in na koncu se tej osebi vedno zahvalim za sodelovanje (denimo: Srečno novo leto in iskrena hvala za to, kar ste naredili za nas v tem letu), določen del napišem tudi sama na roko – recimo nagovor: Draga gospa Jana. Da dodamo osebno noto. To je pomembno, da si vzamemo čas zanje, ker čas je najdragocenejši vir od vsega na svetu – če ne znaš tega upravljati, ne znaš ničesar drugega, je rekel znameniti profesor managementa Peter Drucker. Tudi ko imajo Kitajci novo leto, jim napišem čestitko, poleg tega pazim, da pišem tudi v jeziku poslovnega partnerja – denimo Hrvatom v hrvaščini itd. Na čestitki je pa običajno kakšen motiv z Bleda – navadno zimski motiv z Blejskega jezera. To je pa potem del promocije, ki je v poslovnem svetu zelo pomembna.

Koliko denarja pa nameniti za darila?

Mislim, da bi moralo vsako podjetje, če že da darilo, paziti, da je skromno. Jaz nikoli ne bi dajala velikih daril, tudi v zakonu je napisano, da ne sme biti dražje od 20 evrov. Za 20 evrov lahko že nekaj lepega narediš. Zato je pomembna kreativnost. Ampak kreativnost v smislu, da človek razume, kaj je dobil za darilo, ne da mora imeti zraven še ne vem kakšno razlago.

Kaj pa svetujete denimo avtomehaniku, ki ima svojo delavnico, cvetličarki itd.

Če bi bila recimo avtomehanik, bi za poslovno darilo izbrala čokolado, ampak takšno, ki je v obliki različnih orodij – dala bi denimo izvijač, ključe. S podjetji, ki se ukvarjajo s čokolado ali peko piškotov, se da marsikaj dogovoriti, naredijo ti stvari po meri, po željah. Vse to pa bi dala v lično embalažo – ki je zelo pomembna. In potem bi nanjo napisala Srečno novo leto vam želi vaš zvesti avtomehanik Janez Novak. Vedno se je treba podpisati. Tudi avtomehanik se mora podpisati!

Iz katere dežele pa ste vi dobili najlepše darilo?

Če govorimo na splošno o darilih, ne izključno samo za novo leto, dobim vedno najlepša darila na Kitajskem. Moji partnerji tam imajo izbran okus, nikoli ne dobim kiča. Všeč so mi bili denimo prvorazredni čaji, ki so lično zapakirani, podarili so mi že svilen šal, žličko za čaj. Tudi Rusi so navajeni dajati darila, s katerimi se želijo izkazati, a temu namenijo preveč denarja, poleg tega pa niso premišljeno izbrana – podarili so mi denimo italijanske kozarce. To nikakor ni dobro tudi s promocijskega vidika države.

 Čas je najpomembnejše darilo!

Torej ste kdaj nad darilom tudi razočarani?

Malce sem razočarana, ko dobim kartice s tak­šnim podpisom, da sploh ne morem razbrati, kdo mi je kartico ali darilo poslal. To se mi zdi metanje denarja stran. Treba je poudariti, da ima vsak svoj okus – tudi meni preprosto niso všeč vsa darila. Če izpostavim eno – iz Srednje Azije sem dobila nekakšno figurico, ki se mi ni zdela čisto nič posebnega.

Slovenci imamo navado dajati darila, ki nam niso všeč, naprej, drugim. Se vam je že kdaj zgodilo, da ste dobili kakšno s pretečenim rokom?

Sama nikoli ne dajem daril, ki mi niso všeč, naprej drugemu poslovnemu partnerju ali, bog ne daj, da bi bilo to darilo za naslednje leto. Okusi so različni, zato imam navado, da si jih razdelimo s sodelavci, mogoče znancu podarim kakšno darilo kar tako, ker je njemu všeč, ker se mu zdi koristno. Da, sem pa tudi že dobila od nekega poslovneža darilo, ki mu je pretekel rok že pred dvema mesecema – kar pomeni, da ni niti pogledal, kaj mi je dal. Verjetno bolje nič kot to. Pomembno je pomisliti, kaj boš komu dal, in se poskusiti poglobiti v njegov položaj, tudi socialni.

Kaj boste vi letos podarili svojim poslovnim partnerjem?

Nikakor ne bom podarjala velikih daril, ker so velika darila obvezujoča – na to je treba tudi misliti. Pred nekaj leti smo denimo kot šola podarjali izvirne in zelo priročne mini daljnoglede, steklena 20-centimetrska ravnila z logom Bleda – zelo je pomembno, da imajo darila logo. Letos pa bomo poslovnim partnerjem kot vsako leto podarili simbolično darilo – to je knjiga, ker simbolizira znanje. Seveda se obvezno zahvalim, podpišem, posvetim čas. Kot mali princ, ko ga vprašajo, zakaj posveča čas samo eni vrtnici, ko jih je pa še veliko, reče, da čas, ki ga je posveti tej vrtnici, dela to vrtnico dragoceno. In tako je tudi z darili v poslovnem svetu.<

Besedilo: Ksenija Sedej // Fotografije: Igor Zaplatil

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču