Darja Lesjak: Rada se spopada z izzivi

Darja Lesjak (foto: Story Press) Story Press
Vir: Story
27. 3. 2016

Veliko žensk se danes uspešno vrti na vodilnih položajih. Darja Lesjak je zagotovo ena od tistih, ki s svojim delom uspešno krojijo rast in razvijanje največjega nakupovalnega središča v Celju. Z njo smo poklepetali tik pred 10. obletnico Citycentra Celje, ko nam je zaupala, kaj bodo pripravili in kaj čaka obiskovalce.

Že sedem let uspešno vodi Citycenter Celje.

Story: Vaša pot v Citycentru Celje je zaznamovana s številnimi uspehi. Kako se kot ženska spoprijemate z delom in izzivi na takšnem položaju?

Enako kot kakšen moški, ne vidim razlike. Vse je stvar organizacije. V naši družbi je še vedno zakoreninjen stereotip, da je le moški lahko menedžer, ženske pa zasedamo le položaje pod vrhom. Zato sem še kako vesela, da delam v podjetju, kjer so s takšno miselnostjo že davno opravili in imamo ženske povsem enake možnosti kot moški kolegi. Sicer pa se najraje držim svojega življenjskega mota - trdo delo, vztrajnost in entuziazem so porok za doseganje življenjskih in poslovnih ciljev.

Story: Lansko leto je bilo za Citycenter Celje zelo uspešno, pravzaprav rekordno, saj ste ga zaključili z več kot 100 mio evrov prihodkov. Pomeni ta rast konec gospodarske krize?

Trgovsko središče upravljamo zelo ciljno. Ad hoc dejanj ni. Tudi naši lastniki v Avstriji so na tem področju zelo dosledni, spadajo med najboljše upravljavce nakupovalnih središč v Evropi in mirno lahko trdim, da obvladajo svoj posel. Sledijo ideji, da požara ne moremo gasiti, moramo pa ga predvideti. Tudi v krizi smo se tako obnašali in jo vzeli kot poslovno priložnost. Da smo ravnali prav, potrjujejo omenjeni poslovni rezultati zadnjih let. Citycenter Celje je najboljše nakupovalno središče v tem delu Slovenije, na kar smo zelo ponosni.

Story: Lani je Citycenter Celje obiskalo 5,4 mio kupcev, kar je več kot preteklo leto. Kaj vam pomenijo te številke?

V prvi vrsti so potrditev našega trdega dela, odraz pravilne strategije in dobrih poslovnih odločitev. Marsikdo bi se morda ob tem uspaval, nam pa so izziv in motivacija za še bolj angažirano delo.

Story: Center praznuje tudi deseto obletnico. Kaj vse boste pripravili za obiskovalce in kaj vse jim boste ponudili v okviru tega zavidljivega dogodka?

Brez lažne skromnosti lahko rečem, da smo se v zadnjih letih pozicionirali kot trendseterji na področju mode in izvedbe modnih revij, pa ne samo v Celju, ampak vseslovensko. Tudi ob letošnjem jubileju smo pripravili izjemno atraktivne modne spektakle, ki nam jih bo pričarala 'Alica v deželi mode'. Otroci pa se bodo s svojo modo lahko srečali na posebni otroški modni reviji. Seveda bomo tako kot vedno ob podobnih priložnostih praznovanju dodali tudi dobrodelno noto.

Story: Deset let ste torej tudi dobrodelno obarvali. Odločili ste se, da boste ekipi Prve pomoči ZD Celje podarili kar 10.000 evrov za nakup mobilnega UZ. Nam zaupate kaj o tej čudoviti gesti?

Pri takšnih dejanjih ni posebne filozofije. Verjamem v rek 'Kar daš, to dobiš'. Kot pomemben del tega okolja je edino prav, da delujemo tudi družbeno odgovorno. Vsa leta že dokazujemo, da nam je mar za ljudi okrog sebe, za najbolj občutljive in ranljive posameznike družbe, za tiste, ki so takšne ali drugačne pomoči potrebni. Poleg omenjene aktualne donacije pri nabavi prenosnega ultrazvočnega aparata smo še posebej ponosni na svojo tradicionalno akcijo novoletne obdaritve otrok rejniških družin celotne celjske regije, ki je edinstvena v Sloveniji. Vse te aktivnosti izvajamo skupaj in ob pomoči vseh osmih centrov za socialno delo naše regije in v sodelovanju s številnimi dobrodelnimi organizacijami.

Story: Kako dolgo imate že krmilo tega centra v rokah in kaj se je skozi vsa leta vašega dela spremenilo?

Teče sedmo, pravljično leto. Delo v takšnem okolju je sicer zelo dinamično in podvrženo nenehnemu prilagajanju novim trendom trgovinske dejavnosti. Vpeljali smo številne povsem nove koncepte dogodkov, pripeljali nove, atraktivne 'shop partnerje'. Vseskozi smo vpeti tudi v stalna investicijska vlaganja, tako na področju arhitekture, energetskih izboljšav ali preprostega vzdrževanja objekta.

Story: Včasih ženske niso dobile možnosti, da bi se dokazale na vodilnih položajih. Kaj vi menite o tem?

Danes je po mojem mnenju situacija dosti izenačena. Ne nazadnje so dokaz za to ženske, ki zasedajo najpomembnejša mesta v gospodarstvu, politiki in na področju zabavništva. Pri tem bi omenila kanclerko Nemčije Angelo Merkel in Oprah Winfrey na področju zabave in medijev, v gospodarstvu na globalni ravni pa je zagotovo ena od najvplivnejših Virginia Rometty, predsednica uprave enega od najstarejših in največjih podjetij na svetu, ameriškega IBM-a. Čedalje bolj se tudi pri nas, predvsem pa v nekaterih evropskih državah uveljavljajo t. i. ženske kvote. V Nemčiji je od lani obveza, da je v nadzornih svetih najmanj tretjina žensk. Sama se bolj kot h kvotam nagibam k pravilu, da naj zmaga najboljši, ne glede na spol.

Story: Vi imate v rokah vse pomembne odločitve. Kako stresno je vaše delo?

Na svoje delo ne gledam kot stresno, ker ga imam zelo rada. Torej gre bolj za izzive, s katerimi se rada spoprijemam. (smeh)

Story: Vaše nakupovalno središče postavlja trende tudi na področju mode. Ste sami ljubiteljica modnih novosti?

Zagotovo. Modo in modne trende spremljam s posebnim navdušenjem. Rada obiščem kakšno modno revijo, brskam po modnih spletnih straneh ali listam po modnih časopisih. Vsaka nova sezona me navduši z aktualnimi barvnimi kombinacijami ali novimi materiali. Nič, kar je modnega, me ne pusti ravnodušno. Seveda pa ostajam trdno na realnih tleh in se ne spuščam v preveč ekstravagantne vode. V vsem, kar oblečem, se moram počutiti dobro in udobno, če pa je zraven še v trendu, pa toliko bolje.

Story: Središča mest nekako izumirajo zaradi velikih nakupovalnih centrov. Kako se v Celju spopadate s tem?

Tudi v odnosu do mesta se obnašamo odgovorno. Skupaj z lokalno skupnostjo snujemo nekatere aktivnosti, ki pomagajo pri oživljanju mestnega jedra. Eden od takšnih projektov je dogodek ob koncu šolskega leta, ko skupaj z Zavodom Celeia organiziramo velik glasbeni dogodek Cityband. Potem je tu še sodelovanje pri obdaritvi otrok v zelo odmevni celjski Pravljični deželi, ki nastane v prednovoletnem času, in še bi se kaj našlo. Prepričani smo, da je tovrstno sodelovanje v korist tako mesta kot našega ugleda.

Story: Kakšna kupna moč je v Celju, če jo primerjamo z drugimi mesti?

Glede na podatke iz vseh naših SES-ovih nakupovalnih središč v Sloveniji lahko rečem, da kupna moč v Celju raste. Hkrati pa podatki kažejo, da še vedno malenkost zaostaja za Mariborom in Ljubljano, a so ta odstopanja zelo mala.

Story: Kako usklajujete delo in družinsko življenje? Koliko časa ob vsem delu ostane za družino?

Že na začetku najinega pogovora sem dejala, da je vse stvar organizacije. Izredno dobro se počutim v poslovnih vodah, pri čemer imam tudi vso podporo domačih. Svoje delo opravljam rada, kar je danes že skoraj privilegij. Prav tako pa sem rada in ponosna mama. Vse, kar ti je v veselje, ni breme in še nekaj, kjer je volja, je tudi pot.

Napisala MIMA
Fotografije Story press

Značke: Darja Lesjak
Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story12/2016

Naročite se na revijo Story:

01 3000 780 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Nova Story že v prodaji

Story 12/2016

Story 12/2016, od 17. 03. 2016