Denis Avdić je raje v dobri kot visoki družbi

Denis Avdic (foto: Foto: Pop Tv) Foto: Pop Tv
Vir: Story
22. 4. 2019

Verjetno daleč najbolj prepoznavni radijski obraz, voditelj jutranjega programa Denis Avdić, si ob svojih prvih korakih v radijski svet niti najmanj ni predstavljal, kaj vse je potrebno za pripravo dobre oddaje. 

Po vseh teh letih pa navkljub zgodnjemu vstajanju in delu ob poznih nočnih urah radia ne bi zamenjal za nič na svetu. Prav zato je najboljši izbor za govorca na slovenskem oglaševalskem festivalu SOF, kjer bo skupaj z Nikom Goodmanom spregovoril na temo Radio-Resna zajebancija.

Story: Ste se pred vstopom v radijski svet zavedali plati radia, ki jo boste obravnavali v sklopu SOF-a? Kako ste si nekoč predstavljali poklic radijskega voditelja?

Še ko sem začel delati na radiu, si nisem predstavljal, da bo tako, kot je danes. Predstavljal sem si, da prideš pet minut pred oddajo in govoriš, kar ti pride na misel. In na začetku je bilo približno tako. Šele s prihodom na Radio 1 sem spoznal, da je pred oddajo veliko priprav. Še pred temi pa veliko izobraževanj, brainstormingov, glasnih debat, deljenja mnenj in predvsem dobre volje. Predstavljal sem si tudi, da lahko na radiu delaš sam, danes skoraj ni mogoče delati brez dobre ekipe.

Story: Kako sami gledate na pečat, ki ga v današnji družbi pušča radio? V katerih vidikih družbenega obnašanja je najbolj viden?

Radio je povsod. Danes skoraj ne moreš preživeti dneva, ne da bi slišal radio. Doma, v avtu, službi, trgovini, lokalu, na avtobusu ... in ne nazadnje na telefonu in internetu. Radio že dolgo ni več teritorialno omejen, ampak imaš lahko občinstvo po vsem svetu. Večina poslušalcev radio izbira zaradi glasbe. Nam je uspelo, da ljudje Radio 1 izberejo predvsem zaradi dobre družbe in zabave! Na to smo ponosni, ker je bistveno lažje narediti radio, ki predvaja izbrane hite in nič drugega. Je pa težko omejiti oziroma popredalčkati radio, ker je to po mojem mnenju najbolj živ medij.

Dogodek iz vsakdanjega življenja lahko skoraj v vsakem trenutku delimo s poslušalci. Sam sem recimo veliko raje v dobri družbi kot v visoki družbi in tako si tudi želim, da poslušalci dojemajo mojo jutranjo oddajo Denis Avdić Show. Vedno govorim, da radio živim in ga ne delam. Vsako leto sem presenečen nad zneskom, ki se z sms-sporočili zbere za družine v stiski v naši akciji 28 ur dobrodelnosti na Radiu 1. Tu gre za neko zaupanje, neki čut, neko vez med nami na radiu in med poslušalci. Z radiem res nikoli nisi sam.

Story: Radijski voditelji se danes lahko po priljubljenosti brez težav enačijo s televizijskimi. Kako pogosto vas ljudje ustavljajo na cesti in podajo kakšno pripombo, odziv na dogajanje v jutranjem programu?

Skoraj vedno se mi to zgodi. Včasih za toliko časa nazaj, da se niti ne spomnim, kaj točno je bilo. Ravno danes sem prejel dva predloga o temah, o katerih bi lahko govorili. Če so dobre, to storimo z veseljem, ker vse, kar počnemo, počnemo zaradi poslušalca, in ne zaradi nas ali naših egov. Ljudje največkrat pohvalijo našo dobrodelnost. Jaz pa se lahko samo zahvalim nazaj, ker brez naših prijateljev, poslušalcev teh akcij ne bi bilo. Neka anekdota mi je še posebej všeč: hodim po ulici in nasproti mi prihajata dve gospe. Ena me pozdravi in jo pozdravim nazaj. Druga pa vpraša kolegico: 'A ti njega poznaš?' 'Ne, prvič ga vidim, samo se mi zdi kot da ga poznam, ker ga ves čas poslušam.'

Story: Kako zahtevno je prepletati družbeno pereče tematike in jih narediti duhovite? Na način, da ti nihče ne zameri? Ali se na to niti ne ozirate več?

O tem niti ne razmišljaš. Sam bi za smeh ljudi naredil vse. Ampak res vse. In sploh ne razmišljam o zamerah kogarkoli. Šele ko kaj izrečem, vidim, uh, tole pa ni bilo okej. Ampak takrat je že prepozno. Ni pa mogoče vsak dan pet ur paziti na vsako besedo. Včasih te v žaru preprosto zanese. Skozi leta spoznaš, da se je brez zveze pretvarjati in, predvsem, da ne moreš ugajati vsem. Si tak, kot si, z vsemi dobrimi lastnostmi in z vsemi napakami. Sem pa s poslušalci skupaj v dobrem in slabem kot s partnerjem. (smeh)

Story: Na katerega sledilca na družabnih omrežjih ste najbolj ponosni?

Leto dni sem potreboval, da mi je na Instagramu začel slediti predsednik Borut Pahor. Doživel sem tudi njegov prvi všeček. Za rojstni dan mi je stisnil srčka. Upam, da se med nama ne bo razvilo kaj več. (smeh)

Story: Številni so radio pred leti že skorajda odpisali, a se je ta spretno prelevil in ostaja priljubljen tudi v sodobnem svetu. Lahko danes radio enačimo z blagovnimi znamkami?

Mislim, da še ni bilo medija, ki bi ga tolikokrat 'pokopali' kot radio. Pa še kar vztrajamo in tudi bomo! Ljudje smo družabna bitja, in če smo sami, nam hitro postane dolgčas. Muzika s telefona ali YouTuba je 'fajn', ampak ti nihče ne zaželi dobrega jutra in pove, kakšno bo vreme, kje so zastoji, kakšne so zadnje novice, in predvsem nihče te ne nasmeji. Zakaj govorim v ednini? Ker je radio postal zelo intimen medij. Pasivno ga lahko poslušaš kadarkoli, aktivno pa le, ko si sam, pa naj bo to doma, v avtu ali v službi. Internet je naš prijatelj, in ne sovražnik! Z razmahom interneta in s prihodom družabnih omrežij je radio dobil še vizualno podobo, večji doseg in tudi sliko.

Posledično pa večji doseg. Brand? Vsekakor! Močni brandi so tisti, na katere se kupci/uporabniki čustveno navežejo! Radio 1 je brand, ki ga poslušalci vsak dan spustijo v svoja življenja, in ponosni smo na to, da smo postali del njihovega življenjskega stila. Temu se tudi veliko posvečamo s tujimi strokovnjaki, kot je Nik Goodman, ki sem ga z veseljem povabil na letošnji SOF. In ne nazadnje brand potrebuje oglaševanje! Tudi če 'živimo' od oglasov, moramo oglaševati tudi sami sebe, da krepimo svoj brand.

Story: Koliko priprav in dela je sicer potrebnega za pripravo jutranjega programa?

Naše delo nima začetka in konca. Je proces, ki te spremlja 24 ur. Tudi ko ne delam - delam. Ker vedno razmišljam, kako bi stvari, ki se mi dogajajo v življenju, prenesel našim poslušalcem. Sicer pa Denis Avdić Show pripravlja več kot 15-članska ekipa. Nekatere stvari, kot je naš dobrodelni maraton, pripravljamo vse leto, najbolj ključen za oddajo pa je dnevni sestanek ekipe ob 11. uri. Tam se določi okvirni scenarij oddaje za naslednji dan. Ker pa je radio hiter medij, se ta scenarij lahko do jutra krepko spremeni. Velikokrat delamo tudi pozno v noč, ko se zgodi kaj res aktualnega. Brez priprave na oddajo bi verjetno poklical našega revnega milijonarja in mu rekel, da sem zbolel.

Story: Kako ste se privadili na zgodnje vstajanje?

Kdo se vam je zlagal, da sem se privadil? Ne poznam nikogar, ki se je privadil na vstajanje ob štirih zjutraj. Navadiš se na kavo brez mleka in sladkorja. Na vstajanje nikoli.

Story: Številni vas poznajo kot voditelja jutranjega zabavnega programa, ste sicer tudi v zasebnem življenju polni šal ali te hranite predvsem za mikrofon?

To bi morali vprašati druge. Trudim se, da sem dobra družba, kjerkoli sem.

Story: Na SOF-u bo nekoliko drugače, saj vas bo publika med poslušanjem tudi videla. Vam je v tem pogledu ljubše radijsko ali gledališko nastopanje?

Ne morem se odločiti, kaj mi je ljubše. Brez radia si nekako ne predstavljam življenja, od gledaliških odrov sem si pa zdaj vzel malce pavze. V zadnjih šestih letih sem imel 642 predstav. Decembra sem nenormalno užival na Kongresnem trgu pred 10 tisoč ljudmi. To so občutki, ki se jih ne da opisati.

Besedilo: Nika Arsovski // Fotografiji: Pop Tv, arhiv Story

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story7/2019

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Priporočamo

Nova Story že v prodaji

Story 7/2019

Story 7/2019, od 28. 03. 2019