Didžej Umek: "Kar nekaj nastopov na porokah sem v resnici zavrnil."

4. 2. 2019
Deli
Didžej  Umek: "Kar nekaj nastopov na porokah sem v resnici zavrnil." (foto: David Filipovič/Kurzschluss)
David Filipovič/Kurzschluss

Svetovno znani slovenski didžej Uroš Umek bo v četrtek odprl novo sezono Kurzschlussovih zabav, še pred nastopom pa smo ga povabili pred naš mikrofon in izvedeli, da je za mešalno mizo sedel tudi na svoji razkošni poroki.

Kdaj ste si kupili svojo prvo mešalko in kakšna je bila, saj pravijo, da prve ne pozabiš nikoli?

Dejansko se ne spomnim katera je bila moja prva mešalka, tako da bom očitno prvi razbil to t.i. tradicijo (smeh). Mene pač "krasi" slabši spomin (smeh). 

Kdaj je obračanje reglerčkov na mešalki in ''rolanje'' glasbe postalo vaše poslanstvo in ali je odločitev za poklic didžeja bila težka?

Leta 1993 sem se začel z DJ-anjem ukvarjati profesionalno, zapustil šolo ter košarko. Odločitev seveda ni bila lahka, ker je bil to velik rizik – lahko bi šlo v popolnoma napačno smer. No, pa ni.

Če bi srečali mlajšo verzijo sebe, kaj bi si rekli?

Dobra odločitev.

Na svoji poroki ste sedli tudi za mešalno mizo. Je bilo to prvič na kakšni poroki, ali ste že gostovali na kakšni kot didžej? Kje?

Ne, dejansko prvič. Kar nekaj nastopov na porokah sem v resnici zavrnil.

Poroka je bila zelo odmevna, razkošna. Koliko časa sta jo načrtovala, je potekalo vse brez zapletov?

Celoten projekt poroke je prevzela moja žena. Vse je potekalo brez zapletov od načrtov do izvedbe.

Nekateri so se obregnili, da trubači ne spadajo v Operno hišo. Kako gledate na to mešanico različnih glasbenih struktur?

Dejansko nisva zasledila, da se je kdorkoli obregnil ob to. No, pa tudi če se je – mi je vseeno, saj morajo biti to precej "zadrti" ljudje oz. imajo verjetno predsodke (najbrž  to niti ni edini). Večina trubačev je šolanih glasbenikov in jaz osebno cenim prav vse muzičarje. 

Od kod vaša ljubezen do elektra, minimala? Je žanrska raznovrstnost prednost ali slabost za didžeja?

Ljubezen se je razvila predvsem zato, ker je ta zvok popolnoma drugačen, poseben od stvari ki jih lahko slišimo na radiu, tv, itd. Za drugo vprašanje bi potreboval pol strani, ampak na kratko - za nekatere dj-e je to prednost, za nekatere slabost. Za mene osebno, pa še po 25. letih, ne vem točno – v določenih trenutkih vidim to kot prednost potem pa pridejo trenutki, ko se izkaže prav za nasprotno.

Kako so se Astrodisco žuri in elektro glasbena scena takratnega časa razlikovali od drugih, bolj mainstrem zabav? Je možno poustvariti ''vibe'' z začetka milenija?

Astrodisco je prišel kot noviteta, svežina v sami elektronski sceni, da ne govorim na splošno na glasbeni sceni. Veliko dobre in originalne glasbe se je po mojem mnenju in mnenju mojih kolegov takrat ponudilo na trgu, ki ni bila le techno. Mi smo takrat sami poimenovali te nove podzvrsti (elektro, minimal, itd) kar astrodisco, čeprav na svetovni sceni to sploh ne obstaja. Ker so bili žuri tako dobro sprejeti, se je sama scena astrodisca močno razširila in pripeljala kar precej novih fenov.

Piko na i za drugačnost pa smo si izbrali tako, da smo te žure delali kar sredi tedna ob precej nenavadnih urah za partyje – ob torkih med 19h – 01.00h, hitrost glasbe pa je bila omejena na 129bpm.

Kako se bo tokratni Astronostalgic razlikoval od vaših ostalih dogodkov? Kaj lahko pričakujemo?

Predvsem se bo razlikoval po sami glasbi. Po dolgem času bom predstavil glasbo katero sem vrtel v tistem času. Vmes tega pri meni ni bilo mogoče slišati, razen z veliko izjemo 1h vrtenja te glasbe na moji 25. obletnici v Kurzschlussu. 

In še za konec … Po Astronostalgic zabavi se z ženo odpravljata na poročno potovanje na eksotični Tahiti, od tam pa še na druge destinacije. Kaj bosta še obiskala?

Tahiti bo bolj postanek za ostale prekrasne destinacije, kot je npr. Savudrija (smeh).

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec