Dj Umek tudi v teh časih ne občuti krize, saj je njegova kariera v svetu vse bolj uspešna. Čeprav je zelo zaseden, tudi letos s Carlom Coxom v Tivoliju pripravlja spektakel Žur z razlogom. Umek je namreč eden tistih, ki jim ni vseeno za druge.
Namen dogodka Žur z razlogom je že od njegovega rojstva enak – spodbuditi mlade k SMS donatorstvu in razviti socialni čut med njimi. Žur z razlogom ima tako simbolično vstopnino 1€, zbrana sredstva pa bo organizator že četrto leto zapored podelil Društvu Beli obroč, organizaciji za pomoč žrtvam kaznivih dejanj.
Story: Se vam še žura?
Če sem iskren, prav nič. (smeh) Za menoj sta naporna dva tedna, ko sem imel sedem ali osem nastopov - vsak drugi dan, enkrat celo tri dni zaporedoma, na različnih koncih Evrope. Priznam, da sem ta hip kar utrujen. A se hitro regeneriram. Manjka mi deset ur spanja, da bom kot nov.
Story: Poleg vas bo nastopil še Carl Cox. V kakšnih odnosih sta?
Carl me je letos povabil k sodelovanju v njegovi poletni rezidenci v ibiškem Spaceu, z njim pa vrtim tudi na nekaterih velikih festivalih, kot sta Ultra Music v Miamiju ali otoški Global Gathering. To si štejem v posebno čast, saj je bil eden mojih glavnih vzornikov. Odličen občutek je, da te k sodelovanju povabi človek, ki si ga občudoval leta in leta.
Story: Kako se sicer razumete s kolegi doma in po svetu?
Ravno pred dnevi sem razmišljal, kako je med didžeji v Sloveniji včasih obstajalo veliko rivalstvo. Ko sem se usmeril v tujino, sem pričakoval, da bo drugače. A je povsod enako, samo igrišče je veliko večje. Peskovnik je bolj privlačen, a se tudi tam vsi borijo za svoje kanglice in lopatke. (smeh) Seveda sem v tujini našel veliko prijateljev, predvsem tisti igralci na sceni, ki razmišljamo podobno in pristopamo k glasbi, umetnosti, poslu, sceni in življenju na podoben način, se odlično razumemo, družimo ter kreativno in poslovno sodelujemo. Prileti pa tudi tam še vedno kakšno poleno, tudi govoric za hrbtom nikoli ne zmanjka.
Story: Zabava Žur z razlogom je vsako leto dobrodelna. Imate kakšno predstavo, koliko denarja je bilo zbranega v prejšnjih letih in komu ste ga podarili?
Lani smo zbrali nekaj več kot 30 tisoč evrov, dvakrat več kot leta 2008. Tretjino je prispevala družba Simobil, nekaj partnerji, večino pa obiskovalci prireditve s sporočili SMS in nakupom različnih artiklov. Sredstva že nekaj let zbiramo za organizacijo Beli obroč, ki pomaga mladim žrtvam nasilja v obliki denarne pomoči, štipendij in podobno.
Story: Se vam zdi, da moramo v kriznih časih biti še bolj dobrodelni ali da bi se morali politiki bolj posvečati sociali in manj metanju polen pod noge nasprotnikom?
Časi vsekakor so težki, zato smo se pri Žuru tudi odločili za simbolično vstopnino en evro, pa še ta gre v dobrodelne namene. Tako se nam pri tej akciji lahko pridruži kdorkoli, bistvo pa ni toliko v sami donaciji kot v tem, da aktiviramo mlade ljudi, da se ozrejo okoli sebe in začnejo razmišljati o svetu in težavah, ki so včasih rešljive že z nekaj dobre volje in malo človeške topline. Ne gre niti toliko za to, da ljudi pritegnemo k tej konkretni akciji, ampak da jih spodbudimo, da se začnejo do okolice, ljudi, živali, okolja, planeta obnašati drugače, v simbiozi, bolj odgovorno, da te vrednote prenesejo v življenjski slog. Od politikov, ki obvladujejo vzvode odločanja, pričakujem, da se bodo obnašali kot odgovorni menedžerji in upravljali državo v skupno dobro. In če se smem malo pošaliti, kot odlični metalci polen pod noge jih večina kaže velik potencial za uspešno glasbeno kariero. (smeh)
Story: Letos ste izdali nov album. Kakšni so odzivi po svetu?
Fantastični, tako med občinstvom, kritiki kot kolegi glasbeniki. Tudi novinarji so v njem prepoznali zanimivo zgodbo, saj smo v dobrega pol leta opravili več kot 50 intervjujev za vodilne svetovne klubske medije. Medijska življenjska doba plošče se sicer izteka, pred dnevi smo izdali zadnji paket dodatnih remiksov s prispevki Joeya Beltrama, Tomyja DeClerqua, Christiana Smitha in Spektre, sam pa sem že nekaj časa osredotočen na druge projekte. Z nekaterimi močnimi klubskimi založbami se že pogovarjamo tudi o tem, kje bo izšel moj naslednji album. Skratka, fokus je v prihodnosti.
Story: Vas je kriza kaj prizadela? Ste opazili kakšno spremembo v tujini, na svojih potovanjih?
Krizo se čuti na vsakem koraku, ljudje se pritožujejo, za zabavo zapravijo manj, težave imajo lastniki klubov, hotelirji, gostinci … Imam srečo, saj je moja kariera na vrhuncu, nastopam pogosteje kot kdajkoli prej, kar je posledica načrtnega dela v preteklih treh, štirih letih. Trenutni uspeh ni naključje, saj smo vanj vlagali daljši čas, za seboj pa imam veliko in izkušeno ekipo, ki načrtno ustvarja priložnosti za uspeh. Dolgo smo se trudili, da smo naredili preboj in dosegli domino efekt, ki ga doživljamo ta hip. Upam, da bo trajalo čim dlje, seveda pa se ne zanašamo zgolj na srečo in ne sedimo križem rok, saj se lahko trend obrne zelo hitro.
Story: Kakšno je bilo to poletje? Ste se veliko sončili, namakali?
(smeh) Pri tem, da imam poletni rezidenci na Ibizi in poreškem Byblosu, mi je celo uspelo dvakrat skočiti v morje - kar pove veliko o naših norih poletnih urnikih. Avgust je namreč za vodilne didžeje ob veselem decembru glavna delovna sezona. Se pa urniki že malo umirjajo in upam, da se mi pred jesenskim skokom na Japonsko, v Indijo in na dve ameriški turneji uspe še malo posončiti.
Story: V kakšni formi ste trenutno, glede na to, da pravite, da je za vaše delo pomembno, da ste v dobri fizični pripravljenosti?
Čeprav na videz tega mogoče ne kažem, sem v zelo dobri kondiciji. Redno treniram in veliko se ukvarjam s športom, tako da kondicija ni nikoli vprašljiva. To je osnova, za hitro in dobro regeneracijo po nastopih in posledicah skakanja med časovnimi pasovi.
Story: Pred kakšnim letom ste mi zaupali, da ste odvisni od interneta, od Facebooka pa ne. Ali to še drži?
Ne gre toliko za odvisnost kot del življenjskega sloga. Internet je danes najbolj močan medij in pri meni nepogrešljiv tudi pri delu: ob zabavi, ki jo nudi, tam kupujem glasbo, prek Skypa komuniciram z menedžerjem založbe v Atenah, booking agentom v Washingtonu, publicistom v Londonu, pisarnami v Ljubljani in kolegi, ki se ves čas gibajo po vsem svetu. Na internet sem priklopljen tudi po deset ur dnevno, in to se še nekaj časa ne bo spremenilo. Družabne mreže so del tega, trenutno smo z mojimi osebnimi in profili založbe 1605 navzoči na 15, vnose vsebin opravijo v moji pisarni, a se redno oglašam tudi sam, saj je treba biti v stiku z občinstvom, socialna omrežja pa mi omogočajo spremljanje odzivov s terena. Trenutno lahko z enim klikom dosežem 64 tisoč navijačev, številka pa hitro raste. Ne gre le za to, da mi to omogoča dobro posredovanje informacij, to je tudi obveza, da se s svojimi navijači ukvarjam, jim občasno pošljem kakšno darilce in negujem ta poseben odnos, ki se je med nami spletel v vseh teh leti.
Sonja Javornik