Nikomur med nami ni popolnoma vseeno, kaj si drugi mislijo o nas. Razlika med vsemi je le ta, koliko si vsak izmed nas določeno mnenje žene k srcu. Samozavestnim ljudem je skoraj vseeno, kaj si o njih mislijo drugi. Precej težje pa je lahko tistim osebam, ki jim manjka samozavesti.
In če želimo narediti kakršnokoli resno spremembo na tem področju, imamo na sončni strani Alp enega izmed vodilnih trenerjev osebnostnega razvoja (Life Coach) ter strokovnjaka za komunikacijo Edvarda Kadiča, ki je pred dnevi presenetil še z eno svojo knjigo, ki na zanimiv in poučen način govori ravno o tem, kako je lahko samozavest seksi.
"Nova knjiga govori o specifičnem vidiku osebne karizme, in sicer o samozavesti, ki je izjemno izmuzljiv pojem. Radi mislimo, da ga poznamo, kaj kmalu zatem pa ga velikokrat mešamo s samopodobo, samospoštovanjem, mešamo pa ga tudi z drugimi različnimi psihološkimi konstrukti. Jaz sem želel te zadeve predstavitvi zelo jasno in preprosto, ker je število različnih ponudnikov izobraževanj tako veliko, da se potem uporabniki na koncu zmedejo. Poleg tega pa gre za neko družbeno odgovornost, s katero bi si želel dvigniti kakovost in poznavanje samega znanja in razumevanja v našem prostoru," je dejal Kadič, ki je ob tem še poudaril, da se mora vsak posameznik pri tem zavedati, ali se želi o samozavesti le informirati ali pa si resnično želi spremembe v življenju.
In ko že govorimo o samozavesti, kaj pa, če je je preveč oziroma premalo? "Oba vidika sta problematična. Če je samozavesti premalo, smo fokusirani na mnenja drugih, če pa je je preveč, pa smo fokusirani na lastno mnenje in nas drugi ne zanimajo. Pravo razmerje je ravno nekje vmes, ne nazadnje pa se moramo zavedati, da nikomur od nas ni vseeno, kaj si drugi mislijo. Razlika je samo v tem, koliko damo na mnenje drugih," je pojasnil Kadič. Ko sva se z Edvardom pogovarjala o njegovih številnih poučnih knjigah, nisva mogla mimo vprašanja, katera je tista najbolj odmevna. "Najbolj odmevna je zagotovo Govorica telesa in osebna karizma. Je ena izmed knjig, ki je izšla zelo zgodaj v mojem naboru knjig (2013). Do zdaj je bila prodana v zavidljivem številu izvodov, glede na slovenski trg. Ob tem vam lahko priznam, da knjiga še danes odmeva, predvsem v številnih citatih in v različnih diplomskih nalogah in delavnicah, kar me zelo veseli," nam odgovori mojster komunikacijskih veščin.
Pri prodaji je danes v ospredju človek
Kot dolgoletnega uspešnega poslovneža doma in v tujini Edvarda Kadiča zanimajo predvsem praktični vidiki vpeljave sprememb. In veliko sprememb je tudi v prodaji, tako izdelkov kot znanja. Pa se je v teh letih, kar zadeva prodajo, kaj bistveno spremenilo? "V bistvu je bilo vedno tako, saj je prodaja iskala načine, kako nekako hitreje priti v srce kupca, kar pomeni, da so se vedno iskale strategije in vedno je bilo treba biti pozoren na male trike in dobronamerne prevare prodajnih ekip. Mislim, da se to bistveno ne spreminja ... Se je pa v teh letih nekaj zelo pomembnega spremenilo, in sicer, če smo pred dvajset leti govorili o 'win-win' situaciji, kar pomeni, da je bila v dogovoru v pogodbi zmaga za oba, so se skozi leta poti prodaje spreminjale. Danes je v ospredju človek, kar pomeni, da ljudje nočejo več poslovati toliko zaradi same kakovosti izdelka, čeprav je to še vedno pomembno. Poudarek je predvsem na tem, da si želimo poslovati z dobrimi ljudmi. Ker pojem 'dobri ljudje' posledično generira dobre izdelke," pojasni Edvard.
In ko sva že omenila prodajne trike, nisva mogla mimo prodaje s tako imenovanimi kuponi, kjer so storitve s popusti res mamljive ... "Ideja s kuponi, ki izdelke ali storitve ponuja po bistveno nižji ceni, je eden izmed promocijskih kanalov ponudnika. Gre bolj za to, da uporabnik v določenem obdobju preizkusi izdelek ali storitev, nato pa storitev plača po redni ceni. Če ponudnik v primeru popusta ponudi slabšo storitev, s tem naredi največ škode sebi, in ne kupcu."
Predsedniške volitve in nasveti politikom
Edvard Kadič je bil vpet tudi v nedavne predsedniške volitve, in sicer kot komentator. In kaj vse je opazil pri kandidatih, kar morda preprosti gledalec ni videl? "Najbolj znamenita opazka je bila zagotovo rokovanje, ko sta se po volitvah v Cankarjevem domu rokovala Marjan Šarec in Borut Pahor, kjer je šlo za neobičajno in močno ter dolgo stiskanje rok. Drugače pa generalno gledano sem vesel, da se kandidati vedno bolj zavedajo, da ni pomembno, kaj govorimo, predvsem pa, kako govorimo." In ko sva že govorila o politiki ... se morda na Edvarda obračajo tudi politiki? "To pa redno. Številni politiki so tudi moje stranke, je pa res, da je zadnje čase pri meni vse več ljudi iz gospodarstva."
Znani izreki in dobronamerni nasveti
Kadič je znan še po svojih številnih izrekih. V novi knjigi o samozavesti je uporabil zanimiv izrek: "Če razmišljaš kot limona, se obnašaš kot limona. Če se obnašaš kot limona, tudi razmišljaš kot limona." To v praksi pomeni, da nam ni treba imeti narejenih ne vem koliko šol ali fakultet, da na drugi strani vidimo človeka, kako se drži in iz te drže opazimo oziroma sklepamo, kakšna so njegova občutja. In če recimo ta občutja spremenimo, se bomo počutili drugače, prav tako bomo razmišljali drugače, sicer lahko ostanemo limone. Edvard je sicer osebno ponosen na enega izmed svojih najstarejših izrekov: "Rožica v naravi ne more rasti narobe. Raste lahko le na svoj način." "To je nekako moje vodilo vsa ta leta, da poskušam iz človeka in tudi iz sebe potegniti to individualnost, ki dodaja vrednost temu svetu, da je potemtakem zaradi mojega dela in dela drugih na svetu bistveno boljše." In da jo boste, dragi bralci, bistveno boljše odnesli na prednovoletnih zabavah, ki jih v tem času ne manjka, ima strokovnjak za komunikacijo glede tega nekaj zelo koristnih nasvetov: "Pri službenih zabavah je potrebno predvsem paziti pri alkoholu, saj je to neki dejavnik, kjer morda zavore hitreje popustijo. Predvsem je treba paziti, kaj je prava mera, zato vam lahko zaupam vsaj dva pametna trika. Prvi je prava količina alkohola – torej točno en kozarček, drugi način pa je ta, da si naročimo kakšno pijačo, ki je ne maramo, in to pijemo počasi ... Sicer pa je seveda treba paziti, saj v službenem okolju veljajo povsem drugačna pravila kot v zasebnem, domačem ozračju. Ljudje to dvoje radi zamešajo, ker gre na službeni zabavi za družabno atmosfero in številni velikokrat menijo, da gre za zasebno zgodbo, čeprav to ni res. Zato je treba vedno pametno pristopiti, da nam naslednje jutro ne bo žal," je zaključil Edvard Kadič.
Besedilo: Alesh Maatko // Foto: Igor Zaplatil