Filip Pesek je bil strasten košarkar, ki je po koncu športne kariere vso svojo energijo preusmeril v poslovni svet.
Danes podjetjem svetuje, kako biti uspešen na družbenih omrežjih, kako prodajati, ljudem pa pomaga tudi pri javnem nastopanju. Zase pravi, da je najbolj zanimiva oseba na svetu.
Košarka je zaznamovala velik del vašega življenja. Kaj vse vam je prinesla, ste dosegli vse, kar ste si želeli?
Moja košarkarska pot se je začela pri petih letih, ko je oče iz Nemčije domov prinesel koš in ga postavil na dvorišče. Ko sem začel obiskovati osnovno šolo, pa nisem spustil niti enega treninga in uspelo mi je priti v slovensko kadetsko reprezentanco. Igranje košarke mi je dalo sposobnost hitrega razmišljanja, lažje razumevanje ljudi in sposobnost delovanja pod pritiskom. Ker pa nisem izpolnil cilja, da bi košarko igral tudi profesionalno, sem vso svojo energijo usmeril v poslovni svet.
Za košarko ste dobili tudi štipendijo v Ameriki, kamor ste se odpravili pri 17 letih. Kako je to spremenilo vaše življenje?
Včasih so fantje odhajali v vojsko, jaz pa sem šel v Ameriko. Tam nisem poznal nikogar, znajti sem se moral sam. Prvo leto sem bil v Kaliforniji, kjer je ogromno distrakcij, zato je težko ostati zbran in osredotočen na treninge in učenje. Meni je sicer uspelo in me predvsem naučilo, kako se postaviti zase in se znajti v svetu brez staršev.
Domov ste se vrnili brez diplome. Razmišljate o tem, da bi v prihodnosti to spremenili?
Ne, tega nimam namena spreminjati, saj sem ugotovil, da diploma nima vpliva na to, kaj lahko naredim oz. česa ne naredim v poslovnem svetu. Žal mi je le, da sem dve leti vložil v šolski sistem in nisem dobila papirja, s katerim bi na Facebooku najverjetneje dobil okoli tisoč všečkov.
Že v Ameriki ste se navdušili nad prodajo in marketingom. Kako se je začela vaša poslovna pot?
Od nekdaj sem imel rad denar, in več ko sem ga imel, bolj sem bil vesel. Vse skupaj pa se je začelo tako, da mi je sošolec iz Slovenije pisal v Ameriko, da potrebuje čevlje za košarko, ker jih v Sloveniji ne dobi. In potem sem začel razmišljati, koliko bi zaslužil, če bi mu poslal čevlje. Potem smo nekako pol leta tako 'švercali' čevlje in tukaj se je vse začelo.
Predavate, kako biti uspešen na družbenih omrežjih, kako prodajati, ljudem pomagate pri javnem nastopanju. Kakšen nasvet bi dali našim bralcem, ki začenjajo nov posel?
Ne pišite poslovnega načrta, ampak se osredotočite na to, kako boste dobili svojih prvih 100 strank. Kličite ljudi ali jih ustavite na ulici, osredotočite se samo na stranke.
Bi izpostavili kakšno slabo izkušnjo, ki se vam je zgodila na vaši poslovni poti?
Najslabše, kar se mi je zgodilo, je bilo to, da mi je večkrat zmanjkalo denarja. Sicer je to nekaj negativnega, a tudi pozitivna stvar, saj ko moraš nekaj narediti iz nič, kreativnost pride najbolj do izraza.
Kje ste se naučili vsega, o čemer predavate?
Vse izhaja iz lastne izkušnje. Ne predavam o stvareh, ki bi se jih naučil v knjigah, ampak o stvareh, ki sem jih spoznal na karierni poti.
Sicer pa je znano tudi, da ste sin voditeljice Rosvite Pesek. Kakšen je vajin odnos?
Z mamo se super razumeva. Delujeva neodvisno, jaz spremljam z enim očesom, kaj dela ona, in nasprotno. Kar počnem, ni povezano z njo, zato tudi upam, da bo enkrat nekje pisalo Rosvita Pesek, mama Filipa Peska, in ne nasprotno.
V enem izmed intervjujev ste omenili, da imate raje starejše ženske. To pomeni, da v bližnji prihodnosti razmišljate o družini?
Čeprav imam zdaj starejšo punco, na tej točki družine še ne načrtujem, saj sem osredotočen na poslovno delovanje. Ko sem rekel, da imam rajši starejše ženske, sem bolj mislil, da iščem žensko, ki je intelektualno podobna meni, kar je laže najti pri starejši ženski.
Letos ste dopustovali v Grčiji. Je bil dopust delaven ali bolj sproščen?
Sem tip človeka, ki več kot dva dni ne more zdržati brez računalnika. Ves čas imam ideje, vedno nekaj razmišljam in rad delam. Sicer sem šel na kakšen izlet, vendar pa sem vsak dan od 6 do 8 ur preživel za računalnikom, tako da je bil dopust bolj delaven.
Imate mogoče kakšne želje za prihodnost?
Napisal bom knjigo, ki se bo do konca leta 2019 prodala v pet tisoč izvodih. To je cilj, proti kateremu je usmerjeno vse delovanje, če se bom seveda spomnil, kaj bom v knjigi napisal.
Klavdija Rupar
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"