Gašper Tratnik: “Danes je ravno zaradi družbenih omrežij veliko lažje prodreti na trg manekenstva”

Gašper Tratnik: “Danes je ravno zaradi družbenih omrežij veliko lažje prodreti na trg manekenstva” (foto: Tibor Golob) Tibor Golob
Vir: Nova
23. 1. 2019

Pisalo se je leto 2012.

Tisto leto je Gašper Tratnik ravno zaključeval študij strojništva, ko se je udeležil tekmovanja za najlepšega v Sloveniji. Samo tekmovanje je bilo zanj nekaj čisto novega, saj se pred tem ni ukvarjal z modno industrijo. Kot nam je zaupal v prijetnem razgovoru, mu je tekmovanje ostalo v lepem spominu, pridobil je veliko znanja, izkušenj in poznanstev na tem področju, ki mu danes, ko je razvil lastno blagovno znamko, še kako pomagajo.

Če začnemo s študijem strojništva … To z modo in manekenstvom nima ravno neke povezave, ali pač?

Res je, kot ste omenili, sem leta 2013 dokončal študij strojništva. Z manekenstvom sem se začel ukvarjati šele po študiju. Povezave res ni nobene, vendar to niti ni pomembno. V modno industrijo sem se podal naključno, kar pa je sčasoma preraslo v pravi posel.



Kot maneken ste delali tudi v Aziji. Kaj pogrešate to deželo in to delo? Bi se še vrnili?

Dve leti sem kot maneken delal tudi po državah v Aziji, tam se je moja kariera tudi začela. Vsaka destinacija ima svoje pozitivne in negativne lastnosti. Vsekakor bi se rad vrnil v vsako državo, kjer sem že delal, vendar bi zdaj odšel le na poslovni dopust in ne več kot na delo manekena. Še vedno vzdržujem stike z določenimi osebami, s katerimi sem delal. Verjamem, da se bom v Azijo vrnil še letos.

Seveda tudi tu ne moreva mimo honorarjev? Verjetno je velika razlika med Slovenijo in tujino, če govoriva o modnih revijah, manekenstvu?

V Sloveniji nihče ne jemlje manekenstva kot resen posel. Klienti po navadi želijo le kompenzirati delo manekena ali pa plačajo zelo, zelo slabo. V tujini je stvar drugačna. Že od samega kastinga do snemalnega dne in honorarja. Vse je bolj profesionalno in tudi honorarji so bistveno višji kot v Sloveniji. To je tudi eden izmed glavnih razlogov, da sam delam le se za tiste kliente, ki spoštujejo delo manekena in pošteno plačajo. 

Na začetku ste omenili posel. Tu ne moreva mimo dejstva, da se s svojo blagovno znamko vse bolj podajate v podjetniške vode. Kako konkurenčni ste v primerjavi z drugimi ter kaj je največji izziv pri tem?

Tako je, svojo blagovno znamko sem začel razvijati pred dobrim letom in pol. Zdaj lahko rečem, da sem lastnik blagovne znamke, ki je poznana po Sloveniji in tujini. Podjetništvo me vse bolj zanima. Konkurenca vsekakor je, vendar bolj na tujem trgu, tam je namreč tudi naša ciljna publika. Glede na rezultate lahko rečem, da smo zelo konkurenčni, saj imamo res veliko foto- in videovsebine skupaj z znanjem iz marketinga.

Kaj je bilo na začetku najtežje?

Najtežje je bilo, da niti nisem vedel, ali stvari delam prav ali ne. Občutek sem imel, kot da se sprehajam v megli in niti ne vem, v katero smer moram iti. Po kakšnem letu dni pa lahko rečem, da sem našel tisto rdečo nit, ki ji sledim in kjer vidim, da je prava pot. Zelo pomembno je tudi, da imaš dovolj velik proračun, ko se lotiš nekaj takšnega. Pri meni tega žal ni bilo in mislim, da je to tudi razlog, da je blagovna znamka GT collection počasneje rastla.



Glede na to, da smo ravno vstopili v novo leto, kakšne so vaše želje za leto 2019?

V letu 2019 si želim, da bi več potoval in da bi svoj posel čim bolj avtomatiziral, kar pomeni, da bi lahko večino stvari opravljal prek računalnika, in to kjerkoli po svetu. Verjamem, da bom s takšnim tempom, ki ga imam zdaj, to tudi dosegel.

Klienti se velikokrat odločajo na podlagi števila sledilcev

Gašper Tratnik pravi, da družbena omrežja (sploh Instagram in Facebook) zelo vplivajo na ta posel. “Ko sem začel delati kot maneken, se ni veliko govorilo o družbenih omrežjih, zdaj pa se klient velikokrat odloča tudi na podlagi števila sledilcev, koga bo vzel za svoj obraz. V Sloveniji se tega šele počasi začenjam zavedati. Velikokrat bodo manjši klienti kontaktirali direktno vplivneže, da bi sodelovali z njimi. Danes je ravno zaradi družbenih omrežij veliko lažje prodreti na trg manekenstva,” je obrazložil.

Besedilo: Alesh Maatko // Fotografije: Tasos Anestis, Tibor Golob, Matic Kremžar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri