Goran Injac (SMG) o minuli sezoni in tudi o grožnjah zaradi predstave

17. 7. 2018 | Vir: Jana
Deli
Goran Injac (SMG) o minuli sezoni in tudi o grožnjah zaradi predstave (foto: arhiv slovenskega mladinskega gledališča)
arhiv slovenskega mladinskega gledališča

Umetniški vodja Slovenskega mladinskega gledališča, pod čigar vodstvom je igralski ansambel že v prvi sezoni, ko je prevzel funkcijo, v tujini odigral kar 49 predstav.

V sezoni 2017/2018 ste na oder postavili kar nekaj družbeno aktualnih predstav.

Nova pošta in predstave v njej: 6, ki govori o dogodkih izpred dveh let, ko so v Dijaškem domu Kranj hoteli sprejeti šest otrok beguncev brez spremstva, okoli česar je izbruhnil val protestov; S*S govori o napadih na umetnike, jeziku sovraštva; Male kraje o pogovorih na pošti. Odilo. Zatemnitev. Oratorij govori o Slovencu, nacistu, ki si je izmislil plinske celice. V tujini največ igramo Vaše nasilje, naše nasilje. Gre za veliko mednarodno produkcijo, ki smo jo uspešno igrali po vsem svetu in govori o begunski krizi, Evropi, islamofobiji.

Več kot deset let ste živeli in delali na Poljskem.

Poljska je velika dežela in je razvila gledališko kulturo, zato sploh ni presenetljivo, da so desničarji, ko so prišli na oblast, najprej začeli izvajati čistke v gledališčih. Hrepenijo namreč po obči nekritični afirmaciji nacionalnega in neokonformističnega. Zato na direktorska mesta v kulturnih ustanovah zadnja tri, štiri leta nameščajo ljudi, ki bodo zagotovili kulturne programe, ki to podpirajo. Izjema je Varšava, kjer vlada stara oblast, in še ni vse uničeno.

Na Češkem, v Brnu, je skrajno desničarska skupina Spodobni ljudje grobo prekinila predstavo.

Ni šlo za spontan odziv občinstva, ampak je šlo za organizirano, vnaprej napovedano diverzijo. Prekinitev je trajala skoraj eno uro. Napadalci so s telesi odrinili igralce in jih zmerjali. Niso pa jih tepli oz. fizično napadli, zato policija ni hotela ukrepati, kar je še posebej grozljivo. Toda gledalci so na koncu igralce nagradili z veličastnim aplavzom. Zato, ker je skupina, ki je prekinila predstavo, v manjšini v državi.

Po tem dogodku ste v Sloveniji dobivali grozilna pisma. Kaj je v njih pisalo?

Pisali so mi, da sem smrdljivi Balkanec, ki ga je treba izgnati iz Slovenije, da moram odstopiti ipd.

Posamezniki vam tudi očitajo, da ste 'osramotili' Slovenijo? Kaj bi jim sporočili?

Že leta 2014, ko sem sprejel funkcijo umetniškega vodje, je bil moj načrt, ki smo ga uresničili, naš izredno uspešen preboj v tujino. To smo storili tudi zato, ker Slovenija postaja zelo samoizolirana in zaprta družba. Zaradi Mladinskega gledališča, ki se je pojavljalo na različnih festivalih, so ljudje sploh slišali za Ljubljano, Slovenijo in slovensko gledališče. To je odlična reklama za to državo in kulturo, saj puščamo vtis o Sloveniji kot progresivni državi, v kateri lahko nastaja dobra, drzna umetnost. Ljudje, ki pišejo, da smo osramotili Slovenijo, nimajo prav. Mi že vrsto let delamo ravno nasprotno, in smo eden največjih ambasadorjev slovenske kuture v svetu.

So ti odzivi za vas depresivni?

Te ljudi predstave sploh ne zanimajo, ampak gre samo izključno za osebni napad name. Sem namreč eden od redkih tujcev na tako pomembni funkciji v slovenski kulturi. Moti me, da je določenemu delu družbe bolj pomembno moje poreklo, ne pa uspehi in umetnost.

Besedilo: Vida Voglar // Fotografija: Arhiv SMG

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec