Gorazd Slak: Ponosen na ljudi, s katerimi dela

28. 11. 2015 | Vir: Story
Deli

Programski direktor Planet TV-ja Gorazd Slak poudarja, da je to, kar je njemu všeč, popolnoma nepomembno, saj je za spored, ki se mu gledanost povečuje, pomembno, da ga sestavljajo oddaje, ki so všeč gledalcem. S ponosom pove, da je pričakoval veliko, a je gledanost še večja.

Story: Kaj trenutno Planet TV ponuja?

Planet TV je z lanskim oktobrom ponudil dve stvari: konsistentnost in razširjeno ponudbo. Vedno je treba razmišljati na dolge proge. Če imaš eno stvar, ki jo daš enkrat na teden ali mesec v program, kakorkoli že, gre za stalnost, ljudje vedo, da se lahko zanesejo, da bodo dobili kvaliteten program, zanimiv in z vsebino, ki jo iščejo. Druga pomembna stvar, ki smo se je lotili, je razširjena ponudba. Nismo se posvetili le resničnostnim šovom ali šovom, temveč ponujamo tudi avtorske projekte. Imamo igrano serijo Ena žlahtna štorija, s katero smo zelo zadovoljni, imamo resničnostni šov Kmetija: Nov začetek in Kmetija: Nov začetek - Brez cenzure, Bognedaj, da bi crknu televizor, ki je po mojem mnenju nekakšen dokumentarni resničnostni šov, imamo tudi Ta teden z Juretom Godlerjem in naš informativni program, ki je neverjetno dobro sprejet, ker ponuja tisto, kar želijo ljudje slišati, in obravnavamo teme, ki zanimajo ljudi, ne pa tem, ki jih določamo mi.

Story: Ali stremite k temu, da gledalcem ponudite še kaj več, in ne vsebine za lahkotno zabavo?

Med izobraževanjem in pokroviteljstvom je tanka črta. Nanizanka Ena žlahtna štorija je sproducirana izredno kvalitetno z izredno kakovostno zgodbo, poleg tega je avtorska zgodba, ki je 'prinesena' iz Goriških brd. To ni nadaljevanka, ki je narejena na prvo žogo. Sicer pa ne verjamem, da bodo gledalci s tem, da jo gledajo, lahko iz česarkoli diplomirali, recimo iz vinarstva. Enostavno gre za kvaliteten program. Nekoč je nekdo na nacionalni televiziji izjavil, da se opazi, da je program na nacionalni televiziji vedno boljši, ker ga gleda vedno manj ljudi. S tem se ne morem strinjati. Program se dela za ljudi. Ena žlahtna štorija je imela na začetku zelo dober rezultat, zdaj pa ima odličnega, ker so ljudje spoznali, da gre za dobro nadaljevanko.

Story: Vam Ena žlahtna štorija povečuje gledanost?

Ta trenutek bi zelo težko s prstom pokazal na eno samo stvar, ki nam povečuje gledanost, ker je gledanost razporejena čez ves teden, od ponedeljka do sobote, od 8. do 23. ure. Nedelja je edina, ki še ni tako pokrita, ampak tudi zanjo bomo poskrbeli. Naš program je dobro spremljan od ponedeljka do sobote. Ta trenutek je gledanost veliko boljša, kot sem si želel. Pričakoval sem veliko, gledanost pa je še večja. Ena žlahtna štorija, naš informativni program, Kmetija: Nov začetek, Kmetija Nov začetek - Brez cenzure ali Bognedaj, da bi crknu televizor, Ta teden z Juretom Godlerjem delujejo natanko tako, kot bi si lahko samo želel.

Story: Želite povedati, da so gledalci zadovoljni s programom, ki ga ponujate?

Če bi se česarkoli sramoval, tega ne bi dobro delal. Ponosen sem na to, s kakšnimi ljudmi delam. Užitek mi je gledati, ko ljudje sedijo in razmišljajo, kako in kaj bodo naredili, kje je še kakšna stvar, ki bi jo lahko našli. Užitek mi je sedeti s kreativci, ki delajo na Kmetiji: Nov začetek, ko vidim, kako se trudijo. Užitek mi je gledati pri 'mangrtih', ko delajo Eno žlahtno štorijo in scenaristi pišejo na velike table, kaj se bo kje zgodilo. Kapo dol. In ko gledam fante, ko delajo Godlerja v sredo zvečer in govorijo: "Še to bomo naredili." Če bi se sprehodili po televiziji, bi videli, da vsi od veselja in zadovoljstva lebdijo nad tlemi za nekaj centimetrov, ker so to, kar delajo, sprejeli tudi gledalci. Imamo enkratno atmosfero.

Story: Ko je Planet TV začel predvajati program, se je sprva lovil in iskal.

Seveda. Uspeh ne pride čez noč. Tudi sam nosim krivdo, da sem nad čim prehitro obupal. Po drugi strani pa smo si zdaj vzeli malo več časa, vse skupaj pregledali, predebatirali in prišli do takšnih rezultatov.

Story: Kdo pri vas postavi piko na i glede programa?

Jaz šele odprem stavek pri programu, ko pa se začne debata, ki se tiče celotne programske sheme, imamo uredništvo, kar se tiče lastne produkcije, imamo šefa lastne produkcije Martina Senico in producente, s katerimi delamo. Oni so tisti, ki postavijo piko na i. To, da damo kakšno oddajo na spored, je lepši del, največ 'švica' je, ko je treba to narediti. Res pa je tudi, da se dobimo vsako jutro in pogledamo, kje so bile reklame, kako so bile razporejene in kaj narediti, da bomo prišli čez čim lažje v korist gledalcev. Od gledalcev namreč velikokrat slišimo, da je veliko reklam. Morajo se zavedati, da se preživljamo le od oglasov. Količina oglasnega časa je zakonsko predpisana in od tega ne odstopamo. Zdaj Štorijo in Kmetijo zaradi oglasov prekinjamo za manj kot eno minuto.

Story: Koliko je za vas dobro, da je več televizijskih hiš?

Pred leti, ko sem delal še na Pop TV-ju, me je klical kolega, ko je TV3 šel pod mtg, in rekel: "Vas je zdaj kaj strah, ko je prišla konkurenca?" Odgovoril sem, da sem navdušen, ker je prišla, saj bomo zdaj začeli delati. Ogromno je kvalitetnih televizijskih kreativcev, ki so spoštovani tudi v tujini in delajo ekstremno dobre oddaje. To velja za celotno slovensko televizijsko produkcijo. Čutim ogromno spoštovanje do producentov, tudi kreativcev, ki delajo na Pro Plusu. Všeč mi je, da je konkurenca spodbudila povečanje produkcije v količinah ur, najpomembnejše pa je to, da količina ni pomenila padca kvalitete produkcije. Vse ekipe so pokazale, da znajo delati in so pravzaprav 'lačne' dela ter so le čakale, kdaj bo prišlo več produkcije. To je stvar, ki jo je spodbudila konkurenca. Navsezadnje bistvo televizije ni, da ponudi le tuje serije.

Story: Si gledalci želijo čim več domačih oddaj?

Te morajo biti pisane na kožo ljudem. To velja za vse stvari. Tudi to, da je v vseh licenčnih oddajah kar nekaj avtorskega dela. Mirno lahko rečem, da so te oddaje avtorske.

Story: Imate kakšen recept za gledanost televizijskih oddaj?

Če bi obstajal recept, ne bi vsakič, ko začnemo predvajati kakšno novo oddajo, 'švical'. Recept je le trdo delo.

Story: Kako pa je s sestavljanjem programa?

Vsak dan dobimo rezultate gledanosti po ciljnih skupinah, letih, po spolu, po minutah in potem vidimo, kaj deluje. Na podlagi tega, kar je delovalo, pa poskušamo najti naslednjo stvar, ki bo delovala.

Story: Kako je s spreminjanjem programa glede na spreminjanje načina življenja?

Pri sestavljanju sporeda je pomembno, da se upošteva, recimo, že sprememba ure, ko gre na letni in zimski čas. Spomladi, ko gremo z zimskega na letni čas, je treba upoštevati, kaj bo na sporedu ob 19. oziroma ob 18. uri, ker ljudi takrat še ni doma. Treba je upoštevati, kakšne so družinske navade med novoletnimi prazniki, majskimi počitnicami, poletnimi počitnicami, krompirjevimi počitnicami ...

Story: Kakšen gledalec ste vi?

Oddaje večinoma gledam z zamikom, saj ponavadi domov pridem šele ob 21. uri. Določene stvari vidim tudi vnaprej in je problem, izgubim se, kje sem. Sem oboževalec oddaje Ta teden z Juretom Godlerjem, ker sem tudi oboževalec oddaj Last Week Tonight z Johnom Oliverjem, prej The Daily Show z Jonom Stewartom, zdaj pa The Daily Show s Trevorjem Novo. To vsakič pogledam. Glede na to, da sem po izobrazbi fizik, si moram vsakič pogledati Velike pokovce (The Big Bang Theory). Na našem programu si ogledam še akcijsko nanizanko Škorpijon, ki mi je tudi všeč, in zahtevno kriminalka Kako se izmazati z umorom, ki te ne pusti hladnega. Ampak še enkrat poudarjam, da to, kar gledam, ni relevantno, pomembno je, kaj radi gledajo gledalci.

Napisala Suzana Golubov
Fotografije arhiv Planet TV-ja

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec

Nova Story že v prodaji

Story 47/2015

Story 47/2015, od 19. 11. 2015