Plesalca Gordana Grandošek in Trent Whiddon sta se pred kratkim vrnila iz Avstralije, kjer sta uživala vroče poletje. Seveda sta prišla na mraz, zato sta s sabo prinesla kar nekaj dobrih nasvetov, kako sta se sama pripravila na preskok iz zime v poletje.
Gordana in Trent skozi vse leto zaradi številnih plesnih nastopov potujeta po vsem svetu. Še danes sta recimo doma v mrzli zimi, že čez dva sta lahko v sončnem avstralskem poletju. "Decembra sva se vrnila iz sončnega Tajvana, bila dva dni v zimski Budimpešti ter nato nadaljevala v Avstralijo," je povedala Gordana. "Vsako leto tam obiščeva Trentovo družino in tudi januarja sva preživela nekaj tednov v sončnem poletju. Ko prideva iz zime v toplo poletje, me vsakič znova preseneti, zato se včasih kar pozabim primerno zaščititi," doda Gordana. "Tudi letos sem v zadnjem trenutku iskala sončna očala, ker se še predobro zavedam, kako pomembna so očala za moje oči. Že po naravi imam dioptrijo, zato me sonce še dodatno moti. In tukaj sem res pazljiva, da si vsaj na vsaki dve leti kupim originalna sončna očala. Pred kratkim mi je prijatelj, ki ima optiko, zaupal, kaj vse je pomembno upoštevati, preden se odločimo za nakup dobrih sončnih očal. Najhuje seveda je, da imamo tako veliko izbiro in se težko odločimo, katera so tista prava. Ampak pomembne so tri stvari: dobra zaščita za oči, udobje in fantastičen slog," se zasmeji.
Izbira prave barve
Pred dvema letoma je v Sloveniji izbruhnila afera o ponarejenih Ray-Banovih očalih, ki so zelo škodljiva. Ponaredki naredijo več škode kot koristi, saj lahko prepuščajo do 66 odstotkov UV-žarkov, kar lahko pusti trajne posledice. "Zelo pomembno mi je bilo izbrati očala z UV-zaščito in seveda morajo zagotavljati tudi popolno zaščito pred ultravijoličnimi žarki, sončno svetlobo, ki močno vpliva na bolezni oči. Vrednost UV-zaščite mora biti UV 400 oziroma 100-odstotna UV-zaščita. Pri izbiri materiala stekel sončnih očal imamo danes na voljo široko paleto raznih umetnih mas in različnih vrst stekel. Najpogostejši materiali, uporabljeni pri steklih za sončna očala, so: polikarbonat, trpežen in izredno lahek material; CR-39, plastika, ki se uporablja večinoma za korekcijska stekla; steklo, ki je veliko bolj trpežno, vendar tudi težje in manj udobno pri sami nošnji. Nisem vedela, da je to že vse tako velika znanost. (smeh) Meni je bilo vedno pomembno le, da so mi očala všeč in da imajo zadostno zatemnitev stekel. Zdaj vem, da tudi barve stekel igrajo zelo pomembno vlogo pri prepustnosti svetlobe do oči. Razumljivo je, da si barvo izbiramo po okusu, vendar je dobro upoštevati nasvete optikov. Vsaka barva stekel igra določeno vlogo pri prepustnosti svetlobe. Siva recimo ne popači barv, rjava znižuje bleščanje, rumena preprečuje lesk, zelena preprečuje bleščanje. Potem pa so tukaj še polarizirana stekla, ki preprečujejo bleščanje svetlobe, ko se ta odbija od gladkih predmetov, vode, ledu, mokrega cestišča ... Ta stekla so najbolj priporočljiva," še doda Gordana.
Občutljiva za praske
Ob nakupu sončnih očal pa je priporočljivo izbrati stekla, ki imajo zaščito proti praskam. "Nisem vedela, da imajo tudi očala rok trajanja. Stopnja UV-zaščite pri novih in starih očalih se razlikuje glede na to, kako skrbno jih vzdržujemo. In če so popraskana, UVB-žarki lažje povzročajo poškodbe oči. Plastična stekla so temu veliko bolj podvržena kot steklena. Čeprav so zelo privlačna, so stekla, ki so zrcalna, zelo občutljiva za praske. Zelo pomembno vlogo pri izbiri kakovostnih stekel za sončna očala igra antirefleksni sloj. Ta namreč odpravi zrcaljenje stekla, ki povzroča napetost in utrujenost oči v različnih razmerah – pri delu z računalnikom, pri nočni vožnji z avtom, pri umetni svetlobi ..." Seveda pa je Gordana ob vsem tem pozorna tudi na material, iz katerega so okvirji očal. "Pri dokončni izbiri je bilo pomembno tudi, da sem očala pomerila in ugotovila, katera mi najbolj ustrezajo. Nekatera so bila lažja, nekatera težja in s tem že takoj izločiš tista, ki niso primerna za tvoj obraz."
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del