Izbor Miss Slovenije v zadnjih dveh letih pospešeno gradi novo zgodbo uspeha, ki v ospredje postavlja Slovenijo, slovenske izdelke, slovenske pokrovitelje, slovenske oblikovalce, domače glasbenike, avtorje, slovensko podjetništvo, sam slovenski turizem in slovenske blagovne znamke. Vse to je združeno v projektu, s katerim gradi vseslovensko zgodbo lastnica licence Jelka Verk.
Jelka, v zadnjih dveh letih ste projekt dvignili na raven, kakršne že dolgo ni bilo. Kako težko delo vas je čakalo?
Glede na to, da sem imela od začetka vizijo projekt zapeljati v povsem drugo smer, kot so ga bili ljudje prej navajeni, je bila realizacija zastavljenih idej zelo težavna. Projekt Miss Slovenije je z novimi smernicami in s sloganom Podpirajmo slovensko in podprimo Slovenijo! postal nacionalnega pomena, saj je naš osnovni cilj povezovati uspešne slovenske zgodbe in s skupnimi močmi graditi nove. Miss Slovenije je odlično orodje za doseganje zastavljenih ciljev, ne glede na to, ali govorimo o turizmu, podjetništvu, umetnosti ali katerikoli drugi panogi.
Precej težko je bilo graditi zgodbo, če ni posluha pri pokroviteljih. Našli ste podporo pri partnerjih projekta, ampak še zdaleč ne dovolj, da bi realizirali vse vizije. V čem je srž problema?
Odkar sem prevzela licenco, sem zelo striktna in se držim našega slogana, zato imajo slovenska podjetja in slovenske blagovne znamke vedno prednost pred tujimi. Ampak medtem, ko neprestano dobivam ponudbe tujih podjetij, ki si želijo biti del zgodbe, saj vidijo veliko dodano vrednost, ki bi jim jo prinesel projekt, se domača podjetja ne glede na to, da imajo možnost dobiti veliko boljše pogoje, v veliki večini obnašajo zelo pasivno ali celo ignorantsko. Je pa res, da s poslovnimi partnerji, kot so Skupina Stroka.si, Tosama, Alpina, Dewesoft, Marina Portorož, Rimske Terme, Vina Ščurek, Studio Solis, The Lie by JPZ in medijskim partnerjem Adria Media od samega začetka skupaj prebijamo led in nas je vsako leto več, saj je vse več tistih, ki se začenjajo zavedati, da skozi zgodbo Miss Slovenije lahko skupaj pridemo do želenih rezultatov in hkrati gradimo novo, močnejšo Slovenijo.
Aktualna miss Slovenije Maja Zupan je z veliko ekipo v Rimskih Termah že sprejela nove kandidatke, ki se bodo potegovale za naziv miss Slovenije 2018. Letos bo izbor znova poskrbel za nekoliko drugačno predstavitev izbranih deklet, ki se bodo v času priprav na polfinalni izbor predstavila v različnih zgodbah. Kaj vse lahko pričakujemo?
Letošnji izbor je od lanskega še bolj vsebinsko dodelan. Vsak poslovni partner dekletom ponuja izobraževanja in znanja, ki jim bodo v življenju ne glede na uvrstitev zelo koristila. Skupna lastnost vseh kandidatk je, da so daleč od stereotipa, ki se v večini primerov drži tovrstnih tekmovanj, saj naš cilj ni sproducirati zgolj 'barbiko', ki se bo sprehajala gor in dol, ampak želimo izoblikovati dekle, ki bo dejansko sposobna dostojno zastopati interese naših poslovnih partnerjev v Sloveniji in v tujini. Čeprav lahko naziv miss Slovenije 2018 osvoji le ena, pa bodo vsem dekletom, ki se bodo med aktivnostmi izkazala za primerna, tudi po zaključeni finalni prireditvi ostala odprta marsikatera vrata naših poslovnih partnerjev, saj so potrebe po kvalitetnih kadrih stalnica.
Tudi letos ste s finalistkami že premagovali številne izzive in čaka jih še en. Tisti, s katerim bodo postale prave Slovenke. Kdaj odhajate na Triglav?
Letos se konec julija znova odpravljamo na Triglav in znova bo v ospredju namen združevanja slovenske lepote, turizma, podjetništva pod sloganom podprimo slovensko, podpirajmo Slovenijo! Prav zato je Maja Zupan skupaj s finalistkami že obiskala slovensko podjetje Alpina, ki je eden izmed vodilnih proizvajalcev športne obutve in ki se je pridružil projektu odprave na Triglav že lani. V okviru priprav na letošnji pohod na Triglav so dekleta že nekaj dni bivala na Veliki planini, kjer so tudi okusile pravo pastirsko življenje in opravljale različne naloge.
Kaj torej mora imeti bodoča miss Slovenije? Kaj pričakujete od tekmovalk, ki se prijavijo?
Od kandidatk pričakujem samoiniciativnost in željo po napredovanju. Vsekakor imajo vse izmed njih mojo podporo in podporo poslovnih partnerjev, je pa od posameznic odvisno, koliko si katera želi in zna izkoristiti dane možnosti, saj v življenju nič ne pade samo po sebi z neba in se je za dober rezultat treba potruditi. Bodoča Miss Slovenije mora biti izdelana osebnost z visokimi moralnimi načeli, ki bo znala zastopati poslovne partnerje projekta in bo vzor mlajši generaciji.
Besedilo: MIMA // Foto: Grega Eržen, Goran Antley, osebni arhiv