Ljudje lahko s skupnimi močmi premikamo meje in prispevamo svoj kamenček v mozaiku pozitivnih družbenih sprememb.
Tega se dobro zaveda tudi nekdanji smučarski as Jure Košir, ambasador akcije z naslovom #vednopodpiraj dober namen, ki je tudi v športu občutil sadove medsebojnega delovanja. Športni duh ga ni zapustil niti po koncu športne poti, velik del zime namreč preživi na smučkah, ko pa sneg skopni, se v dobri družbi poda raziskovat slovenske vršace.
Story: Ste tudi velik del letošnje zimske sezone preživeli na snegu?
Ja, že dolgo nisem toliko smučal kot letos. Če bi seštel vse skupaj, verjetno kar 40 dni. Velikokrat zaradi obveznosti, marsikdaj pa tudi povsem sam. Čeprav v Sloveniji zima ni bila radodarna s snegom, se je bilo mogoče dobro nasmučati.
Story: Ste sicer ob koncu športne poti morda občutili kakšen odpor do smučanja?
Ne, v nasprotju s številnimi smučarskimi kolegi, pri katerih sem zaznal ta odklon. Marsikdo izmed njih ne smuča več. Posebej dekleta. Sam izjemno rad smučam, smučanje ni le šport, temveč vrsta druženja. Predvsem v smislu doživetja, odkrivanja novih krajev na nekoliko drugačen način.
Story: Ste na smučkah že kaj 'zarustali' ali se še danes z veliko lahkotnostjo spustite po belih strminah?
Če bi me videli, verjetno ne bi prepoznali velike razlike, v resnici pa sem kar malo 'zarjavel'. Vsaj kakšen smučarski mojster bi to hitro videl. Na pogled je še vedno videti dobro, a v resnici le ni tako. (smeh) Če bi se moral zapeljati po progi, bi bilo to hitro jasno.
Story: Leta in leta ste plavali v športnih vodah. Je šport še danes pomemben del vašega vsakdana?
Seveda. Velik del mojih dejavnosti poteka okrog športa. Moj posel, dejavnosti, prosti čas in tudi druženje. Šport mi je preprosto zlezel pod kožo. Moje telo ne deluje dobro, če nisem aktiven. Postanem živčen.
Story: Kakšnih športnih panog pa se lotevate, ko skopni sneg?
Če le nimaš alergije, je pomladno prebujanje narave nekaj čudovitega. (smeh) Najsi bo tek, sprehod … Zadnje čase mi je vedno bolj pri srcu hoja v hribe. S skupino prijateljev se pogosto odpravimo v visokogorje. Slovenija ponuja veliko mero lepih izletov, škoda bi bilo, če tega ne bi izkoristili. Ko te to začne zanimati in si ogledaš številne priročnike, šele spoznaš, kako slabo poznamo našo državo ter koliko možnosti nam v resnici ponuja. Res smo lahko srečni, da živimo na tako lepem koncu. Slovenija je super.
Story: Pa ste med prvimi na vrhu ali vas ni težko dohajati?
Joj, nikakor. (smeh) Marsikdo je na vrhu še precej hitreje. Imamo kar skupinski tempo, prilagojen vsem nam. Pazimo pa tudi, da je na vrhu koča, kjer lahko kaj dobrega pojemo.
Story: Je tudi šport, ki vas zvabi v naravo, eden izmed dejavnikov za večjo okoljsko ozaveščenost?
V Sloveniji se vedno bolj zavedamo pomena ohranjanja okolja. Vsi bi morali razmišljati o tem kot o največjem bogastvu naše države. Poglejte le Trento, dolino reke Soče. Ta zaklad bo čez desetletja prava redkost tudi v Evropi. To bi res morali znati ceniti. Pa tudi kraške jame, Cerkniško jezero … Glede na to, da nismo najbogatejša država, bi morali stremeti k temu, da našo naravo ohranimo kar se da neokrnjeno. Od morja do gora. Mislim, da moramo tudi mlade vzgajati v duhu, da Slovenijo ohranimo čisto.
Story: Čeprav se mi zdi, da so mladi kar precej ozaveščeni o aktualni problematiki.
Res je. Se strinjam. To je kazalnik, da se je nekaj naredilo v tej smeri. Kot oče sem opazil, da je temu naklonjen tudi šolski program. Veliko se govori o recikliranju, ločevanju odpadkov, varčevanju z energijo …
Story: Kdaj pa ste sami tej problematiki začeti posvečati več pozornosti?
Če sem odkrit, včasih o tem nisem kaj dosti razmišljal. Takrat sem imel povsem drugačne prioritete. Vseeno mi je bilo, ali vozim zelo potrošen avtomobil ali ne. Nisem razmišljal niti o ohranjanju ledenikov. A vse življenje se učimo. Ob poplavi podatkov, ki pričajo o uničujočem vplivu človeka na naravo, se zamisliš. Pogledaš na stvari dosti bolj kritično. Danes je skrb za okolje izjemno pomembna. Tudi sam tako delujem v smeri, da je moj prispevek k onesnaževanju čim manjši. Ta naklon k ohranjanju narave se ne kaže v mojih besedah, temveč tudi v dejanjih.
Story: Vas je k temu spodbudila tudi vaša starejša hči, ki je zelo aktivna na teh področjih?
Res je. Ona mi je povedala nekaj dejstev, ki jim sprva nisem verjel. Ko pa sem brskal po spletu, so se izkazala za resnična. Živinoreja je velik onesnaževalec okolja. Človek se zamisli. Morda pa meso res ni za vsak dan.
Story: Marsikdo se o okoljski problematiki zamisli tudi zavoljo potomcev.
Seveda. Predvsem zaradi tega, da želimo ta življenjski prostor ohraniti tudi za druge.
Story: V preteklosti ste že večkrat sodelovali v projektih, ki so povezani s športom in dobrodelnostjo, pa tudi varovanjem narave. Letos v Sloveniji poteka akcija z naslovom #vednopodpiraj dober namen, katere ambasador ste ravno vi. Kdo je nosilec in čemu je namenjena akcija #vednopodpiraj dober namen?
Akcijo izvaja družba Coca-Cola, ki želi slovenske potrošnike ozaveščati o nekaterih ključnih družbenih in okoljskih temah. Podjetje bo finančno podprlo tri projekte s področij športa, okolja in skupnosti, ki so jih s spletnim glasovanjem izbrali slovenski potrošniki. S to akcijo želi podjetje v sodelovanju z ljudmi narediti več za čistejše okolje in za mlade v Sloveniji.
Story: Kaj je vloga vas kot ambasadorja akcije?
Vsak od zmagovalnih projektov bo ali izboljšal življenje ljudi ali pozitivno vplival na okolje v Sloveniji. Ljudje v športnikih pogosto iščejo svoje vzornike. Če s svojo pojavnostjo lahko prispevam k večjemu odzivu Slovencev in jih spodbudim k sodelovanju, je to zame osebno in tudi za akcijo velika zmaga. Največje koristi bodo ne nazadnje občutili nosilci zmagovalnih projektov, ki bodo deležni donacij, učinke njihovih prizadevanj pa posledično celotna družba.
Story: Kateri so zmagovalni projekti in kaj jim zmaga prinaša?
Med glasovanjem so uporabniki na spletu oddali blizu 50 tisoč glasov. Največje število so jih namenili društvu Morigenos za raziskovanje delfinov v slovenskem morju, Zvezi prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje za dijaški sklad projekta Botrstvo in Olimpijskemu komiteju Slovenije - Združenju športnih zvez za štipendije mladim športnikom. Nosilcem projektov bo Coca-Cola letos nakazala finančna sredstva. Prva je aprilska donacija v višini 20 tisoč evrov. Sledita ji še dve; naslednja na začetku junija in tretja konec julija.
Story: Ali lahko kot potrošniki podpremo tri zmagovalne projekte?
Potrošniki lahko že od 15. februarja z nakupom izdelkov družbe Coca-Cola dodatno podprejo projekte. Tako lahko vsak posameznik svoj dober namen preobrazi v aktivno podporo treh slovenskih projektov.
Besedilo: Nika Arsovski // Fotografiji: Helena Kermelj
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču