Svetlolasa Lara Lenart je morda še precej nepoznano ime, že zelo kmalu pa se bomo ob gledanju dirk MotoGP spraševali, kdo je simpatična svetlolaska, ki poroča o motociklističnem športu iz oddaljenih dežel. Lara je namreč nova članica ekipe MotoGP na Kanalu A, in ker tudi mi o nadobudni ljubiteljici motornega olja nismo vedeli veliko, smo z njo poklepetali o vsem, kar rada počne.
Lara, ste novinka na malih zaslonih, spremljali pa vas bomo ob dirkah MotoGP. Ste že pred to izkušnjo imeli kakšen stik s kamero?
Ne, imam sicer nekaj izkušenj z motociklističnim novinarstvom, ampak v televizijskih vodah sem pa čisto na novo.
Ste pa sicer imeli veliko stika z motorjem in že desetletje ste tudi lastnica svojega jeklenega konjička. Si ljubezen do motorjev delite tudi s katerim izmed družinskih članov?
Tako je, ja. Strast si pravzaprav delim z večino ... Smo precej bencinsko obarvana družina. Tu se je vse skupaj začelo.
Pa je bil kateri prav zaradi tega morda proti temu, da imate svoj motor?
Hm, proti ravno ne, ampak na začetku je bilo kar nekaj zaskrbljenosti. Kar je razumljivo – sem le edinka pa še punca in strinjamo se lahko, da so do nas so že tako in tako vsi bolj zaščitniški. (smeh)
Če se ne motim, študirate medicino. Obe svoji strasti, medicino in motorje, bi lahko združili kot zdravnica na motorju. Ste kdaj razmišljali o tem? Bi se tega lotili?
Iskreno? Ne. Se mi zdi, da se javnost ne zaveda najbolje, kako zahtevno je delo naših reševalcev motoristov ... To ni samo vožnja z motorjem. Na prizorišču si prvi in do prihoda reševalne ekipe moraš opraviti sam. V popolni motoristični opremi teči v deseto nadstropje z nekajkilogramskimi torbami, polnimi medicinske opreme, v pravilen položaj prestaviti 120-kilogramskega človeka, vstavljati kanale, oživljati, hkrati miriti vznemirjene svojce, pa spet teči na naslednje prizorišče ... Saj imam nekaj kondicije, ampak si ne predstavljam, kako bi lahko s svojimi nekajinpetdeset kilogrami naredila karkoli od tega. To je delo, ki ga fizično, še zlasti pa psihično, zmorejo res redki.
Kaj pa varnost v prometu? Začenja se sezona motoristov, tudi letos smo že bili priča nekaterim prometnim nesrečam ... Ste bila tudi sami kdaj udeleženi v kateri? Ste bili morda kdaj priča?
Ne vem, ali poznate tisti pregovor. Obstajata dve vrsti motoristov: tisti, ki so že padli, in tisti, ki še bodo. Seveda, če se veliko voziš, je razumljivo, da boš kdaj pa kdaj končal na tleh. In večinoma to ni nič hudega. Motor se ti prekucne pri obračanju, noga ti zdrsne na pesku, mogoče se preveč nagneš v ovinek in zdrsne zadnja guma ... Tudi sama sem imela kakšen zdrs in hvala bogu razen zvite ročke za sklopko in manjše praske na plastiki ni bilo nič hujšega. Pobereš se, iz tega nekaj naučiš in greš naprej. Res pa je, da se lahko zgodi tudi marsikaj hujšega ... Nihče ne zanika, da si motorju veliko bolj ranljiv kot na primer v avtomobilu. Včasih so krive ceste, vreme, včasih drugi udeleženci v prometu, marsikdaj mi sami. Ampak – enako se ti lahko zgodi na smučeh, na kolesu, v hribih. Pravzaprav tudi, ko greš po kruh v trgovino. Če v življenju gledaš samo na 'kaj če', potem je najbolje, da sploh ne zapustiš domačega kavča.
Sicer pa se za vas začenja pestro obdobje. Ste zdaj z ekipo MotoGP že bili na kakšni dirki?
Ne, na dirki še nisem bila, to me čaka na začetku maja. Trenutno se trudim nabrati čim več izkušenj z delom iz studia, pa na splošno, kako potekajo stvari na televiziji, montiranje prispevkov, organizacija in podobno. Ni preprosto, je pa izredno zanimivo. Otvoritvena dirka je pa bila itak nora. Nekako mi je celo uspelo pravilno napovedati prve tri dirkače. Ha!
Katere dirke pa se najbolj veselite?
Hm ... Obožujem Španijo, tako da katerakoli dirka tam bo super. Veselim se Mugella, ker je baje vzdušje tam fenomenalno. Iskreno, veselim se kar vsake posebej. (smeh)