Lukas Zuschlag: Gre za intimno doživetje

22. 4. 2016 | Vir: Story
Deli

V ljubljanski Operi in baletu so se tokrat izkazali z edinstveno predstavo. Priljubljeni roman in film Doktor Živago je kljub pogostosti uprizoritve tokrat prav na odru naše prestolnice doživel premierno upodobitev v baletnih čeveljcih, tik pred pomembnim nastopom pa smo o predstavi spregovorili z Lukasom Zuschlagom, ki je tokrat nastopil v glavni vlogi.

Story: Kako se navadno spoznavate z novo vlogo? Verjetno imate kakšne priprave?

Ogledal sem si film in si o tem prebral nekaj literature z namenom, da bi si približal karakteristike doktorja Živaga. Glede na to, da gre za baletno predstavo, ki je daljša od dveh ur, in glede na to, da smo imeli le dva meseca za priprave, sva s plesnim partnerjem potovala v Hannover v Nemčijo in tam ostala tri tedne, saj sva se pripravljala s koreografom, ki prav v tem času pripravlja še eno predstavo. Ko smo se vrnili v Ljubljano, smo začeli priprave s celotno zasedbo. Veliko je različnih scen in zgodba je veliko bolj kompleksna kot pri drugih ljubezenskih zgodbah, ker se sočasno dogaja več razmerij, na neki točki pa se začnejo prepletati tudi med sabo ...

Story: Sicer pa boste v Operi in baletu tokrat ta roman prvič uprizorili v baletni predstavi, kajne? Zaradi tega je bil izziv še toliko težji?

Mislim, da je za ustvarjalce vedno velik izziv, ko na odru poskušaš uprizoriti slaven roman. Način pripovedi je drugačen, izbrati moraš manj prizorov in časa imaš veliko manj. Sicer pa je pomembno le, da ohraniš zgodbo razumljivo in da najdeš dobro ravnovesje med pripovedovanjem zgodbe prek plesa in igre. Mislim, da gre za lepo kombinacijo svežega, modernega plesa, originalnih kostumov, prizorov in prelepih glasbenih vložkov.

Story: Verjetno ste se prav zaradi tega priložnosti še toliko bolj razveselili, kajne? Brez dvoma bo predstava pustila pečat v vaši karieri, kajne?

Mislim, da je to ena od pomembnejših vlog v moji karieri, predvsem zato, ker gre za novo kreacijo in ker smo bili ves čas vpeti v proces. Seveda je veliko bolj intenzivno, ko se dela nova predstava, ampak gre za veliko bolj intimno in osebno doživetje, ker lahko v igro vložiš veliko več 'sebe'.

Story: Kako pa je prišlo do te odločitve? Kdo je prvi vrgel palico za nastanek predstave?

Prvo idejo je dobila umetniška direktorica predstave Sanja Nešković Peršin.

Story: V zadnjem tednu pa so bile priprave še posebej intenzivne. Kako poteka vaš dan pred tako velikim dogodkom?

Prav ste imeli, ko ste rekli, da so bile priprave izredno intenzivne. Zadnje tedne smo v studiu preživeli osem ali devet ur dnevno, kar ti praktično ne pusti nobenega prostega časa v zasebnem življenju. Včasih je bilo težko, vendar moraš v takšnih trenutkih ostati zbran in osredotočen ter se opomniti, da ustvarjaš nekaj lepega in da si pravzaprav privilegiran. Na koncu pa se vse trdo delo tako ali tako izplača.

Story: Kaj pa je bil pri ustvarjanju te predstave vaš največji izziv?

V zadnjem prizoru, ki traja več kot uro, nikoli pravzaprav ne zapustim odra in bolj ali manj samo plešem. Moj največji izziv je bil, da ohranim vzdržljivost v tem delu, obenem pa je zgodba v nekem delu tako čustveno nabita, da ti ta izčrpanost ponuja edinstveno izkušnjo. V tistem trenutku pravzaprav ne razmišljam več samo o vlogi, ampak me zgodba nekako prevzame in samo sledim njenemu vodilu in pustim, da se zgodba zgodi sama ... V resnici potem ne igraš več, ampak samo preprosto si. Kar je seveda zelo poseben in bogat trenutek.

Napisala Kaja Milanič

Fotografije Primož Predalič, Darja Štravs Tisu

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju

Nova Story že v prodaji

Story 16/2016

Story 16/2016, od 14. 04. 2016