Že kmalu, 21. maja, nas bo na Evroviziji na Dunaju zastopala Maraaya, Raay in Marjetka, zakonca, ki sta poznana po svojem trdem delu in predanosti že od nekdaj. Od tu tudi njuni številni uspehi, Evrovizija je le še pikica na i.
Nekoč, ko sta še skakala po odrih s skupino TurboAngels, je le malokdo vedel, da sta oba pravzaprav izučena, z diplomami podkrepljena glasbenika. Svojo žilico za glasbene trende je dodobra uveljavil Raay, ki je nato skupino preimenoval v Tangels. Točno zdaj poteka peto leto, odkar se je iz avtorja zabavne, lahko rečemo 'turbofolk' glasbe uspešno spreobrnil v nekoliko resnejšo pop glasbo. Začelo se je s Tangels, nato April, Katayo, Niko Zorjan, Alyo in Tinkaro Kovač. Naslovi, kot so jih prejeli njegovi varovanci, so na primer 'najbolj predvajan hit leta' (predlani Alyin A veš in lani Tinkarina evrovizijska pesem Round and round). Raay ponosno pove: "Res je, že pet let sem avtor z največ skladbami, ki se najbolj predvajajo. To mi daje zagon, da se ne oziram na polena, ki sem jih dobival od glasbenih kolegov."
VILA Z BAZENOM, JAHTA NA MORJU?!
Toliko hitov, kot jih je ustvaril, bi mu v tujini prineslo že neverjetno bogastvo, vilo z bazenom, jahto na morju in številne asistente na vsakem koraku. Žal ga pri nas čaka le kruta realnost in življenje, daleč od razkošnega. Ampak z Marjetko kljub temu verjameta, da delata na dolgi rok in da ju nekoč čaka tudi malce bolj udobno življenje. Marjetka nam tako razkrije, kako je z njunim premoženjskim stanjem: "Če bi recimo uspehe, ki jih dosegava danes, dosegala pred osmimi leti, bi bilo drugače. Zaslužila bi za hišo, ampak danes pa je to le en del poslov, s katerimi se ukvarjava, da normalno živimo. Za hišo sva vzela 30 let posojila, voziva deset let star renault senic in na bančnem računu nimava bajnih prihrankov. Vlagava pa v opremo in v znanje in to se nama obrestuje. Na koncu dela pa sva še vedno najbolj srečna, ko se vrneva k najinima sinčkoma, Vidu in Oskarju. Materialne stvari nama niti ne pomenijo veliko. Sva zelo ponosna na to, da nama veliko ljudi reče, da sva še vedno ista, da se nisva popolnoma nič spremenila in nisva postala ošabna in vzvišena, kot bi morda kdo pričakoval."
VARČEVANJE NA RTV SLOVENIJI
Oba, tako Marjetka kot Raay, varčevanje dobro sprejemata. Raay je celo zelo razumevajoč glede tega in vidi več priložnosti kot slabosti: "Edina stvar, nad katero sva oba razočarana, je, da slovenski komentator Andrej Hofer ne bo prisoten na Dunaju, ampak bo komentiral iz Ljubljane. Tako bodo gledalci ostali brez tistega pravega pristnega vzdušja in nama je malo žal, da v letu z največ možnostmi ne pošljemo komentatorja na Dunaj. Sicer pa nisva kot drugi, da bi iskala, kaj bi lahko televizija več naredila. RTV omogoči vse potrebno za nastop, na izvajalcu pa je, da se dobro angažira in predstavi. Razmere niso rožnate, ne smeš pa tega vzeti negativno. Ponujena ti je priložnost, ki jo lahko dobro izkoristiš. Seveda nama pri tem pomaga najina poslovna žilica."
In prav slednje jima res ne manjka. Maaraya se bosta na Dunaju odlično predstavila tudi s pomočjo številnih sponzorjev, ki so ju še izdatno podkrepili. Tako bosta s sabo imela na primer vodo Maraaya, kulije, vžigalnike, obeske za ključe Maraaya, 1000 majčk Maraaya, 400 čokoladnih cedejev in 200 bombonjer Maaraya, 400 pravih Sennheiser slušalk, 3000 knjig Maraya, 2000 balonov, slovensko kozmetiko Afrodita, energetski Amulet, narejen v Sloveniji. Za 'konkurenco' neseta s seboj tudi Gelo Revoice, pastile, ki jih sicer Marjetka jemlje za svoj glas. Vse to, da bosta v imenu Slovenije 'pocrkljala' evrovizijsko srenjo. Pri vsem tem so jima pomagali številni sponzorji, med drugim Spirit in znamka I feel Slovenia, Čokoladnica Cukrček, Sennheiser (slušalke), Tiskarna Florjančič, Kozmetika Afrodita, Sazas, Mestna občina Brezovica, Europapier Alpe, BSH, Biosinhron. Izdatna podpora sponzorjev je vredna več deset tisoč evrov, a o konkretnih številkah ne želita govoriti. Raay pravi: "Dobila sva tako finančno kot materialno pomoč. RTV je na primer prišel naproti vsem najinim idejam, tudi dogodku Dunaju naproti, kje smo skupaj s Štajersko hišo kulinarike organizirali tak dogodek, ki je povezal vso medijsko srenjo. Povedali so nama na primer, da take promocije in pozornosti niso bili deležni izvajalci niti v najbolj zlatih časih naše države, k vsemu pa sva veliko pripomogla tudi sama."
ZA HIT OD 3.000 DO 5.000 EVROV
Govori se, da naj bi bil Raayev podpis pod skladbo zagotovilo za nov glasbeni hit in s tem množično radijsko predvajanje. Cena takega angažmaja pa ni poceni in naj bi se gibala kar od 3 do 5 tisočakov!
Govorice je Raay pokomentiral takole: "Cen ne bi komentiral, so pa različne, odvisne od tega, kako vidim izvajalca. Največji luksuz, na katerega sem zelo ponosen, je to, da ne delam le za denar. Tudi če nekdo pride do mene z vrtoglavim zneskom, mu ne morem zagotoviti hita, če izvajalec ni potencial. Jaz že znam narediti tako, da bo pesem na koncu uspešna, ampak če v osnovi ne vidim potenciala in uspeha v izvajalcu, potem ne sodelujem z njim. V zadnjem času se je name obrnilo veliko nekdanjih uspešnih glasbenikov, ki bi želeli delati z mano in so celo mislili, da če jim bom jaz naredil komad, da se bo potem non stop vrtel na Radiu 1. To seveda ni res. Zato tudi večkrat raje sodelujem z novimi imeni kot starimi, ki jih živ bog ne more obuditi nazaj."
NINA KEDER, foto: Primož Predalič, Sašo Radej