Marko Mitanovski: Moda kot orodje za komunikacijo

13. 11. 2015 | Vir: Story
Deli

V preteklem tednu je v Cankarjevem domu potekal Mercedes-Benz Fashion Week (MBFWLJ), na katerem se je z multimedijsko modno inštalacijo slovenski publiki predstavil tudi v Beogradu rojeni modni oblikovalec Marko Mitanovski, ki si je za svojo delavno platformo izbral London. Njegove kreacije slovijo po skulpturalnosti, natančnosti in teatralnosti, s katerimi je že očaral tudi modne velikane.

Story: Kaj vam pomeni udeležba na ljubljanskem tednu mode?

Že daljše obdobje spremljam delo programskega in umetniškega direktorja MBFWLJ Saše Radoviča in zelo sta mi všeč način, celotna organizacija projekta ter pristop k modi, predvsem pa sem navdušen nad našo multimedijsko inštalacijo. Enostavno sem si želel postati del tega dogodka. Moda je moje orodje za komunikacijo.

Story: Od kod ste črpali idejo za nastanek najnovejše kolekcije?

Inspiracija zanjo je cikel življenja. Ideje za nastanek sem našel v tematiki pračloveka, narave in osnovnih elementarnih oblikah, kot so minerali, okostja, ptice, korale ... Vse asociira na začetek življenja. Prav zaradi tega se krog zapira oz. končuje z belim kostimom, medtem ko so vsi drugi obarvani v črno.

Story: Katere materiale ste uporabili?

Najbolj se navdihujem nad usnjem, medtem ko sem v zadnjih dveh kolekcijah začel eksperimentirati z lateksom, saj mi omogoča poigravanje z oblikami in skulpturiranje. Pri tem sem sodeloval s kiparjem Milanom Stošićem, nakit pa je oblikovala Mathea Lee.

Story: Kaj vas navdihuje?

Povsem odvisno. Včasih me navduši zgodba, problematika ali situacija. Za zadnjo kolekcijo sem se ukvarjal s fenomenom strahu, v inspiracijo mi je bila slika slikarja Edvarda Muncha 'Krik'. Obrazi modelov zato izražajo bolečino in strah. Pri ustvarjanju prve kolekcije sem navdih črpal iz literarnega lika Lady Macbeth, medtem ko me končni kupec nikoli ne navda z navdihom.

Story: Ena izmed vaših najslavnejših strank je slovita pevka Lady Gaga. Kako se je to zgodilo in kaj vam to pomeni?

Na londonskem tednu mode me je opazila pevkina nekdanja stilistka in ob koncu dogajanja tudi stopila v stik z mano, saj so iskali kostume za prihajajočo turnejo Monster Ball, reklame in revije. Začelo se je s kostumi za revijalno fotografiranje, od takrat naprej pa je naše sodelovanje le še raslo. Prav gotovo je to pripomoglo tudi k svetovni prepoznavnosti moje znamke. Poleg nje moje kreacije nosijo tudi glasbenice Katie Melua, Sophie Ellis-Bextor, Paloma Faith, Severina in druge. Menim, da so moji kosi namenjeni pogumnim ljudem!

Story: In katero zvezdnico bi najraje oblekli?

Islandsko eksperimentalno pevko Björk!

Story: Vaša dela so vzbudila veliko zanimanja na londonskem tednu mode. Prav zaradi tega ste se pojavili tudi v najrazličnejših modnih revijah.

Res je, vse od spletnih strani Vogua do Grazie, Harpers Baazarja, Cosmopolitana, Elle ... Meni najljubša je prav slednja, saj bom v novembru prejel nagrado za najboljšega srbskega oblikovalca po izboru Elle Srbija.

Story: Zakaj ste Beograd zamenjali za London?

Nisem ga zamenjal, vendar mojemu poklicu bolj ustreza angleška prestolnica, saj sta scena in modni pristop v Londonu popolnoma drugačna ter spodbujata ustvarjalnost, drugačnost, alternativnost. V Londonu se lahko izrazim, zato je odličen za to, s čimer se ukvarjam. Če bi lahko izbiral, bi živel v toplih krajih, kjer sta sonce in morje. Pogosto nastopam na londonskih modnih dogodkih, vendar sem se ravnokar vrnil iz Beograda, kjer sem imel revijo.

Story: Pa vendar v vaših kreacijah prevladujeta hladna črna in bela barva?

Obožujem črno in belo barvo, v kreacijah pa se poigravam s teksturami, in ne z barvnimi lestvicami. Čeprav uporabljam hladne, severne barve, pa bi najraje živel v toplem, sončnem pasu. Sem namreč zimski otrok, rojen v januarju, vendar se najbolje počutim poleti.

Story: Vaš naslednji izziv?

Pariški teden mode. Trenutno me sicer čaka nekaj dni počitka, da se sprostim, oddaljim od napornega urnika in napolnim z energijo. Za zdaj sicer še ne razmišljam o naslednji kolekciji, saj je najprej na vrsti predstavitev te.

Napisala Nika Arsovski
Fotografije Primož Predalič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord

Nova Story že v prodaji

Story 45/2015

Story 45/2015, od 05. 11. 2015