Marko Naberšnik: Slovenija, Avstralija in jutri ves svet!

26. 7. 2016
Deli
Marko Naberšnik: Slovenija, Avstralija in jutri ves svet! (foto: arhiv revije Lea)
arhiv revije Lea

Priznani režiser Marko Naberšnik, ki se je podpisal pod filme, kot so Petelinji zajtrk, Šanghaj, The woods are still green, se z veliko ekipo že pripravlja na snemanje novega filma v Mariboru.

Na filmskih platnih bomo lahko spremljali dramo in komedijo Slovenija, Avstralija in jutri ves svet, v kateri se bo junak Boris boril za lepše življenje.

Maja ste začeli snemati nov film Slovenija, Avstralija in jutri ves svet. Kako velika je produkcija? Se bo film lahko primerjal s Petelinjim zajtrkom, Šanghajem?

Pred filmsko ekipo je bilo precej izzivov. Snemanje je potekalo po celotnem Mariboru in delno še v filmskem studiu Viba v Ljubljani. Lokacij je bilo precej, zato je bila selitev med filmskimi prizorišči velik izziv. Pri filmu je tekoče delo s čim manj prekinitvami zelo pomembno. Vedno se poskuša za snemanje izkoristiti čim več časa. Številna je tudi igralska zasedba.

To bo vaš četrti celovečerni film. Kaj pričakujete od njega?

Pričakovanja so precej nehvaležna. Ne le pri filmu, tudi sicer v življenju. Sploh pri tako velikih in zahtevnih projektih, kot je film, se lahko veliko zgodi in tudi spremeni. Do filma imam vedno enak pristop, in sicer sem mu popolnoma predan. Delo trenutno poteka zelo dobro in upam na najboljši rezultat. Vsi, ki sodelujemo pri filmu, usmerjamo vse moči v dober izdelek. Pričakovanjem zato ne posvečam prevelike pozornosti, se pa osredotočam na cilje, ki smo si jih s filmskim projektom zadali.

Glede na to, da ste odraščali v Mariboru, bo snemanje tukaj nekaj posebnega. Čeprav ste tako Petelinji zajtrk kot Šanghaj tudi zaznamovali z Mariborom. Drži?

Na Maribor sem se spomnil pri filmu Petelinji zajtrk in tudi pri Šanghaju. Je pa res, da sem doslej v Mariboru posnel le nekaj filmskih prizorov, tokrat pa celotna filmska zgodba poteka v Mariboru. Ker sem v mestu tudi rojen, bo izkušnja nekaj posebnega. Vsaka lokacija, vsako snemalno prizorišče skriva v sebi določene spomine iz otroštva in mladosti.

Celotna zgodba bo postavljena v Maribor, v mesto, ki je včasih živelo zaradi svoje bogate industrijske cone. Danes je žal ta le senca same sebe. Kako boste prikazali avtentičnost mesta?

Glavni junak filma je Boris, ki je zaposlen v industrijskem obratu in kot vzdrževalec skrbi za stroje v proizvodnji. Skozi njegove oči se bomo dotaknili tudi te problematike. Maribor je bil nekoč izjemno industrijsko mesto, ki je s svojo proizvodnjo zaposloval veliko število ljudi. Danes je mogočna industrija Maribora žal le spomin.

Seveda morava poudariti, da bo to igrani film, in ne dokumentarec. Bo v filmu tudi kaj zgodovine? Morda kaj resničnih prizorov, ki bodo Mariborčane spominjali na preteklost?

Film je seveda fikcija. V našem primeru gre za igrani film. Dokumentarnih elementov zato ne bo. Bodo pa avtentične in resnične lokacije. Trije ribniki, Pohorje, Drava, mesto kot takšno. Vse to bodo Mariborčani prepoznali kot resnično. Sama zgodba pa je seveda izmišljena, podobno kot Petelinji zajtrk ali Šanghaj. So pa elementi filma realistični, ne gre za fantazijsko zgodbo, kar pomeni, da se bo z zgodbo marsikdo poistovetil.

Lokacije za snemanje bodo znane mariborske točke: Pohorje, Trije ribniki, mariborski Mestni park, stadion, središče mesta ... Obudili boste nekatere stare industrijske obrate. Kako ste vi doživljali veliki TVT, Tam, Metalno, MTT in stavbe, ki danes samevajo? Zakaj se je to zgodilo?

Zakaj se je zgodil propad številnih industrijskih obratov v Mariboru, je precej kompleksno vprašanje. Kapitalistična ureditev, ki smo jo ob osamosvojitvi Slovenije sprejeli, je s seboj prinesla številne lepe, a tudi manj prijetne lastnosti. Ena izmed takšnih pasti kapitalizma je, da s pomočjo prevzemov podjetje postane ranljivo in je lahek plen tistih, ki nimajo poštenih namenov in želijo podjetje le finančno izčrpati za osebno korist. Tako je Slovenija izkusila neprijetne zgodbe, ki so jih pisale neodgovorne lastniške strukture. Svoje sta seveda prispevala tudi razpad Jugoslavije in razkroj skupnega velikega trga. Ko je bivšo državo zajela vojna, so se poslovne vezi, ki so se negovale desetletja, v hipu pretrgale.

Če se dotakneva zgodbe ... tokrat gre za dramo in komedijo. Junak Boris poskuša svoji družini omogočiti lepše in boljše življenje ... Kakšna je še sporočilnost filma?

Osrednji junak je Boris. Njegova žena Vesna je brezposelna in zato oba prisluhneta prijatelju Igorju, ki ju vabi v svet mrežnega marketinga. Vsem je skupna želja po sreči in uspehu, a pot do lepše prihodnosti ni lahka. Zaplete se tudi na področju ljubezni. Film je v določeni meri tudi ljubezenski. Čeprav ne gre za klasično komedijo, bo v filmu tudi nekaj komičnih prizorov. Sporočilo filma pa je, da se sreče ne da kupiti na silo. Vse se zgodi ob svojem času.

Zanimiva in številna je tudi igralska zasedba. Domačin Jure Ivanušič, Vlado Novak, Aljoša Ternovšek, Minca Lorenci, Mojca Simonič, Milada Kalezić, Bojan Emeršič, Tadej Toš, Simon Šerbinek ... Kako ste jih dobili vse skupaj?

Vesel sem, da sem lahko sodeloval s tako številno in dobro igralsko zasedbo. Številne poznam že dalj časa in zdaj, ko bomo skupaj pri filmskem projektu, bo priložnost, da nas ta dogodek še dodatno poveže. Film je zelo intenzivna izkušnja, saj se določen čas filmska ekipa druži noč in dan. Vse misli so usmerjene v isti cilj – narediti dober film.

Slovenija, Avstralija in jutri ves svet ... Zakaj tak naslov?

Slovenija, Avstralija in jutri ves svet ima seveda tudi simboličen pomen. Avstralija je z vidika Slovenije precej oddaljena in za naše razmere eksotična. Zato tudi ta dramaturški lok v naslovu, ki ponazarja sanje naših filmskih junakov. Vsi začnejo svojo pot v Sloveniji, upajo, da jih uspeh popelje do Avstralije in nato še v svet.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ