Matija Goljar: Podjetništvo ni umetnostno drsanje

Matija Goljar: Podjetništvo ni umetnostno drsanje (foto: Goran Antley) Goran Antley
Vir: Story
20. 10. 2017

Matija Goljar je človek z nemirno dušo - v pozitivnem smislu. Ustvarjalno žilico obrača ne le sebi v prid, temveč z njo - in s svojim podjetniškim peskovnikom Ustvarjalnik - ponuja roko mladim in jih navdihuje pri uresničevanju sanj. Zdaj je znova voditelj oddaje Štartaj, Slovenija! in znova poln sveže podjetniške energije ter modrosti, ki bosta kandidate popeljali do uspeha.

Imela sem to srečo, da sem z njim na štiri oči premlevala o vseh mogočih oblikah uspeha tik pred začetkom projekta in se prepričala, da je tak, kot ga opisujejo: preprost in malce poseben dolgolasec, ki ve, kako se stvarem streže.

Story: Le dva milijona nas je, idej pa toliko, da prodajne police Spara prekipevajo od izdelkov druge izdaje projekta Štartaj, Slovenija. Potem lahko Slovence le označimo za izjemno podjetniški in inovativen narod, kajne?

Zagotovo smo Slovenci podjeten narod. Morda bi lahko celo rekel, da smo Slovenci izjemno ambiciozen narod, vendar je družbeno sprejemljivejše reči, da se nam nekaj ne da ali ne gre. Oziroma se raje držati v ozadju. Ampak resnica je takšna - ne glede na to, od kod si, s podeželja ali iz mesta, star ali mlad - če si upaš poskusiti, tudi večkrat, je le še vprašanje časa, kdaj ti bo uspelo.

Story: Je to običajen motivacijski govor tudi za tiste, ki jim oči odpirate na svojih delavnicah?

Seveda. Vsem sicer ne uspe, ampak če ne poskusiš, zagotovo ne moreš stati na strani tistih, ki jim je uspelo. V resnici gre samo za to, da so vsi tisti, ki so danes na policah, enostavno rekli, da verjamejo v to, kar naredijo, v tolikšni meri, da bodo pač poskusili. Običajno je, da ljudi najbolj motivira prvi uspeh. In tudi pri nas, v Ustvarjalniku, kjer učimo podjetnike, je največja doktrina vsakega mentorja v tem, da pripeljejo 'mulca' do prvega uspeha. To jim daje povsem novo prizmo pogleda na svet. Takšni nimajo tega negativnega občutka, da so brez zvez in denarja. Njihovo delo ima učinek.

Story: S čim pa se - na podlagi prejšnje sezone - začenjajo uspešni projekti?

Vse se začne s pogumom.

Story: Vendar pogumno razmišljanje ni dovolj. Kaj pa delovna etika in vztrajnost?

Nikakor! Podjetništvo ni umetnostno drsanje. Narediti lepo pirueto in nato dobiti medaljo. Zgodi se, da je treba delati leta in leta in leta. Najuspešnejši so tisti, ki so se sposobni vsako jutro zbuditi in reči: Nadaljujem. Prišli bodo težki dnevi. Vsak podjetnik ima ogromno zgodb, kaj vse je šlo narobe.

Story: Imam občutek, da se bomo letos nadejali mnogo ganljivih zgodb. Kaj bo najbolj potešilo zvedavost gledalcev?

Mislim, da bodo gledalci najbolj presenečeni nad tem, kako podjetništvo resnično nima starostne omejitve. Skupno jim je to, da so naredili prvi korak.

Story: Nima starostne in izobrazbene omejitve ...

Velika večina podjetnikov ne zagovarja fakultativne in visokošolske izobrazbe. Celo globalno gledano so najbolj uspešni podjetniki tisti, ki so pustili fakulteto.

Story: Mislim, da mame med branjem tega ne bodo srečne. (smeh)

Podjetništvo je eden od tistih športov, ki se ga naučiš iz prakse. (smeh)

Story: S kakšno mislijo pa vi kot mlad uspešen podjetnik začenjate jutra?

Nimam posebnega rituala. Poklicna deformacija v narekovaju uspešnih ljudi je, da so ambiciozni in hočejo poskusiti. Morda to izhaja iz neke frustracije, da se je treba dokazovati, morda izhaja iz čiste radovednosti, da bi poskusili nekaj novega. Na koncu dneva tistim, ki so danes tukaj kot podjetniki, in nasploh uspešni mladi generaciji ni uspelo zato, ker so verjeli v standardno prepričanje.

Story: Katero?

To, da smo izgubljena generacija in da iz nas nič ne bo. Pač skočiš!

Story: Se motim, če trdim, da kandidati na neki način navdihujejo tudi vas ...

Oni so največji navdih. Podjetnik, ki se je odločil poskusiti, oziroma kdorkoli, ki je na nekem področju izjemno dober. Kaj ni to lepo doživetje, samo biti del tega?

Story: Se strinjam. Je pa res, da se izdelki lanskih kandidatov zdaj umikajo na police svoje konkurence. Kaj mislite, kaj se bo zgodilo z njimi?

Namen oddaje Štartaj, Slovenija, sploh prve sezone, je bil, da postavimo odskočno desko, kakršne v Sloveniji še ni bilo. Združiti velik medij, ki zgodbo razširi po vsej državi, in trgovca, kjer se bo stvar prodajala. To je odskočna deska, kot pri nekom, ki je naredil hit v glasbi in naenkrat postal uspešen. Od tam je le še čas za delo. Vse je enako kot v vseh ostalih drugih poslih. Vsako jutro vstati, odgovoriti na elektronsko pošto in delati z večjo vnemo, kot dela tvoja konkurenca.

Neja Drozg

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story42/2017

Naročite se na revijo Story:

01 3000 780 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Nova Story že v prodaji

Story 42/2017

Story 42/2017, od 12. 10. 2017