Matija Rodić: Bolj prepoznaven v ZDA kot v Evropi

14. 10. 2017 | Vir: Story
Deli
Matija Rodić: Bolj prepoznaven v ZDA kot v Evropi (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Triindvajsetletni Matija Rodić alias Matroda je primarij zabav Bolnica v klubu Cirkus, na njegovo glasbo pa prisegajo tako vodilne elektronske založbe kot Skrillex, Steve Aoki in Diplo. Beltkov naslednik je leta 2013 soustvaril pesem, s katero nas je Hannah Mancini zastopala na Evroviziji, danes pa redno trese plesišča od ZDA do Avstralije.

Zagrebškega didžeja je že kot najstnika izpostavila največja glasbena trgovina za didžeje Beatport, s skladbo Phunk Shock je podložil oglasno kampanjo trgovske verige K-Mart, Gregor Zemljič pa ga je povabil v ekipo za Evrovizijo. "Z glasbo sem se začel ukvarjati pri trinajstih," pravi sin glasbenika, ki pa prisega na kitare. "Igral sem klavir, produciranja pa sem se lotil kar na Playstationu. Potem sem začel snemati svoje verzije svetovnih hitov, kot didžej pa nastopam od 16. leta. Preizkusil sem se v različnih žanrih, ob Skrillexovem preboju sta me zagrabila dubstep pa elektro house, zdaj pa je moj zvok zmes vsega mogočega, od elektronike do hiphopa."

Na svetovno sceno se je prebil z remiksom Californie, predelave hiphop klasike Dr. Dreja in 2Paca: "Takrat me je poklical tudi Matic." Matic Rogan je stric iz ozadja, ki je v svetovno EDM-ligo popeljal že Beltka, domačo sceno pa zaznamoval tudi kot organizator dvoranskih zabav Electronic Carnival. Matija je takrat vrtel v Aquariusu v Zrčah (zdaj ima rezidenco v sosednjem klubu Noa Beach), kjer je pilil formo in se mrežil s svetovnimi DJ-mojstri, a bi lahko bil to tudi vrhunec njegove kariere.

Matic o njem pove: "Opazil sem ga že kot člana dua Novka, mu ponudil, da obdela skladbo enega od mojih varovancev, in ga vprašal, ali ima še kaj muzike. Poslal mi je nekaj skladb, med katerimi je bil Chronic." Tega je takoj posredoval vplivni nizozemski založbi Spinnin ('naredili' so tudi Martina Garrixa) in se v dveh dneh dogovoril za izdajo največjega Matrodinega hita. "S Spinninom smo vzpostavili sodelovanje, ki nam omogoča, da izdajamo glasbo tako pri njih kot pri drugih močnih založbah, kot so Mad Decent (Diplo), Dim Mak (Steve Aoki) in Owsla (Skrillex)."

In kako se sploh pride na založbe, ki napovedujejo trende in kjer bi radi bili prisotni vsi? "Najtežje je priti na Owslo, ključne pa so kvaliteta glasbe, močna promocija artista in dobra zgodba. Te založbe ne izdajo skladbe le zato, ker je dobra. Glasba ni dovolj, potrebuješ cel paket. Zgodbo Matrode še gradimo, a imamo pravila obnašanja, upravljanja znamke, pojavljanja na družabnih omrežjih, s kom in kdaj nastopa in sodeluje ..."

In kako je biti pri 23 letih talent z velikim potencialom na konkurenčnem svetovnem trgu? "Ne bom rekel, da ni naporno, ravno sem prišel iz Amerike in se še prebijam čez 'jet lag'. Vse stoji na produkciji, vsak dan sem v studiu, glasbo izdajam v čedalje boljših založbah, čemur sledijo nastopi v vedno boljših klubih in na velikih festivalih.Glasba, ki jo ustvarjam, je najbolj priljubljena v ZDA, zato tam nastopam več kot v Evropi. Scena in publika tam sta res dobri. Plesna muzika za velika plesišča v Evropi se je usmerila v pop in tehno, Američani pa so EDM zmešali z dubstepom, trapom ter hiphopom in publika odlično reagira na moj basovski zvok, zato sem tam celo bolj prepoznaven kot v Evropi. Scena je prav tako bolj sproščena kot tukaj. Tam se recimo Diplo po 'špilu' pogovarja z mano, v Noi pa se nisva mogla niti pozdraviti, ker se mu je tako mudilo iz kluba," pravi Matija, ki je te dni sredi prve avstralske turneje, s katere bo priletel naravnost v Ljubljano.

A. K.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord

Nova Story že v prodaji

Story 41/2017

Story 41/2017, od 05. 10. 2017