Monika Deanović: Žene me misel na boljši jutri

Monika Deanović: Žene me misel na boljši jutri (foto: Foto: Shutterstock) Foto: Shutterstock
Vir: Story
24. 5. 2020

Kako so se bančniki spopadli s koronakrizo, kjer je bilo žarišče, smo se pogovarjali z Moniko Deanović, vodjo bančnih poslovalnic SKB Črnomelj in Metlika.

Kako je situacija vplivala na vaše delo, česa ste se morda bali in kaj je bil izziv?

Razmere v situaciji, kjer nas je koronavirus kot družbo začasno nekoliko spremenil in reorganiziral, so zelo vplivale tudi na delo v obeh poslovalnicah, ki ju vodim. Dober primer je poslovalnica SKB banke v Metliki, ki je bila v žarišču epidemije. V Metliki smo se tudi v našem delovnem okolju soočali neposredno in posredno z virusom, saj so stiki med ljudmi neizbežni. Že na začetku epidemije sta dve sodelavki zaradi neposred­nega in posrednega stika z okuženimi ostali doma za nekaj dni. Banka se je na razmere odzvala odločno in profesionalno, zato smo se zaposleni počutili varno, saj se v začetku epidemije še nismo zavedali, kako resne bodo razmere. Sprva se je uvedel skrajšan delovni čas poslovanja, pozneje tudi zaprtje poslovalnice Metlika, kar je bila zelo zrela odločitev banke, ki skrbi za svoje zaposlene in stranke ter se prilagaja trenut­nim razmeram.

Kot bančnica in vodja poslovalnice se nisem ničesar bala, nisem čutila strahu pred virusom, me je pa skrbelo, da stranke ne bi upoštevale predpisanih ukrepov in bi se zaradi tega virus prenašal med stranke in zaposlene. Zagotovo je bil eden izmed izzivov pomiriti stranke in zaposlene, saj je vsak doživljal situacijo po svoje. Stranke so se morale navaditi na nov delovni čas, na prilagojeno vstopanje v poslovalnico, na nošenje zaščitne opreme, na zastekljeno bančno okence. Spremenjenim razmeram smo se zaposleni in stranke prilagodili in se navodil strogo držali, saj nismo želeli, da bi se katera od strank oziroma kdo od zaposlenih na banki okužil.

Ali čutite, da s svojim delom pripomorete, da življenje strank teče normalno naprej?

Seveda se vsi zaposleni trudimo, da olajšamo prilagojen vsakdanjik strankam in sebi. Obiskov v poslovalnici je sicer manj kot običajno, vendar prejmemo veliko klicev in elektronskih sporočil. Poskušamo jim prisluhniti, svetovati in jih pomiriti. Delo bančnika namreč že od nekdaj ne vključuje samo prodaje bančnih produktov, ampak tudi svetovanje, pogovor ter iskanje rešitev. Tudi tukaj je banka naredila velik korak, saj je klice iz poslovalnice Metlika preusmerila na Kontaktni center banke in razbremenila sodelavce v poslovalnici Črnomelj. Banka ima dobro razvito digitalno poslovanje in mrežo bankomatov, zato stranke usmerjamo, naj jih uporabljajo.

Katera so bila najpogostejša vprašanja v zadnjem času in kako ste lahko pomagali?

Najpogostejša vprašanja so se nanašala na vzroke, zakaj smo zaprli poslovalnico v Metliki in kdaj se bo ta ponovno odprla, kako pridejo do denarja oziroma bančnih storitev, ko ne smejo v drugo občino. Strankam smo vedno znova sporočali, da se poslovanje banke ni ustavilo, ampak se je samo začasno preselilo v drugo delovno okolje. Seveda so stranke povpraševale tudi, kako bodo plačevale posojila, če trenutno ne delajo ali pa so izgubili službo. Predstavili smo jim možnost odloga plačila posojilnih obveznosti.

Kaj je tisto, kar vam polepša delovni dan tudi v zadnjem mesecu, ko je situacija nekoliko drugačna kot običajno?

Misel na boljši jutri. Verjamem, da se bodo zadeve umirile in bo življenje ponovno normalno steklo. Seveda tudi zavedanje, da smo ostali zdravi, da lahko delamo in da v spremenjenih okoliščinah poskušamo normalno živeti naprej. Meni je seveda lažje, ker živim v hiši, kot nekomu, ki je zaprt med štiri stene, na primer v bloku. Vsakemu ustreza, da si odpočije od napornega delavnika, vendar v danih razmerah ne razmišljamo o tem in smo veseli, da hodimo v službo in delamo.

Ali imate tudi vi pri svojem delu neki zgled, nekoga, ki vas motivira in spodbudi?

Ne vem, ali lahko rečem, da mi je določena oseba zgled. Zgledujem se po uspešnih ljudeh, ki jim je uspelo s trdnim delom, znanjem in vztrajnostjo, po ljudeh, ki naredijo nekaj koristnega v življenju in so v oporo in pomoč drugim. V banki imamo kar nekaj uspešnih zaposlenih, ki so vzor in zgled za naprej. Motivira me dejstvo, da moram naprej, vsak dan je nov izziv, ki ga prebrodim na najboljši možni način. Da se lahko na koncu dneva ozrem nazaj in rečem, danes je bil uspešen dan, ter pustim dober vtis tako v poslovnem kot v zasebnem življenju.

Kaj za vas pomeni beseda 'vztrajam' in kako se vi trudite vztrajati v svojem vsakdanu?

Beseda 'vztrajam' mi pomeni, da se zjutraj lahko zbudim, vstanem in se odpravim vsakodnevnim izzivom naproti. Da naredim, kar si zastavim, in da sem pri tem zgled svoji družini in zaposlenim.

Ali ste si kdaj v svoji karieri predstavljali, da bi se lahko zgodilo, da delate v podobnih okoliščinah, kot so trenutne; ali so že bile kdaj v času vaši karieri podobne situacije, izredna obdobja?

Ne. Po navadi se znajdemo v težki situaciji oziroma krizi zaradi gospodarskih nasprotovanj, vojn in podobnega, zdaj pa se soočamo z novim izzivom – epidemijo zaradi virusa in boleznijo, na katero nimamo vpliva, dokler ne najdemo cepiva. Zato moramo stopiti skupaj in z upoštevanjem ukrepov pomagati zmanjšati posledice.

Ali je trenutno vaš delovni vsakdan zelo drugačen od običajnega?

Ja, če sem rahlo 'nepravična', je kar boljši, saj imam skrajšan delovni čas, ki mi ustreza, predvsem pa moji družini. Imam več prostega časa, ki ga izkoristim za družino, v naravi, pogledam kakšen film, opravim večja hišna opravila. Prav tako je vsakdanjik drugačen, saj smo se vsi bili prisiljeni prilagoditi trenutnim razmeram, sama upoštevam predpisane ukrepe in uporabljam zaščitno opremo.

Kaj bi si želeli, da ljudje v tem času vedo, se zavedajo in razumejo v povezavi z vašim poklicem?

Če sem iskrena, ljudje vidijo naš poklic skozi denar. Mislijo, da imamo bajno plačo, da smo lepo oblečeni in imamo lepe pisarne. Ne vidijo pa, čemu se moramo odrekati (npr. otrokom zaradi deljenega delovnega časa). Koliko neprespanih noči je zaradi psihične narave in odgovornosti. Ljudje včasih premalo cenijo naš poklic. Ne zavedajo se, koliko se moramo truditi, da so stranke zadovoljne, saj je zadovoljstvo naših strank za nas na prvem mestu. Zaposleni smo tudi samo ljudje, ki imamo včasih tudi slab dan. Tudi mi kdaj 'vstanemo z levo nogo', vendar moramo kljub temu na delovnem mestu pokazati nasmejan in prijazen obraz. Vse to si tudi zasluži spoštovanje in zavedanje. To, da so bančne storitve, plačilni promet in vse, kar spada zraven, izpeljani, zahteva delo ljudi, ki odgovorno ter z vso skrbnostjo in zavzetostjo opravljajo svoje delo.

Nova Story že v prodaji

Story

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri