Nika Kljun je naša najboljša plesalka, ki ji je uspel veliki preboj in je danes uspešna v Los Angelesu, kjer pleše z največjimi svetovnimi zvezdami našega časa. Se bo kdaj vrnila domov, kjer imajo njeni starši plesno šolo, ali bo ostala čez lužo?
Kot koreografinja ali asistentka koreografije je nedavno sodelovala pri šovu Simona Cowella z naslovom La Banda, pri največjih plesnih šovih Amerike Dancing with the Stars in So You Think You Can Dance, koreografira za glasbenike, učila je že v več kot 30 državah po svetu. Njen najboljši trenutek so bile MTV Video Music Awards, "ko sem pred celim svetom in zvezdniki v prvih vrstah, kot so Lady Gaga, Beyonce, Janet Jackson itd., nastopala v vlogi ene in edine Britney Spears, mojega najstniškega idola. Še danes nepojmljiv občutek."
Že dolgo živite v Los Angelesu, nameravate tam tudi ostati ali se boste kdaj vrnili v Slovenijo?
Zagotovo bom vedno povezana s plesno šolo Bolero, saj je Bolero moja poslovna naveza, prav tako imam v Sloveniji svoje starše, brata in sorodnike. Kdaj se bom vrnila, mi je v tem trenutku težko odgovoriti, saj sem poslovno kot koreografinja trenutno v Ameriki in po svetu v polnem zagonu in samostojno kariero tukaj jemljem resno. Čas bo pokazal svoje. Ta trenutek se v Sloveniji ne vidim, na žalost je trg zame premajhen, če pa bi me Slovenci želeli za kakršni koli večji projekt, večmesečno snemanje, poslovno navezo, pa bi se z veseljem vrnila v Slovenijo za krajše obdobje.
Imate kdaj domotožje? Kako pogosto se vrnete domov?
Seveda ga imam. Najhuje je, ker leta tako hitro minevajo, zamujenih pa je toliko družinskih trenutkov! Čeprav se trudim priti domov trikrat do štirikrat letno, kadar mi le čas dopušča, nikoli ni dovolj.
Kako se razlikuje način dela plesalca v Sloveniji v primerjavi z ZDA?
V Sloveniji še vedno zdravo čuvamo predšolske otroke in skrbimo, da so kljub plesnim tekmam še vedno le otroci, kar je velika razlika v primerjavi z Ameriko in predvsem mladimi otroci, ki so izpostavljeni plesni profesionalni industriji že pri rosnih letih. Menim, da zagotovo kot najstniki zaradi zgodnjega stresa pozneje nosijo posledice v življenju, sama sem priča številnim. Tudi med odraslimi plesalci se način dela razlikuje, predvsem tudi zato, ker Amerika ponuja veliko več plesnih priložnosti, predstav, nastopov, izobrazbe. Kot plesalec moraš v Ameriki biti odločen, neustrašen in se vedno znova dokazovati plesni industriji, koreografom, režiserjem. Ni lahko.
Tudi zaslužek se verjetno razlikuje?
Ja, lahko govorimo o velikih razlikah.
Koliko pa plesalec v komercialnih plesih, v katerih plešete sami, dobi priložnosti za sodelovanje z velikimi imeni?
Po navadi se moraš dokazati na plesni avdiciji. Zadnje čase pa je veliko tudi direktnih 'bookingov', kar je pozitivno, a hkrati negativno za plesalce. Pozitivno, ker plesalcu ni treba iti skozi celodnevno avdicijo, in negativno, ker plesalec, ki ni 'bookiran', nima niti možnosti pokazati svojih plesnih sposobnosti koreografu.
Kako pa izbirate, katere avdicije se boste sploh udeležili? Spomnim se, da ste pred leti zavrnili Justina Bieberja.
Da ne bo pomote, zavrnila nisem Justina Bieberja, temveč delo z njim, ker nisem bila prosta za datume, ki so mi bili ponujeni. Trenutno se plesnih avdicij ne udeležujem več, saj se posvečam zgolj koreografiji in asistiranju, a ko sem bila aktivna plesalka, sem se udeležila marsikatere avdicije, če mi je le čas dopuščal. To je del plesalčevega profesionalnega življenja. Veliko avdicij sem na žalost zamudila zaradi potovanja in svojih delavnic po svetu, a vse se zgodi z razlogom in je za nekaj dobro. Imeti močan glas in ime v svetovni plesni industriji kot internacionalni predavatelj pomeni veliko, in prav to delo me neizmerno osrečuje. Interakcija z ljudmi, predajanje svojega plesnega znanja in izkušenj na mlade generacije, različne kulture ... To je res magičen občutek in ima veliko večji vpliv name kot plesanje za zvezdnike.
Kakšna pa je Jennifer Lopez, glede na to, da je tudi sama plesalka, je bilo težko delati z njo?
Ni težko delati z njo, le vedeti moraš, da je ženska, ki ve, kaj je trdo delo, zato ima rada ljudi okoli sebe, ki imajo dobre delovne navade. Ve, kaj hoče, in stoji za svojimi načeli, kar pa lahko marsikaterega plesalca spravi v nelagodje.
Pa imate možnost se tudi pogovarjati z zvezdniki, ko delate z njimi, ali je vse striktno profesionalno?
Vsi smo tam zaradi dela, zato je odnos med pevci in plesalci seveda profesionalen. Kot koreograf imaš seveda z njimi veliko več osebnega odnosa, a včasih se pevci odprejo tudi plesalcem. Kljub temu moraš poznati mejo in ostati profesionalen.
Eva Jandl