Nina Šušnjara: "Adijo Slovenija pozdravljen, New York!”

Nina Šušnjara: "Adijo Slovenija pozdravljen, New York!” (foto: Klemen Razinger, Sašo Radej) Klemen Razinger, Sašo Radej
Vir: Story
17. 9. 2015

Modna oblikovalka Nina Šušnjara se je v zadnjem letu intenzivno pripravljala za naskok v tujino. Z ekipo sedmih ljudi, ki stojijo za prenovljeno znamko Susnyara, se namreč odpravlja v New York, kjer bo na tednu mode predstavila svojo najnovejšo kolekcijo Kardia. Za revijo Story je prvič spregovorila o načrtih za prihodnost, v kateri je tudi prostor za družino in otroke.

Story: Večina se sploh ne zaveda, da za vašim delom stojita filozofija in podjetništvo. Kaj pomeni imeti blagovno znamko?

Imeti blagovno znamko pomeni predvsem to, da imaš za seboj ekipo, ki te podpira, je profesionalna in tako vsak poskrbi za svoje področje. Sama sem delala deset let in res sem se marsikaj naučila, ampak prišel je čas, da poslovne stvari prevzamejo ljudje, ki so za to usposobljeni. Postavljeno imam celotno ekipo z managerko blagovne znamke Lucijo Gubenšek na čelu, s katero sva do zdaj neuradno delali več kot eno leto. Pomagala mi je pri celotni transformaciji in rebrandingu Nine Šušnjara v Susnyara, kjer gre pri celotni zgodbi za premik v tujino. Pri nas ni buyerjev, ki so ključnega pomena za razvoj znamke, zato moramo žal poskusiti zunaj naših meja. Dobili smo sponzorje, pokrovitelje, partnerje, ki verjamejo v nas in so projekt podprli, saj pri nas žal ni investitorjev za blagovne znamke v modi. Tako da zdaj končno lahko razkrijem, kam se pravzaprav odpravljam. Ekipa sedmih ljudi oziroma Susnyara tim se odpravlja v New York, kjer nas čaka stanovanje sredi Manhattna. Predstavit gremo kolekcijo na newyorški teden mode za neodvisne oblikovalce. Gre za drugo vejo tedna mode, za tiste malo manjše znamke, ki dobijo priložnost, da njihove stvaritve vidijo povabljenci, ki so v veliki večini buyerji, investitorji in modni uredniki. Živimo v svetu, kjer so se izoblikovale zelo velike znamke, zato se vedno iščejo nove, sveže ideje in obrazi, tako da zdaj ti t. i. neodvisni indie tedni mode predstavljajo pravo meko za modne strokovnjake.

Story: Vedno vas vleče v Ameriko. Pa bi tam živeli in delali ali vse poti vodijo nazaj v butično Ljubljano? Veliko vam pomenijo vrednote in družina ...

Zagotovo sem tak tip in tudi nikoli ne bi živela v New Yorku. Sicer je odličen in tam se počutim kot doma, ampak tempo življenja mi ne ustreza, ker je preveč hiter. Mi smo še vedno 'Balkanci' po duši in še vedno se rada usedem na kavico in kaj prigriznem v miru, tam se pa vse dogaja med hojo. (smeh) Od točke a do točke b, ljudje jedo kosila na podzemni in si sploh ne vzamejo časa zase, česar jaz ne podpiram. Moraš biti zadovoljen in potrebuješ čas zase. Sicer pa se mi zdi odlično in velika prednost, da kot oblikovalka lahko delam kjerkoli, in bom zaradi tega veliko potovala. Današnja tehnologija je že tako napredovala, da se da vse rešiti z drugega konca sveta.

Story: Slava ima svoje pluse in minuse, in ker vem, da to ni vaš cilj, me zanima, kaj vam bo ta nov podvig prinesel?

Žal živimo v kapitalizmu in žal smo odvisni od denarja in v prvi fazi je pomembno to, da celoten Susnyara tim lahko od tega, kar dela, normalno živi. Veliko smo se trudili in hvaležna sem za te izkušnje, čeprav včasih iz meseca v mesec nisem vedela, kako bom pokrila stroške, a se je na srečo vedno nekje obrnilo. V tujini si želimo naročila, s katerim bomo lahko obdržali znamko. V tem trenutku nam ni treba biti naslednji Givenchy. Če se zgodi, bi bilo seveda lepo, ampak nimamo tovrstnih ambicij ... še!

Story: Razmišljate tudi kaj o proizvodnji in materialih, od kod prihajajo, v kakšnih razmerah se obleke šivajo in podobno?

Zagotovo, zato pa jih tudi nimamo na vzhodu, ampak v osrčju Evrope, kar seveda dvigne ceno, ampak znamka je tako usmerjena bolj v 'high end', se pravi ne gre za dostopno, ampak prestižno linijo, čeprav jo želimo približati ljudem kot poulično modo. Naš moto je "Creating new urban legends" (ustvarjanje novih urbanih legend, op. a.), kar pomeni, da si čez dan lahko modno urejen tudi brez perja na glavi, a tudi ni treba nenehno naokoli hoditi v kavbojkah, da bi se zlil s poulično modo. Imamo kose, ki so izredno vsestranski, saj so tako za čez dan kot za na rdečo preprogo.

Story: Sicer vedno izhajate iz obdobja 70. let, ampak ali inspirativno čutite kaj nostalgije po času, ko je bila moda še uniformirana in vsakodnevni stajlingi dodelani? Norma danes so obleke, ki so udobne in povsem razvlečene ...

V sedemdesetih so bile ženske povsem osvobojene, kar se tiče oblačil, in to osvobajanje se je začelo že v 20. letih, ko so se ženske spoznale s čarlstonom in izgubile korzete. Dodelanost pogrešam, po drugi strani pa sem zagovornica tega, da mora vsak posameznik poslušati sebe in razviti osebni stil, saj je vsak posameznik edinstven, in to je treba izpostaviti, sploh če ti je videz pomemben. Zame je to pravzaprav kreativna rešitev za še dodatno samoizražanje na neverbalen način. Zame je to najlepša oblika komunikacije, ker s tem, kako se oblečeš, lahko na svoj mlin spelješ marsikateri sestanek ali razgovor, če se v to malo poglobiš.

Sicer pa neke uniformiranosti nikoli nisem preveč marala, ker sem rada tudi sama oblečena udobno. V prvi vrsti sem vizualec in takoj za tem kinestet. V obleki se moram dobro počutiti in rada pokažem svoje telo, ampak ne, da ga razkrijem. Zato sem tudi razvila kolekcijo, kjer so kosi pozorni na telo, ampak hkrati ponujajo veliko mero varnosti. Veliko sem raziskovala in vsem ženskam je skupno to, da želimo biti seksi, ne da bi preveč razkrile. Tople vode se ne da odkrivati, ampak mogoče smo pa jo. (smeh) Za tujino je sploh pomembno, da je znamka posebna pri krojih in da se estetika takoj poveže z znamko, tudi če se predstaviš v različnih delih sveta. Mislim, da nam je to uspelo, in težko je reči, da smo nekomu podobni. Odzivom iz Amerike je bilo skupno ravno to, da nas ne morejo primerjati z nikomer, kar je za oblikovalca najlepši kompliment.

Story: Dostikrat poveste tudi, da nasprotujete kapitalizmu, kar pa ne gre ravno skupaj z modno industrijo. Protislovno je, da ste v tem poslu, ampak imate odgovor, kajne?

Nenehno razmišljam o tem in v notranjosti sem vedno razdvojena, ker sem vzgojena v družini, kjer je medsebojno spoštovanje pomembno in kjer so vrednote na prvem mestu. Videz prav gotovo ni bil nikoli na prvem mestu, a meni je bilo dano, da bom oblikovalka, ker sem to vedela že, ko sem bila še majhna deklica. Imela sem seveda občutek, da moram nekaj narediti v tej smeri, in zelo dolgo sem imela krizo, saj sem se nenehno spraševala, kaj počnem v tem najbolj površinskem poslu, če mi to sploh ni pomembno. Ljudi ne sodim po tem, kako so oblečeni, in dejansko opazim samo tisto, kar izstopa iz povprečja, in to so ponavadi stvari, ki me navdihujejo, zato rada pohvalim. Najbolj sem srečna, medtem ko ustvarjam, največje zadovoljstvo pa občutim, ko me pokliče zadovoljna stranka, ali pa ko se, oblečena v moje stvari, vidi v ogledalu in zajoka od sreče. Veliko strank imam, ki so bile na začetku izredno sramežljive in tako nesamozavestne, da se niso bile zmožne pogledati v ogledalo, pa so danes ene od najbolje oblečenih žensk na ulici. Moram poudariti, da so nato same razvile stil, jaz sem jim samo pomagala narediti prvi korak.

Story: Torej je zunanji videz prevodnik do notranjega zadovoljstva?

Zame zunanjo ali notranjo lepoto najbolje opiše situacija 'jajce ali kokoš'. Kaj je bilo prej? Odvisno od človeka. Drugo brez drugega ne obstaja. Lepa ženska, ki je videti lepo, pa je v notranjosti 'grda', je ničvredna, kajne? Včasih pa so ženske prelepe v notranjosti in potrebujejo samo nekoga, ki jih za korak prestavi naprej, da zacvetijo v vsej svoji lepoti in vsebini. Kaj ni samozavesten človek nekaj najlepšega?

Story: Od kod menite, da ste sami dobili največ samozavesti?

Že od nekdaj sem zadovoljna v svoji koži, pa sem daleč od popolnosti. Lahko bi imela komplekse zaradi marsičesa, ampak me je moj oče, ki je Dalmatinec, vzgajal zelo ponosno, v stilu: "Ti si Šušnjara, ti si Dalmatinka, si ponosna in nihče te ne more kar tako imeti!", in me res dejansko nihče ni mogel imeti. (smeh) Imela sem pet fantov, in to je to, sem res zelo ponosna. Ta zdrava mera samozavesti 'buta' iz mene in sestre ravno zato, ker sva bili tako vzgojeni.

Story: Pa vseeno dopuščate svojemu moškemu, da vas še česa nauči, ali ste ošabno samozavestni? (smeh)

Ja, seveda, saj imam svoje slabe strani, kot so eksplozivnost, pretirane reakcije. Anže me je naučil, da se stvari lahko rešujejo zelo mirno in nedramatično. Zelo sem samokritična in hkrati pričakujem, da je tak tudi moj moški ali poslovni partner, saj se zgodi, da se hitro razjezim, če vidim, da človek ne da vsega od sebe. Posvečam se temu, da poskušam razumeti, da ima vsak svoj način dela, sama pa delam tako, da stojim za produktom, ki ga pošljem v svet, in da se držim rokov.

Story: Kaj pa je za vas tisto, kar spreminja življenje?

To, da si miren sam s seboj in nimaš okrog sebe stvari, ki te preganjajo. Znašla sem se na točki v življenju, ko sem se znebila vsega, kar me je težilo. Doma imam dobre odnose, s partnerjem sem zelo zadovoljna, srečna sem na vseh področjih, v poslu pa nenehno potrebujem izzive in oprijemljiv cilj.

Story: Se po doseženem cilju vprašate, kaj pa zdaj?

Tako bom povedala ... Po predstavitvi prve kolekcije sem odšla iz zaodrja, da bi bila malo sama s sabo. To so tako čudni občutki, ki jih najlažje opišem tako, da rečem, da se počutiš prazno. Nekaj, kar si imel zase, je zdaj dostopno vsem in ni več tvoje, zato se počutiš, kot da bi te nekdo zapustil. Edini človek, ki me je razumel, je bil Zoran Garevski. Prišel je za mano in mi rekel: "Si čisto prazna, kajne?" in takoj sva se začutila, ker je bil on na istem. Po tem potrebujem odklop, da se napolnim z energijo, ponavadi v družbi bližnjih, se pravi družine, fanta ...

Story: Zdaj ste številne navdušili z rožnato barvo las in že vas kopirajo ter stojijo v vrsti pri frizerju. Zakaj menite, da ste postali postavljavka trendov in slovenska modna ikona? Zdi se, da bi imela dekleta rada delček Nine ...

Ker imam še vedno zdravo mero vsega. Polna sem kontrastov, ker imam rada ženstven stil, poulično modo in uporniški stil ter vse to ponavadi zavijem v paketek. V 70. letih, ki me tako inspirirajo, so bile ženske res tako zelo glamurozne z draperijami in oblekami, ki so enostavno nosljive, in to mi je izredno blizu. Ne maram preveč strukturiranih stvari, predvsem imam rada ta sproščen občutek in seksapil, lahko bi rekli kar hipi stil. Menda sem bila v preteklem življenju hipi in sem pri 29 letih umrla na Woodstocku. (smeh)

Story: Ste potem tudi kaj vraževerni in verjamete napovedovalcem prihodnosti ali čemu podobnemu?

Tako daleč ne grem, ampak verjamem v reinkarnacijo, v prejšnja življenja, in zdi se mi, da iz astrologije izhajajo vse vere. Tudi vere so si med seboj dokaj podobne, a vsem je enak imenovalec astrologija. Z vprašanjem si zadela bistvo, ker je tudi tema moje nove kolekcije prav reinkarnacija. Imenuje se Kardia, ki pomeni preporod in novo življenje. V njej je možno zaznati vse stare kolekcije, malo smo preračunali koordinate in imamo zdaj bolj svežo sliko, kam želimo in kam se želimo pozicionirati. Vse izhaja iz skupnega imenovalca srca, ker smo človeški in tega nočem izgubiti.

Story: Katera je vaša najljubša oseba na tem svetu?

Oči in mami, se pravi dve osebi, starša. Onadva sta nama z Majo dala toliko v vrednotah in ljubezni, da si takih staršev lahko samo želiš. Smo res takšna družina po principu 'ko se tuče taj se voli', (smeh) saj se skregamo v dveh sekundah, a ker drug brez drugega ne moremo, je čez pet minut spet tako, kot da se ne bi nikoli sporekli. Ja, temperament nam zagotovo ni tuj. (smeh)

Story: Imate torej dobre temelje. Menite, da je to razlog za osebni uspeh?

Zdi se mi, da je to karmično povezano. Se pravi, če imaš ti dober temelj in postavljene vrednote, te v življenju ne bo teplo in nekje te življenje mora 'pocrkljati', če delaš dobro.

Story: Kaj pa vaše osebno življenje? Poroka, otroci ... Kdaj pride na vrsto to?

To še pride na vrsto. Oba z Anžetom si to želiva in tudi mirna sva, ker veva, da sva se našla in da je to to. Zdaj sva rekla, da se najprej posvetiva temu projektu, kjer ima v ekipi svoje mesto tudi Anže, ki mi kreativno zelo pomaga. Kako, razkrijem kmalu. Ravno včeraj sem rekla, da ne morem verjeti, da imam poleg tega, da sem čisto nora nanj, od njega še korist. (smeh) Pa še niti računa mi ne izda! (smeh) Študira pravo in bo pravnik, a bo z mojo pomočjo obdržal ta kreativni del sebe, ki ga dela prisebnega. Dejansko je v tem tudi zelo dober, kar bomo razkrili na zabavi po New Yorku, ki jo pripravljamo skupaj s partnerji Jaguarjem in Mömaxom, in bomo predstavili kolekcijo na zelo inovativen način. Ravno danes vam lahko zaupam, da sem podpisala sodelovanje s prestižno znamko Jaguar in da gre za projekt, pri katerem bomo za njihov novi avto XE naredili poseben izdelek omejene serije.

Napisala Manja Plešnar
Fotografije Klemen Razinger, Sašo Radej

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story37/2015

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Priporočamo

Nova Story že v prodaji

Story 37/2015

Story 37/2015, od 10. 09. 2015