Nina Žerjal: Angleščine se učijo že malčki

8. 11. 2015 | Vir: Lea
Deli

Zgodnje učenje angleščine je lahko zabavno. Tudi za dojenčke od 3. meseca starosti, ki se jezika učijo po metodi Helen Doron, ki jo je k nam pripeljala Nina Žerjal. Metoda zgodnjega učenja angleščine, ki dokazano vpliva na trajno inteligenco otroka in je svetovno priznana že 30 let, temelji na učenju jezika skozi igro, ples in petje.

Nina Žerjal, master franšizij Helen Doron English Slovenija, je po izobrazbi univ. dipl. prof. angleškega in italijanskega jezika, ki je po prejeti diplomi službo našla kot profesorica angleščine. Toda javni izobraževalni sistem je ni prepričal, saj je po njenem mnenju ta princip učenja omejeval kreativnost. Zato je leta 2004 v Sežani odprla lastno šolo, ki je ponujala tečaje tujega jezika in prevajalske storitve. Ob rojstvu hčere pa je začela iskati metode, s katerimi bi lahko tako majhnega otroka naučila tujega jezika. Zavedala se je namreč potenciala in prednosti zgodnjega učenja ter kaj vse to prinese otroku. Nato je odkrila metodo Helen Doron Early English (HDEE), ki otroke od tretjega meseca starosti poučuje angleščino. Kontaktirala je s sedežem podjetja, se pozanimala o licenci za slovenski trg in stopila na novo podjetniško pot.

Metodi zaupajo tudi slavni

Žerjalova pravi, da so se njeni dvomi, ali ni učenje pri treh mesecih pretirana obremenitev za otroka, kmalu izkazali za nepotrebne. Ko se je poglobila v metodo Helen Doron in prednosti zgodnjega učenja, je spoznala, da je to nekaj, kar vsak starš svojemu otroku želi, je lahkotno in zabavno, hkrati pa izredno učinkovito. Dojenčki imajo naravni nagon za učenje. Vzporedno z maternim jezikom se lahko naučijo kateregakoli jezika, a le, če so mu dovolj sistematično izpostavljeni. Zgodnje obdobje v razvoju je tako najpomembnejše za učenje, saj dojenčki takrat srkajo zvoke in besede iz okolja ter so še posebno dojemljivi za sprejemanje novih informacij. Učenje mora potekati po naravni poti in tako, da otroci lahko slišano postopno povežejo s pomenom. Raziskave so pokazale, da učenje tujega jezika v zgodnjem otroštvu vpliva na otrokov umski razvoj, sposobnosti izražanja in stimulira otrokovo splošno inteligenco. "Te možganske povezave se intenzivno tvorijo vse do šestega leta starosti, ko otroci z učenjem brez naporov besede ohranijo v trajnem spominu. Prav zato je zelo priporočljiv zgodnji začetek učenja, saj pozneje učenje poteka na podlagi logičnega razmišljanja," pojasnjuje Žerjalova. Dodatno imajo ti otroci pozneje bolje razvit občutek za melodiko tujega jezika in tako tudi v poznejših letih lažje in hitreje usvajajo novo znanje. Da je zgodnje učenje izjemno pozitivno za otrokov razvoj, priznava recimo Tinkara Kovač, ki je svoji deklici vpisala v koprski Helen Doron center. Da je angleščina vsekakor nujna v sodobni družbi, pa se zaveda tudi uspešna slovenska biatlonka in mama dveh nadobudnih malčkov Tadeja Brankovič Likozar, ki je v sklopu svoje športne kariere veliko časa preživela v tujini.

Učne urice so zabavne

Urice v učnih centrih Helen Doron so sestavljene iz igre in zabave, veliko je petja in plesa. Otroci znanje srkajo prek ponavljanja besed, zvočnih zapisov, gibanja in mimike. Način učenja sledi naravnemu razvoju otroka in se mu glede na starost povsem prilagaja. Tečaji za najmlajše poleg igre in spoznavanja besed vključujejo tudi gibalne vaje ter razvijajo grobo in fino motoriko. Sprva sploh ni pomembno, da otrok razume pomen besed, ampak da si ustvarja nabor teh in jih postopoma povezuje s pomeni, pri čemer tega ne dojema kot učenje. V nadaljevalnem tečaju otroci samostojno spoznavajo angleščino ob spremljanju dogodivščin Flupa, v naslednji stopnji, ki je primerna za otroke od 6. do 9. leta starosti, pa se v učni proces vpeljuje tudi vizualizacija likov iz delovnih zvezkov s pomočjo animacije in zvoka. Sledijo še tečaji za najstnike in počitniški tečaji, ki otrokom pomagajo ohranjati stik z jezikom tudi v času počitnic. "Starše prijazno vabimo na brezplačne predstavitvene urice, kjer skupaj z otroki izpeljemo prilagojeno urico učenja angleščine," dodaja Žerjalova, ki pojasnjuje, da se na primer v sklopu tečaja Fun with Flupe, ki je primeren za otroke od treh do šest let, naučijo 660 besed in 25 avtorskih pesmi, medtem ko drugi klasični otroški tečaji obsegajo približno 150 besed. To pomeni, da se otrok trajno nauči v letu dni toliko, kot se drugje v treh ali štirih letih, če ponujajo nadaljevalne tečaje, ki sistematično nadgrajujejo pridobljeno znanje.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol