Modni oblikovalec Peter Movrin že vse od svojih začetkov v modni industriji navdušuje in preseneča tako slovensko kot tudi svetovno javnost s svojimi izjemnimi kreacijami, ki jim zaupajo tudi številne hollywoodske zvezdnice. Svojo izstopajočo modno vizijo je predstavil tudi na letošnjem Mercedes-Benz Fashion Weeku, zaznamovale pa so jo zabavne Švedinje v bleščicah, ki jim je oblikovalec primešal tudi kanček humorja.
Story: Na letošnjem Mercedes-Benz Fashion Weeku ste predstavili kolekcijo, navdahnjeno z ljubeznijo. Kaj ste pri tem imeli v mislih?
Za najnovejše kose so značilni povsem spontan moment, uporaba materialov, ki morda niso tako značilni zame, in oblikovanje v forme, ki se mi zdijo sproščene ter neobremenjene. Bil sem v obdobju, ko sem želel predvsem sproščeno ustvarjati, saj rad opravljam svoje delo. Seveda pa je pomen kolekcije bolj intimen, navdihnjen z ljubeznijo do mode. Seveda pa brez srčkov, ptičic ...
Story: No, vsekakor sem ob opisu najprej pomislila na veliko srčkov, metuljčkov in seveda rdeče barve.
Uh, razočarati vas moram, saj različnih okraskov ne bo, rdeča barva pa vseeno bo prisotna.
Story: Dejali ste, da ste tokrat posegli po materialih, ki niso značilni za vaše kose. Za katere gre?
Tokrat prevladujejo surovi materiali, pri izdelavi sem uporabil veliko bleščic in surovega bombaža v osnovni barvi, saj sem želel ustvariti spojino ruralnega materiala ter visoke mode. Usnja, ki je zame tako značilno, tu ni. So pa zato prisotni naravni, mehki materiali, pri obdelavi katerih so uporabljene posebne tehnike krojenja, na način podlaganja materiala.
Story: Kje pa ste se teh tehnik izučili?
Sproti, ko sem veliko delal in eksperimentiral. Kot oblikovalec moraš veliko raziskovati in opazovati svet okrog sebe, s preizkušanjem novih stvari se naučiš česa novega.
Story: V številnih preteklih kolekcijah lahko zaznamo nekonvencionalne, organske oblike. S kakšnimi formami pa ste se poigrali tokrat?
Menim, da oblike tokrat ne bodo pretirano vizionarske, temveč bo večji poudarek na proporcih. Nekateri so rekli, da gre za bosanske proporce, (smeh) vendar ne vem, kaj točno so imeli v mislih. Tudi dolžine oblačil so zame nekaj povsem novega.
Story: Kje pa ste črpali navdih za izdelavo kolekcije? Kakšno je bistvo predstavljenih kosov?
Bistvo je ljubezen, pri kateri me je navdahnila švedska skupina iz 70. let, imenovana LUV. Simpatične, malo zabavne Švedinje v bleščicah. Včasih brijemo norca iz tovrstne mode, vendar je morda čas, da se tudi jaz malo pošalim pri ustvarjanju kolekcije, čeprav mi tovrstna moda nekaj časa ni bila pretirano všeč. Seveda pa sem navdih črpal tudi pri Amandi Lear in tovrstni glasbi, čisto tipični zame. No, ali pa iz smešnih melodij skupine Baccara ...
Story: Torej ste prej omenjene melodije poslušali tudi med izdelovanjem kolekcije?
Seveda, med delom so nas spremljali tovrstni zvoki, zato smo se med izdelavo oblačil izvrstno zabavali. Imeli smo se super. Čeprav gre za zabavno interpretacijo mode, pa bodo kosi še vedno ohranili status kolekcije Movrin.
Story: Kako pogosto pa glasba navdihne vašo kolekcijo? Ali se je to zgodilo le tokrat?
Ah, ne, kje pa! Ponavadi imam najprej že na začetku izbrano glasbo, potem pa se po njej usmerjam. Včasih tudi po klasiki ali pa določenem beatu, ki ustreza moji raziskavi kolekcije.
Story: Številne modne oblikovalce usmerjajo njihove muze. Ste tudi vi med oblikovanjem kolekcije imeli v mislih dotične svetovne ali slovenske estradnice?
Ah, ne, sploh ne! Nikoli ne razmišljam o tem, kdo bo naslednji, ki ga bom oblekel. To so moje stranke, ki pridejo in grejo ter se rade vračajo, nimam pa pri izdelavi kolekcije v mislih nikakršnih zvezdnic. Zagotovo so tudi pripomogle k prepoznavnosti mojih kreacij, vendar o njih kot o muzah ne razmišljam. Je pa zanimivo, kako to dojema javnost. Kadar se predstavim na modnem bienalu, ki je najvišji nivo mode, medijev to ne zanima kot takrat, ko oblečem kakšno svetovno zvezdnico iz sveta Hollywooda. To je očitno bolj atraktivno, zato tudi ljudem ostane v večjem spominu.
Story: Pa vendar, katere so po vašem mnenju Slovenke z izdelanim modnim slogom?
Uf, Judita Treppo, Marjeta Grošelj, Barbara Žnidar ... Joj, slovenske družabne scene niti ne spremljam. To so dame, ki si med seboj niso podobne, temveč ima vsaka svoj individualni slog, ki pa je seveda odvisen tudi od karakterja in karizme.
Story: V vsem tem času ste oblačili številne zvezde svetovnega kova. Čemu se lahko zahvalite, da je vaša modna vizija postala cenjena tudi v svetu?
Uf, čemu?! Ne vem. Morda sem se ob pravem času znašel na pravem mestu, morda sem v pravem trenutku pokazal pravo stvar. Zagotovo bi se moral zahvaliti vsem ljudem, ki so mi na poti pomagali in kakorkoli pripomogli k mojemu uspehu ter delu. Četudi si talent ali ne, potrebuješ dobro ekipo za sabo, saj je drugače nemogoče uspeti. Sploh danes, ko je moda izredno hitra.
Story: Tako kot hrana in zmenkarije. V čem pa se ta hitrost najbolje odraža?
Med študijem mode so modni oblikovalci letno predstavili dve kolekciji, eno za pomlad/poletje in drugo za jesen/zimo. Danes jih je šest, saj imaš vsaj tri mesece pred kolekcijo še predkolekcije. Zato je zelo težko, saj mora ideja izredno hitro dozoreti. Nima časa, da bi se sama razvila, temveč je vse skupaj treba pospešiti.
Story: Je tako tudi v Ameriki? Kakšen je odnos do mode prek Atlantika v primerjavi s Slovenijo?
No, mislim, da pri nas odnos do mode niti ni tako slab. Čeprav glede na to, da nismo Severna Koreja, nimamo potrebe korakati naokrog, vendar pa si zato sami postavljamo norme. Zato se najstniki oblačijo praktično identično, kar je velika škoda. Možnosti je namreč neskončno in prav vsak bi se lahko oblačil drugače kot polovica njegovega razreda. Morda v Ameriki veliko vlogo igra strast, poleg tega pa tudi individualnost, zato ljudje pogosto posegajo po unikatnih kosih. Ni pa nujno, da so oblačila draga.
Story: Osebni slog je torej pri Slovencih izredno slabo razvit.
Seveda. Le z njim lahko pokažeš, kar želiš povedati. Ljudje smo obremenjeni z barvami, vzorci ... Moda bi morala biti bolj odraz našega prepričanja, nečesa, kar želimo svetu sporočiti. Seveda obstajajo ljudje, ki jim moda ni pomembna. Ti se oblečejo zgolj zato, da po svetu ne hodijo nagi. (smeh) Ne smemo pretiravati, prepustiti se moramo svobodnemu duhu.
Story: Zakaj menite, da s svojim slogom oblačenja ne želimo izstopati? Zakaj se najraje oblečemo tako kot preostali?
Morda zato, ker si ljudje ne dovolijo biti drugačni. Slovenija je resnično majhna in vesel sem bil, ko sem uvidel, da so hipsterji kar malo minili. Zdelo se mi je namreč, da človeka nisi mogel prepoznati, ker so bili vsi med seboj identični. Kljub temu ljubezen do mode v Sloveniji še vedno obstaja. Morda pa vendar več stavimo na preverjene kombinacije, morda tako kot pri vseh stvareh preveč gledamo na to, kaj ima oblečeno nekdo drug. Vsak je individualno bitje in bi temu moral prilagoditi tudi lastni slog.
Story: Teden Mercedes-Benz mode je za nami. Kakšni projekti vas čakajo v prihodnosti?
Joj, zagotovo si bom privoščil dopust. (smeh) No, seveda bodo na vrsti še nekateri projekti, kot je sodelovanje s Kopitarno Sevnica, saj sem tekstilno oplemenitil njihovo obutev. Čaka me še veliko podvigov, poleg tega pa moram začeti ustvarjati naslednje kolekcije, ob vsem tem pa moram dokončati še magisterij na Central Saint Martinsu v Londonu.
Story: Prvi dan MBFW smo bili priča modni razstavi 50-letnice ustvarjalnih presežkov oblikovalke torbic Marjete Grošelj. Bomo nekoč lahko priča tudi vašim petim desetletjem ustvarjanja?
Ojoj, ne! Ne bom razmišljal o tem zdaj. Ne vem, kje bom čez 50 let, ne upam si razmišljati tako daleč v prihodnost. Bomo videli! (smeh)
Napisala Nika Arsovski
Fotografije Matej Ograjenšek, Žiga Mihelčič
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"