Rok Golob: Veliko da na mnenje otrok

Kot izbran na natečaju bo Rok kmalu odpotoval na Daljni vzhod, kjer se bo pri raziskovanju njihove kulture in glasbe pridružil 15 komponistom z vsega sveta. (foto: Primož Predalič, Goran Antley) Primož Predalič, Goran Antley
Vir: Story
9. 4. 2016

On je tisti, čigar srce in duša dihata za glasbo. In čeprav je v svetu te že pravi stari maček, njegovo življenje zdaj kroji delček nove zgodbe. Bend z imenom King Foo. Eden od najprepoznavnejših slovenskih glasbenikov Rok Golob tokrat sedi za bobni.

“Seveda je tudi Katarina vedno deležna mojega dela. Ona je en velik otrok. Zna biti kritična, seveda, zelo iskreno.”

Pred njim pa edinstvena zasedba, za katero se skriva preplet raznovrstnih talentov - tudi kuharski. Recept za uspeh štiričlanske ekipe je uigranost, odmevne nagrade, ki jih je prinesla Slovenska popevka, pa vlivajo zagon za nove izzive, ki jim prihajajo naproti.

Rok je bil sogovornik, v čigar družbi čas mine, kot bi trenil. Ob nadvse prijetnem klepetu v mestni kavarni mi je predstavil kingfoojevce, njihovo ustvarjanje in to, komu najraje zaupa nove ideje. Za konec pa seveda še skrivnost imena, ki na moč spominja na kitajsko borilno veščino.

Story: Ste štiričlanska zasedba, ki združuje ustvarjalce z različnih področij, in v njej se tokrat preizkušate v vlogi bobnarja. Lotiva se zadeve kar na začetku - kako se je ekipa takega kova zbrala v bend?

Vse skupaj je bilo zelo spontano. Urška Majdič (nekdanja članica, op. a.) je v tistem času imela bend, za katerega so potrebovali bobnarja. Dobil sem idejo, da bi za bobne sedel kar jaz, in tako smo organizirali srečanje. Da vidimo, ali smo za skupaj. Med nami se je takoj ustvarila dobra kemija, oba kitarista sta mi bila všeč po energičnem igranju. Ponavadi je namreč tako, da je mnogo tehnično dobrih kitaristov dolgočasnih na odru. Kingfoojevci smo energični, za nameček pa imamo zraven še malo balkanskega temperamenta.

Story: Med seboj se popolnoma razlikujete.

Zanimivo je, da basist Matej izhaja iz metalskih vod. Za seboj ima že nekaj evropskih turnej, poleg tega pa montira videospote za TV Golico. Všeč mi je metalska predanost glasbi, hkrati pa so to tudi zelo nežne duše. Kar dela, od njega zahteva veliko sposobnosti in dualnosti. Naša pevka Aleksandra je Srbkinja, ki živi v Trstu. V Slovenijo se vozi na vaje, njena slovenščina pa je izredno simpatična, morda še najbolj zveni kot hibridna Primorka. S hitrim tempom jo učimo slovenščine. Kitarist Pero pa je profesionalni kuhar, ki živi razpet med glasbo in kuhanjem.

Story: Z uspehom in dekletom na čelu podirate stereotip benda z ženskim vokalom. Kako ste se našli z novo članico?

Prek interneta jo je našel Pero. Srbsko oddajo talentov je zaključila na tretjem mestu in iskreno povem, da že dolgo časa nisem slišal tako dobrega vokala. Njen glas je močan in včasih celo spominja na moškega, razpon pa tako pester, da lahko brez problema odpoje tudi Metallico. Aleksandra je fenomenalna vokalistka z zelo unikatnim glasom.

Story: Ime skupine pa je nekaj posebnega.

Vsi člani smo se kar precej pozabavali z različnimi variantami imen, imeli smo skupni brainstroming. Velikokrat namesto običajnega pozdrava uporabljam besedi 'aloha' ali 'kung fu' in iz slednjega je tudi nastala iztočnica za naše ime, ki ga je pozneje izpilila Urška. V tistem času je namreč trenirala karate in se rade volje pošalila, da bi jo vrgli iz kluba, če se poimenujemo po borilnih veščinah. Konec koncev nimamo zveze z njim. (smeh) King Foo pa nam je zvenelo dobro, zabavno in zanimivo.

Story: Kot pravite, kemija v bendu je odlična, pa ste tudi pri sprejemanju novih izzivov enotni?

Odlikujejo nas dinamika, močan temperament in različni karakterji, manjši nesporazum je občasno seveda neizogiben. Vendarle ima vsak na svojem področju težo. Ne rečem, da to ni dobro, to je iskrica. Nismo dolgočasen bend.

Story: Trenutno vaše ustvarjanje obsega predvsem veliko znanih priredb.

Sčasoma želimo ustvariti krog publike, ki bi poslušala našo glasbo. To je proces, ki se ne zgodi čez noč, za to je potreben čas. Trenutno igramo lastno glasbo in predelane coverje, ki so nam všeč. Vse do trenutka, ko zberemo toliko materiala, da nastopimo izključno z lastnim delom.

Story: Pa žanr? V kakšni smeri se gibate?

Večinoma stremimo k rocku in funku. Če se vrnem še k prejšnjemu odgovoru - merimo na publiko, ki ima rada zahtevno glasbo, ceni močne vokale in dobro igranje. Malo se tudi prepuščamo toku. Videospote ima v vajetih Matej, ki za vsakega naslednjega veselo pravi, da bo enostaven. A sledili so si nekako takole: začeli smo s studijskim, nadaljevali z nebeško-peklenskim, dinozavrskim in spotom za skladbo 'Galaksije bežijo'. V 'Začaraj me' smo peljali klavir na barje. Ideja je bila, da vključimo nekaj unikatnega in zanimivega. Včasih je to lažje, drugič težje. V blatu in mrazu smo nekaj ur snemali precej premraženi in ponavljali prizore.

Story: No, izplačalo se je. Če se ne motim, se videospot lahko pohvali z RTV-jevo nagrado?

Ne ravno nagrado, bil pa je videospot dneva. Dobivamo super odzive. Postavljamo si visoke kriterije in ni nas moč hitro zadovoljiti.

Story: Kako poteka pot od ideje do končnega izdelka, ki ga slišimo na radiu?

Delo smo si nekako razdelili, Matej je režiser naših videospotov, Peter skrbi za koncerte, Aleksandra je naša frontmanka, jaz pa skrbim za nove skladbe in produkcijo. Seveda gre za skupno muziciranje, kjer da vsak sebe v glasbo. Potem pa stvari skupaj posnamemo in pregnetemo.

Story: Vam ljubši kotiček za ustvarjanje predstavlja studio ali objem domačega okolja?

Pravzaprav oboje, je pa studio moj drugi dom. Tehnologija je stvar, ki se obnese odlično, če jo uporabljaš v kreativne namene. Včasih ti na sprehodu skozi mesto po glavi roji melodija, ki se rodi z žvižganjem. Idejo si posnamem kar na telefon, da je ne pozabim. Inspiracija prihaja od povsod, na vsakem koraku.

Story: Idejo, predvidevam, najprej pokažete svoji dragi?

Doma imamo že kar v navadi družinsko poslušanje. Veliko dam na mnenje otrok, ker imajo čisto energijo. Glasba jim je všeč ali pa ne. Sveži so, iz vesolja, nimajo nekakšnih filtrov kot odrasli, ki razmišljajo, komu ali kaj je nekaj namenjeno. Seveda je tudi Katarina vedno deležna mojega dela. Ona je en velik otrok. Zna biti kritična, seveda, zelo iskreno. In to je pomembno, da je zgodnja faza dela deležna iskrenih in neolepšanih odgovorov.

Story: Reciva, katere elemente bi kot glasbenik izpostavili, ki igrajo najpomembnejšo vlogo pri uspehu skladbe?

Takole je, z dobrim izvajalcem je vse lažje. Imajo sposobnost naravne interpretacije in so v tem izredno močni. Čeprav občasno vidiš glasbenike, ki pretiravajo in imajo narejene gibe, ampak to ljudje opazijo, predvsem otroci. Naša Aleksandra zapre oči, dela nenadzorovane gibe, analizira muziko na lep način in je v tem simpatično dobra. Torej, pomembni so izvajalec, melodija, aranžma, produkcija. Vsak detajl. Singel se ne prime, če melodija ne steče v uho. Aranžma je potem tisti, ki določa, ali bo komad poletel nad povprečje in ljudem, po domače, dvignil dlake, ali pa ostal ujet v povprečju. Videospot je dodatna komponenta, ki je odvisna od skladbe. Mi nimamo Spielbergovega proračuna, a pomembno je, da ima smisel, ki ga podaš poslušalcu.

Story: Kako Slovenci gledajo na domačo, slovensko avtorsko glasbo? Verjetno bo ta, po novem zakonu o obveznem predvajanju, postala bolj prepoznavna?

Veliko imamo dobre glasbe, ki žal ne pride na dan. Bogati smo z vsakovrstnimi izvajalci, imamo odlične instrumentaliste, mogoče je v popu celo največja luknja. Pritisk tujih založb kljub predpisanim kvotam sili nas, avtorje, da se postavimo zase in ne dopustimo, da glasba izgine. Kot izvajalec nemalokrat naletiš na negativne komentarje, vendar to ni znak, da vsi tako razmišljajo. Enostavno tisti, ki mislijo dobro, ne napišejo nič.

Story: Zakaj je tako?

Tudi to, da so ljudje včasih dejansko poznali avtorje. Danes bi na njih morali položiti več poudarka, saj so v ospredju izključno izvajalci. King Foo smo za relativno nov bend kar zadovoljni. Ljudje so nas opazili in slišali.

Story: Ne preostane torej drugega, kot da ste v pristnem stiku z oboževalci, predvsem prek socialnih omrežij.

Še najboljši bend ni najboljši, če ga ljudje ne slišijo. Posvečati se je treba določeni promociji, zato tudi naša odločitev za udeležbo na Popevki. Ki smo jo, mimogrede, po pozneje poimenovali popivka. (smeh) Ljudje naj nas prepoznajo in vidijo, da delamo dobre stvari.

Story: Posvetiva še nekaj besed viziji za prihodnost. Se nam obetajo koncerti, album, mogoče sodelovanja z drugimi glasbeniki?

Združiti želimo končni izdelek, album, oboževalce razveseljevati z videospoti in igrati, seveda. Deset koncertov do junija, malo več, vmes pa grem kot na natečaju izbran komponist še na Kitajsko.

Story: Je tujina tudi v igri?

Možnosti so, zasedba je kvalitetna in lahko nastopa kjerkoli. Mogoče pa naredimo kaj s Kitajsko. King Foo na Kitajskem zveni super, kajne?

Napisala Neja Drozg
Fotografije Primož Predalič, Goran Antley

Značke: Rok Golob
Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story14/2016

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Nova Story že v prodaji

Story 14/2016

Story 14/2016, od 31. 03. 2016

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri