Klemen Zupančič, ki ga za mešalkami bolje poznamo pod imenom DJ Kleen, bo že čez nekaj dni odpotoval čez lužo, kjer so se mu odprla vrata v svet glasbene industrije. Udeležil se bo namreč glasbene akademije v Hollywoodu, kamor sprejmejo le peščico, seznam glasbenih imen, ki so se kalila v tamkajšnjih studiih, pa marsikomu vzame sapo.
Kakšni so bili vaši začetki? V kako dobrem spominu so vam ostali?
Sami začetki so precej smešni. Kot mulci smo radi rapali, tako sem začel ustvarjati podlage na programu, ki mi ga je takrat predstavil sošolec. Povsem me je posrkalo vase. Prijavil sem se tudi v oddajo Slovenija ima talent, kjer sem rapal na svojo podlago in si prislužil trojno potrditev žirije. Kljub temu pa nisem napredoval v polfinale, kar me je podrlo, če pa zdaj pogledam za nazaj, mi je prav to koristilo, da sem se usmeril na pravo pot. Sošolec na gimnaziji je tako kupil opremo za vrtenje in dogovorila sva se, da mu pomagam pri produkciji. Drug drugega sva učila. Potem sem ubral svojo pot, se prijavil na kar tri tekmovanja in na vseh tudi zmagal. Tako sem podpisal pogodbo za nekaj tisoč evrov, kar je bilo za mulca, kot sem bil jaz, nekaj neverjetnega. Svoj uspeh sem še nadgradil z mestom rezidenta v priznanem obalnem klubu. Ko pa sem se vrnil nazaj, sem odprl svoj studio.
Kaj pa finančni vložki, ki so pogosto povezani z opremo?
Sprva sem nekaj časa delal še kot natakar, vse od 16. leta namreč skrbim za svoje stroške. Veliko denarja sem vložil v opremo, saj je bila glasba že od samega začetka prioriteta na mojem seznamu. Ne preseneča, da sem izpit za avto zato naredil šele pred časom, saj sem ves denar vložil v glasbeno opremo. Želel sem slediti svojim velikim sanjam, tako sem se moral odreči marsičemu, tudi prevoznemu sredstvu. V življenju sem veliko tvegal, vendar se je izplačalo. V studiu sem preživel tudi več kot 16 ur dnevno, nemalokrat pa sem tam kar prespal. Takrat se je ustvarila razlika, preskok s povprečnega slovenskega didžeja na višjo raven. Dobil sem rezidenco v Cirkusu, na Anteni smo z live actom podrli vse rekorde gledanosti. Takrat sem se končno lahko usmeril le v glasbo. Pred letom in pol sem zaključil sodelovanje s Cirkusom in takrat so povabila začela kar deževati. Finance niso bile ovira, tako sem se lahko posvetil le glasbi, medtem ko mora imeti velik delež glasbenikov v Sloveniji ob tem še redno službo. Prav zato se veselim Hollywooda, saj bom sodeloval z ljudmi, ki so tam le zaradi glasbe. To pomeni tudi boljšo kakovost.
Je Slovenija potemtakem premajhna?
Odvisno, kaj želiš doseči, odvisno od tega, kakšni so tvoji apetiti. Že od začetka želim prodreti v svet. Na začetku je to le želja, čeprav v resnici ne ustvarjaš v tej smeri. S časoma pa se ujameš v okvirje, ki ti kradejo vse preveč časa in energije, niso pa nekaj, kar ti bo omogočilo svetovno prepoznavnost. Vse prehitro se ujameš v neke ustaljene tirnice, ki ne peljejo v svet. Na veliko srečo sem zaradi Amerike naredil korak stran in odprl se mi je pogled na širšo sliko. Dojel sem, kje sem, kam želim iti in kaj vse mi predstavlja balast. Začel sem ustvarjati svojo glasbo, kar ti vsak dan ponuja trenutke sreče. Seveda ostaneš tudi brez motivacije in inspiracije, pa vendar. Na dnevni ravni osvajaš cilje, kar te navda z odličnim občutkom.
Kaj pa je bilo krivo za to, da ste se odločili poleteti čez Atlantik?
No, za to je v veliki meri krivo moje dekle. Že dalj časa sva razmišljala o potovanju na drugo stran luže, v Los Angeles, ki je center glasbene industrije. Kot v islamskem svetu, kjer verniki romajo v Meko. Nisem pa želel iti brez razloga. Pusti času čas! Nikoli nisem silil z glavo skozi zid, ko je prišel pravi čas, se mi je ponudila priložnost. Poiskala je nekaj šol produkcije in jaz sem se na prvi pogled zaljubil v Cre8 glasbeno akademijo. Znotraj nje obstajajo različni programi, ki ti omogočajo, da razviješ svoje potenciale. Povezani so tudi z založno Rock Nation, ki jo vodi Jay-Z, ter z Westlake Recording Studii, kjer snema celotna glasbena smetana. Vse od Michaela Jacksona, Rihanne, Madonne, pa do Van Halenov in Justina Timberlaka. Moj profesor je grammyjev nagrajenec, ki je delal z vsemi zvenečimi imeni iz sveta glasbe.
Besedilo: Nika Arsovski // Foto: Rene Kranpič, Ksaver Siinikar
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču