Slovenskim blogerkam vsak dan prinese nekaj novega

Slovenskim blogerkam vsak dan prinese nekaj novega (foto: osebni arhiv, Enja Brelih, Zala Zagoričnik, Rok Tržan, Katarina Mljač) osebni arhiv, Enja Brelih, Zala Zagoričnik, Rok Tržan, Katarina Mljač
Vir: Story
25. 10. 2017

Blogerke so postale obraz znanih modnih in lepotnih hiš, na Instagramu imajo ogromno sledilcev, mlada dekleta pa namesto zvezdnic in manekenk vedno bolj pogosto spremljajo in se zgledujejo po znanih svetovnih blogerkah.

Med njimi je kar nekaj velikih imen, kot so Chiara Ferragni, Aimee Song, Kristina Bazan in druge, ki so si z bloganjem ustvarile večmilijonski posel. A če pred nekaj leti skorajda nismo vedeli, kaj blog je, je danes bloganje tudi pri nas postalo način življenja. Seznam naših blogerk se vsakodnevno veča, blogi so vedno bolj in, mi pa smo s štirimi blogerkami, ki delujejo v Sloveniji, poklepetali in jih povprašali, kako poteka njihov dan, kaj vse jim je bloganje prineslo in kaj se dogaja v zakulisju bloganja.

Nataša Mernik: Ponosna na svoje obline

Nataša Mernik je mlada blogerka in avtorica bloga Anakrejevska. Njene prve objave segajo že v leto 2014, svoje stajlinge in ljubezen do kozmetike pa je delila na Instagramu že veliko prej. "Spremljala sem veliko predvsem tujih blogerk, in ker sem vedno rada pisala in fotografirala, je bil blog logično nadaljevanje." Njen blog je modno in lepotno obarvan, piše pa tudi o potovanjih, o gibanju body positivity in ljubezni do sebe. Njeno prvo sodelovanje se je zgodilo že po prvih dveh objavah, in sicer s spletno trgovino Nali.si, ko je za testiranje dobila nekaj ličil. "Med prvimi večjimi pa je zagotovo sodelovanje z Deichmannom, s katerim uspešno sodelujem še danes."

Ostala podjetja, s katerimi sodeluje, so še Bell Hypoallergenic, Lili in Roza, Artistry in Daniel Wellington. Nataša pravi, da nekaterim dekletom v Sloveniji super uspeva in se že preživljajo z bloganjem ali pa zraven sodelujejo še s kakšno revijo, spletnim portalom. "Sama pišem tudi za Deichmannov blog, poleg bloganja pa delam tudi v trgovini z oblačili. A letos pride na vrsto fakulteta, zato se bom še bolj osredotočila na blog in z njim povezana sodelovanja." Sodelovanja s podjetji so bila že na začetku precej pogosta, prvo plačilo pa je dobila, ko je začela sodelovati s podjetjem Bitrade, predvsem z znamko Bell Hypoallergenic.

Pri bloganju ji je najbolj všeč to, da lahko delaš, kar te veseli, in sam narekuješ vsebine. "Najboljša izkušnja, ki mi jo je prinesel blog, pa so predvsem prijateljstva z ostalimi blogerkami, saj se med seboj podpiramo, kar je ključno v svetu bloganja." Pravi, da blogov ne objavlja vsakodnevno, priprava ene objave pa ji vzame približno dve uri, v kar so vključeni fotografiranje, obdelava fotografij in pisanje blog objave, sledi pa še deljenje objave na družbenih omrežjih.

Pred kratkim je Nataša sodelovala s podjetjem Lisca in tako postala eden izmed Liscinih modelov za spodnje perilo. "Glede na to, da imajo vedno močnejši model za kopalke, so zdaj želeli enako tudi za spodnje perilo. Nad vabilom sem bila seveda navdušena in bila takoj za." Dodaja, da nikomur ni povedala in da so bili ljudje kar precej presenečeni zaradi njene poteze, a zelo veseli zanjo. "Snemanje je bilo res prijetno, saj je bilo okrog mene zelo malo ljudi, tako da sem se počutila res sproščeno."

Lara Kamnik: Po svetu potuje s svojim fantom

Lara Kamnik je blogati resno začela letos februarja, njen blog pa se imenuje Your Passport. Njena pot se je začela, ko je doštudirala novinarstvo na fakulteti za družbene vede in se je v Združene emirate odpravila delat kot stevardesa. "Takrat mi je družina ob odhodu podarila lasten blog, z idejo, da ne pozabim pisati, in z namenom, da bom lahko beležila vsa svoja doživetja. Lasten popotniški blog pa so bile že od nekdaj moje sanje."

Njeno prvo sodelovanje je bilo z letoviščem La Joya Villa na Baliju. Poleg tega sodeluje še s podjetji, kot so Travel Libro aplikacija, Kapten & Son, Bliss Bandits, The Lost Tribe in Daniel Wellington. Zadnji ju je s fantom oktobra povabil tudi v Mehiko. Pravi, da s slovenskimi podjetji še ni imela resnega sodelovanja, saj je tujina precej bolj aktualna. Spremljajo jo ljudje z vsega sveta, glavnina njenega prihodka pa prihaja iz sodelovanja z velikimi imeni in znamkami, ki imajo proračun za promocijske namene. Potovalni bloger je tudi njen fant, s katerim potujeta skupaj.

"Oba imava enake želje, fotografirati in ustvarjati vsebino, ki bo dala navdih drugim. Tudi podjetjem, s katerimi sodelujeva, je všeč, da sva popotniški par, saj je v oglaševanju to veliko bolj cenjeno, zaželeno in aktualno." Za Laro sta bloganje in Instagram edini vir dohodka, prvo plačilo pa je prejela v prvih treh mesecih po začetku pisanja. Na dan za bloganje porabi kar veliko časa. "Če sva na poti, je izredno težko držati običajen ritem. Veliko časa v resnici porabim za Instagram, saj imam glavnino aktivnih sledilcev na Instagramu, blog je bolj postranskega pomena. Lahko porabim od 10 minut na dan pa tudi do 10 ur, odvisno od tega, kje sva."

Najpomembnejše so ji kakovostne fotografije, pomemben pa je tudi opis oziroma misel ob fotografiji. Ključnega pomena je ohranjanje visokega standarda fotografij, predvsem pa moraš biti unikaten. Blog ji je do zdaj omogočil potovanje na Bali, v Jordanijo, v Benetke, na Amalfi, v Šrilanko ... Zdaj se odpravljata še v Turčijo in Grčijo, oktobra pa bosta obiskala Mehiko. Pravi, da je najboljši del njene službe to, da so potovanja njena služba, da ima s fantom možnost videti ves svet, da sledi svojim sanjam in sta zato še plačana. "Vse izkušnje, ki mi jih je do zdaj prinesel blog, so bile izredno zabavne in težko izberem le eno samo. Vsaka nova destinacija postane hkrati tudi moja nova najljubša izkušnja in vsakič znova sem navdušena, da imam možnost izkusiti najbolj luksuzne hotele na svetu in poskušati vrhunske jedi."

Vanesa Štefanovski: Potovalna blogerka, ki sodeluje tudi z modnimi znamkami

Vanesa Štefanovski, avtorica bloga Take off with love, je nekdanja miss Universe, ki se je z bloganjem aktivno začela ukvarjati na začetku letošnjega leta, ko se je s partnerjem preselila v Ameriko. Že pred tem je bila dejavna na družbenih omrežjih, nato pa se je odločila, da je popotni in modni blog smiselna ideja, kjer lahko deli ideje in nasvete o potovanjih in modi. "Primarno sem potovalna blogerka, sodelujem pa tudi z modnimi znamkami. Eno se prepleta z drugim."

Podjetja načeloma stopijo v stik z njo sama, če ji je nekaj všeč in ima občutek, da bi lahko skupaj ustvarili zanimivo zgodbo, pa jih kdaj kontaktira tudi sama. "Moje prvo sodelovanje v Sloveniji je bilo s Hotelom Lev." V zadnjem času je sodelovala z Adrio Airways, Spirito Santo Hotelom, Grad Hotelom Otočec, Sheratonom Buenos Aires, Kapten & Son, Away Lagguage, Lo & Sons itd. Pravi, da je najboljša stran bloganja odkrivanje sveta in spoznavanje novih ljudi ter njihovih zgodb. Meni, da se v Sloveniji že da živeti od bloganja in da je trenutno v Sloveniji zlata doba za blogerje.

Na dan za bloganje porabi od štiri do šest ur, vse pa je odvisno od urnika in potovanj. "Za kakovostno blog objavo seveda moram pripraviti zanimivo vsebino, ki pritegne bralce, in dodati kakovostne fotografije." Njen blog jo je v zadnjem letu popeljal že na Japonsko, v Panamo, na Florido, Georgio, Pariz, Cinque Terre, Benetke, Rovinj, zdaj pa se odpravlja še v New York. "Najboljša izkušnja, ki mi jo je prinesel blog, je zagotovo možnost nenehnega potovanja."

Sara Zavernik: Blogerka in izdelovalka klobukov

Sara Zavernik ima v lasti znamko The Blond Bliss, nad katero ima intelektualno lastnino, pod tem imenom pa ustvarja svoj blog in izdeluje klobuke. "Poleg teh dveh stvari imam še redno službo v enem od večjih podjetij s farmacevtskimi pripomočki, kar pomeni, da imam poleg vsega normalen osemurni delavnik. Hkrati skrbim tudi za piar za predstavnika Slovenije v odbojki na mivki. Težava je, da me zanima preveč stvari, zato poskušam nekako vse usklajevati, in za zdaj mi še znese."

Blogati na lastni domeni je začela pred dvema letoma, pred tem pa je pisala bolj osebni dnevnik. Definira se kot izključno modna blogerka, saj je to področje, na katerem se počuti najbolj samozavestno. "V zadnjem času sem začela pisati tudi o lepoti, ampak bolj v smislu skrbi zase, saj nisem velika poznavalka ličil. Če že pišem, potem bolj pišem o skrbi za zdrave lase, kožo in podobno, saj se mi zdi pomembno, da znamo poskrbeti zase in za svoje telo." Svojega prvega sodelovanja se sicer ne spomni, je pa na začetku naredila nekaj brezplačnih objav ali v zameno za izdelek, trenutno pa sodeluje s Slowatchem, Europarkom, Dieslom, Alphabet Burnerjem, Hair Bellom, Neubauom, sodelovala pa je tudi s Sillyjem, My case, Inthelinom in Lux Factorjem.

Meni, da se v Sloveniji da živeti od bloganja, a je zato treba biti vztrajen pri svojem delu, in ceni, ker nihče ne dela zastonj, in tudi blogerke ne bi smele. Najbolj svetla stran bloganja je to, da lahko s svetom deli svoj pogled na modo in si drzne biti to, kar je. "Najraje pa imam, ko mi moji sledilci pišejo in želijo moje mnenje o določenih stvareh. To je tisto, kar mi da vedeti, da moje mnenje res nekaj pomeni." Na teden napiše eno ali dve blog objavi, vsak dan pa se trudi objavljati na Facebooku in Instagramu.

Za kakovostno blog objavo porabi kar nekaj časa. "Najprej moram izbrati outfit, organizirati fotografiranje, obdelati slike, pripraviti besedilo, poiskati podobne kose oblačil po spletu, s čimer bralcem olajšam nakup podobnih kosov ... Je kar veliko stvari, ki jih bralci ne opazijo, so pa res pomembne, da je objava čim bolj brana." Sara ima tudi svojo fotografinjo, ki je kar ne more prehvaliti, z njo pa sta postali tudi zelo dobri prijateljici po tem, ko sta skupaj potovali na londonski teden mode. "Najboljša izkušnja, ki sem jo doživela med bloganjem, je bil obisk Dunaja z Dieslom. Predvsem tisti pristen stik z ljudmi, hkrati pa profesionalen odnos do blogerk, ki ga včasih pri nas manjka."

Kako poteka dan blogerja? Aktivne ves dan!

Lara: Vsak dan prinese kaj novega, saj ni ustaljenega ritma. Ponavlja se vsakodnevno odpisovanje na elektronsko pošto. Kolikor čas dopušča, odgovarjam tudi na komentarje pod slikami. Vsak dan s fantom poskrbiva tudi za vpogled v najino življenje skozi Instagram storyje. Vodenje profila na Instagramu in bloga pa je podobno vodenju lastne revije. Z Urošem sva lastnika, urednika, lektorja, pisca, fotografa, marketing ekipa, grafična oblikovalca, piarovca, financerja, tajnika, računovodji itd.

Vanesa: Zbudim se ob 8.00, preberem elektronsko pošto in odgovorim vsem naročnikom, nato pripravim dnevni material za družbena omrežja. Popoldnevi so rezervirani za ustvarjanje vsebine. Vsakdan pa je odvisen tudi od lokacije, na kateri sem.

Nataša: Zjutraj peljem na sprehod psa, nato pa med crkljanjem na kavču odgovorim na elektronsko pošto. Če me čaka fotografiranje, se naličim in oblečem, podobno tudi, ko imam dopoldanske sestanke. Obdelavo fotografij in pisanje objav pa pustim za poznopopoldanske ali večerne ure.

Sara: Vstanem ob šestih, pojem zajtrk in ob sedmih začnem službo. Po službi pojem kosilo, objavim na Facebooku in Instagramu, grem na tek s psom, zvečer pa pripravim blog. Nekako sem ves čas tempirana, ampak najpomembnejše je, da štirikrat na teden najdem čas za vadbo, saj samo tako zdržim tak tempo.

Negativna stran bloganja: Zasebno se prepleta z delom

Lara: Veliko časa preživim na telefonu, saj brez wi-fija in dobre internetne povezave ni zaslužka.

Vanesa: Ogromno podjetij še vedno ne ceni celotnega dela, ki je vloženo v izdelavo vsebine za blog, in želijo storitve kompenzirati s produkti. Vendar se tudi ta miselnost vedno bolj spreminja.

Nataša: Če sam urejaš celotno podobo bloga in se ne spoznaš preveč na HTML-kode, je lahko odpravljanje kakršnekoli napake v videzu prava nočna mora.

Sara: Primanjkovanje zasebnosti. Strogo sem ločila zasebno življenje od posla. Zdaj sem prišla do točke, ko sem dokaj osebna, vendar še vseeno zadržim nekaj distance do zasebnega življenja, saj menim, da so nekatere stvari lahko samo moje.

Klavdija Rupar

Story

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Story42/2017

Naročite se na revijo Story:

04 511 64 44 izpolnite spletno naročilnico

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Nova Story že v prodaji

Story 42/2017

Story 42/2017, od 12. 10. 2017

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri