Urška in Martina Marolt (oblikovalki oblačil): Ključno je sodelovanje ekipe

5. 5. 2019 | Vir: Jana
Deli
Urška in Martina vsako jutro 
začneta s sestankom v šivalnici. (foto: Marko Vanovsek)
Marko Vanovsek

Oblikovalki oblačil Urška in Martina Marolt sta mama in hči, ki delujeta pod blagovno znamko Martise. 

Ustvarjalne moči in ideje sta združili z namenom, da postaneta najboljši v izdelavi oblačil po meri, ob tem pa si želita še vedno uživati v svojem delu.

Kdo je vas, Urška, naučil šivati?

Urška: Spomini sežejo v zgodnje otroštvo, saj je moja mami znala šivati in čudovito plesti ter kvačkati. Tako sem z veliko željo vedno opazovala mami in jo prosila, da me je učila. Najprej sem začela oblačiti punčke in igračke, pozneje pa sem zašila in spletla kaj tudi zase, družino in prijateljice.

Kako pa se je začela vajina skupna šiviljska zgodba?

Urška: Kot sem jaz opazovala mojo mami, tako je tudi Martina rasla z mojim poklicem oblikovalke oblačil. Navdušenja se je preprosto nalezla … Že kot otrok je izredno rada risala, sestavljala kolaže iz krpic, se igrala s tkaninami, gumbki ...

Martina: Res je, veliko sem spremljala mamino delo, hodila z njo po blago, v šivalnico, po trgovinah, veliko sva se pogovarjali o modi, listali modne revije, skupaj komentirali njene skice …

Mami je leta 2013 dobila možnost, da se predstavi s kolekcijo oblačil v veleblagovnici Midas, ki je bila takrat zelo priljubljena v Ljubljani. Odločili sva se, da ji začnem bolj aktivno pomagati pod novim imenom skupne blagovne znamke. Takrat sem potem dobila idejo za ime 'Martise', naredila logo, mu dodala slogan 'I dare you to try' in začeli sva delati.

Od kod ime blagovne znamke – Martise?

Urška: Martise izhaja iz Martininega ljubkovalnega imena njene prijateljice, ki jo je klicala Martis, s poudarkom na a. In ko sva iskali ime znamke, sva med predlogi, ki sva jih imeli, soglasno izbrali Martise.

Martina: Martise predstavlja mene, najin odnos in močno povezanost, ki se kaže tudi v najinem ustvarjanju.

Obe sta po poklicu modni oblikovalki, kako pa se vajin pogled na modo in modno oblikovanje razlikuje zaradi razlike v letih?

Urška: Vsekakor je razlika v letih, vendar jo jemljeva zelo pozitivno. Pri meni veljajo mnogoletne izkušnje, Martina pa ima sveže nove ideje. Stilno sva dokaj usklajeni, tudi slog oblačenja imava podoben. Različne ideje znava uskladiti v še boljši produkt in to veliko šteje.

Martina: Haha, včasih na primer predlagam kakšen material, 'ki nikakor ni primeren' za določen kos, in če z argumenti uspem prepričati mami, prideva do zelo zanimivih in všečnih rezultatov.

Je morda zaradi različnih pogledov za blagovno znamko Martise značilno združevanje nasprotij?

Urška: Včasih lahko to potrdim, vendar prav zaradi tega prideva do res dobrih modelov. Kadar se ne moreva uskladiti, pa zadevo raje prespiva.

Ali v vajinem studiu v Celju odnos mati-hči vedno predstavlja prednost ali je kdaj tudi ovira?

Urška: Kakor odnos vzameva – veliko več je prednosti kot ovir. V bistvu se na ovire ne želim fokusirati. Na začetku je bilo več dela na odnosu, saj je bilo poleg postavitve blagovne znamke treba postaviti tudi kakovosten odnos 'mati in hči' v poslovnem merilu, kar ni bilo lahko. Zdaj lahko mirno rečem, da obe veva, kaj želiva, tako da je veliko lažje. Prednosti so zagotovo skupna vizija, iskrenost, delavnost, podoben pogled na modo.

Martina: Meja med službenim in osebnim je zelo zabrisana, težje je delo čisto izklopiti tudi doma.

Poveva si več, kot bi si drugače, in razmerje nadrejeni- podrejeni je drugačno, kot bi bilo, če ne bi bili mati in hči. Jaz sem se pri sebi že kmalu odločila, da se bom raje osredotočila na prednosti, ki jih je res veliko.

Urška, se vam zdi, da je današnji potrošnik v primerjavi z nekoč bolj zahteven glede prilagajanja oblačil svojimi psihološkim potrebam, ne le telesnim posebnostim?

Urška: Vsekakor. In prav v tem je velik čar najinega ustvarjanja po meri, saj se lahko prilagodiva stranki: poleg njenim telesnim meram tudi njenemu karakterju, življenjskemu slogu, pogledu na modo.

Kolekcije oblačil Martise so izrazito športno-elegantne, nosijo se lahko v poslovnem svetu ali zasebno – kako vidve nosita lastne kose? S čim jih kombinirata?

Urška: Vedno sva oblečeni v najine kose. To je veselo pravilo, da se malce pošalim … Res radi nosiva najine kose. Kombinirava jih z različnimi čevlji in dodatki glede na dnevne ali večerne zahteve. Le pri športu radi kupiva kaj tujega.

Vajino področje ustvarjanja posega tudi v oblikovanje uniform zaposlenih v različnih podjetjih – kaj je danes podjetjem pomembno, kaj želijo sporočiti strankam prek oblačil svojih zaposlenih?

Urška: Podjetja vsekakor sporočajo nivo svojega produkta strankam tudi prek oblačil zaposlenih. V hotelih s petimi zvezdicami morajo biti zaposleni oblečeni enakovredno nivoju in cenam, ki ga hotel ponuja. Ravno tako je v podjetjih. Na sejmih morajo biti prodajniki oblečeni v stilu produkta, ki ga tržijo, in to je naš prispevek, saj lahko naredimo oblačila po meri in butične uniforme s posebnim dizajnom.

Martina: Čedalje bolj se zavedajo, da lahko tudi s pomočjo oblačil zaposlenih komunicirajo s strankami. Da lahko tudi tako govorijo o lastni zgodbi, svoji edinstvenosti. Želijo si urejenega in usklajenega videza, ki bi jih najboljše predstavil, in pri tem jim zagotovo lahko pomagamo.

Katere materiale najraje izbirata?

Urška: Za ženske predvsem elastične, naravne in mešanice, materiale s strukturo, ki so preprosti za vzdrževanje.

Martina: Predvsem udobne. Pomembno nama je, da je stranka v oblačilu lahko ves dan in se v njem dobro počuti.

Kako poteka vajin povprečni kreativni dan – imata morda kakšno kreativno stalnico?

Urška: Jutra se vedno začnejo s kavo, še prej pa je obvezen sestanek v šivalnici z našo ekipo, da se dogovorimo, kaj mora biti pripravljeno za pomirjanja, kaj izdelano gotovo, kaj smo dobro naredile, kaj moramo izboljšati. Sodelovanje ekipe je ključnega pomena. Dobra ekipa ne nastane čez noč, ampak je potrebna kilometrina.

V kakšnem okolju pa sta najbolj idejno kreativni – v studiu ali kje zunaj njega, skupaj ali vsaka zase?

Martina: Zase bi rekla, da v studiu, čeprav ideje prihajajo kadarkoli, tudi med tekom. (smeh) Zelo imam rada svoj mir, predvsem ko začenjam pripravljati skice. Potem pa zelo cenim, da ideje skupaj predebatirava. Obe morava biti dobre volje, ker se drugače kar ustavi in ne prideva nikamor.

Urška: Najbolj kreativni sva gotovo takrat, ko se vrneva s poti in udejanjiva zastavljeno, kar pa se dogaja v studiu. Kreacije nastajajo vseskozi, časovno neomejeno.

Oblačila le oblikujeta, šivajo pa jih v šivalnici – zakaj sta se odločili tako?

Urška: Pri nas imamo ekipo, kar pomeni oblikovalki, modelarki in šivilje. Vse poteka po vrstnem redu. Začne se s skico, nadaljuje s krojem, sledijo šivanje, pomirjanje, popravki in končni izdelek. Kroje nenehno izboljšujemo in to je naša prednost, saj imamo kompleten razvoj v hiši. Veliko pozornosti namenimo izvedbi šivanja, detajlom in izdelavi.

Kako pa je s trendi – jim sledita, se jim izogibata? V kakšnem razmerju so trendi z vajinimi oblačili, imajo kaj skupnega?

Urška: Trende močno spremljava in jih vključujeva v izdelke​ Martise s tem, da jim pridava noto nošenja več sezon in kombiniranja z novimi kolekcijami.

Martina: Trendom slediva, nekaj jih zagotovo uporabljava, predvsem tiste, ki so nama všeč in za katere sklepava, da bodo všeč najinim strankam. Še vedno jih želiva vključiti tako, da so oblačila nosljiva za vsakdanjo žensko. Radi pa poudarjava, da je na prvem mestu to, kako se človek v oblačilu počuti, kaj mu je udobno, v čem se prepozna, ne glede na to, kaj je trenutno moderno …

Kako pa si v skupnem podjetju delita delo?

Urška: Martina je odgovorna za velik del oblikovanja, spletno stran, fotografiranje, objave, računalniško pripravo skic in celostnih podob za podjetja … Moje delo je vse drugo: kontaktiranje s strankami, oblikovanje, pomirjanja, popravki, vsa organizacija ...

Kaj lahko pričakujemo od vajine pomladne kolekcije?

Martina: Nadaljevanje stila ​Martise z novimi kombinacijami glede barv, materialov in tekstur. Veliko različnih krojev hlač.

Urška: Pomladna kolekcija je sveža, z veliko detajli. Vključili sva daljše bluze s prerezi in kombinacijami, od ozkih do širših sedemosminskih, t. i. culottes hlač, športne hlače s črtami in trakovi ob strani, jakne, bomberje, tunike, majčke …

Je morda že znano, kakšne kose bodo vajine stranke lahko nosile letos poleti?

Urška: Veliko oblekic, tunik in udobnih hlač iz naravnih materialov ter naše zanimive majčke F.L.Y. (First Love Yourself) v svežih barvah s posebnim sporočilom za ženske, da se postavijo na prvo mesto.

Kakšni pa so vajini dolgoročni načrti?

Urška: Postati želiva močno prepoznavni s kosi ​Martise in biti med najboljšimi v izdelavi oblačil po meri, lokacija ni omejitev.

Martina: Še naprej uživati pri delu ter delati za stranke, nad katerimi sva navdušeni in jih naravnost obožujeva.

Besedilo: Metka Pravst // Fotografije: osebni arhiv

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord