Ustvarila je znano slaščičarno Zvezda, čeprav ni imela nobenega formalnega predznanja niti o gostinstvu niti o slaščičarstvu. Danes vodi več lokalov v Ljubljani in še enega v Piranu.
Je tudi prejemnica nagrade Business Woman Award, ki jo že 45 let podeljuje prestižna francoska znamka šampanjca Veuve Cliquot – dobijo jo izjemne posameznice, ki z lastnim znanjem, inovativnim pristopom, strastjo in pogumom navdihujejo poslovni svet na domačih in tujih tleh.
Kako ste se lotili podjetništva - od ideje do uresničitve?
Na pot Zvezde sem stopila brez izkušenj iz gostinske dejavnosti in brez formalnega znanja iz slaščičarstva. Temu primerno je bila ta pot precej težka. Prvih pet let smo bili na robu preživetja, kar je bila zame izjemna preizkušnja in zelo dobra šola, saj sem v tem času spoznala vse faze gostinskega dela. Tako sem se skozi lastne izkušnje učila, kaj gostinstvo pomeni v praksi, in predvsem, kaj pomeni voditi slaščičarstvo z vidika smernic, standardov in tehnologij. Sta pa bili moja ideja in vizija zelo čisti in jasni in mislim, da smo prav zaradi tega preživeli. Moč za premagovanje vseh ovir v prvih letih našega delovanja sem, poleg v pozitivni energiji, ki mi jo je dalo ustvarjanje, in energiji svojih sodelavcev, našla tudi v vrednotah, ki jih le redko zasledimo v poslovni literaturi. Moč sem črpala v filozofiji, ki je bližje vzhodu kot zahodu, v raziskovanju, raziskovanju sebe, svojih želja in svojih dejanj, posledic svojih dejanj in svojega odnosa do sveta. In to spoznanje je bila najboljša šola, ki mi jo je dala Zvezda.
Vas je slaščičarstvo od nekdaj privlačilo?
Od nekdaj so me privlačile sladice, že kot zelo majhna deklica sem od vse hrane najbolj oboževala prav slaščice, vseh vrst, od tort in pit, ki jih je pekla moja babica, do bombonov in čokolad. Skoraj na vseh svojih otroških fotografijah sem umazana okoli ust od čokolade, smetane ...
Zvezda ima poseben status med slaščičarnami. Ste si to želeli?
Ko sem se odločila, da stopim na pot slaščičarstva in podjetništva, sem imela pred seboj samo en cilj: ustvariti kavarno in slaščičarno, ki bo hkrati prostor za druženje meščanov in inovativnih sladkih dobrot. Prostor, kamor se bodo naši gostje vedno vračali z veseljem in vedenjem, da bodo standardi sladic in storitve vedno kakovostni, in kamor se bodo vračali tudi otroci naših prvih strank, kar se že dogaja. Moj navdih pa je bila strast do sladic.
Vaša prednost pred drugimi slaščičarnami je inovativnost. Kako svojo inovativnost izražate pri sladicah?
Ne vem, ali je zgolj inovativnost tista. Prednost je gotovo tudi, da delamo izključno z najboljšimi sestavinami in da to delamo z ljubeznijo. Mogoče bi bila inovativnost v tem, da rada eksperimentiram z okusi, ki so mi blizu. Individualnost je torej moja inovativnost.
Od kod črpate ideje in navdih za recepte? Ste po izobrazbi slaščičarka? Recepte ustvarjate tudi sami?
Ideje se rodijo kot prebliski v moji glavi in vem, da jim moram slediti. Navdih so tudi potovanja, srečevanje z drugimi kulturami in razmišljanji.
Podjetje velja za najbolj uspešno kavarno in slaščičarno. Se nameravate v prihodnosti še širiti?
Vodim štiri kavarne v Ljubljani: kavarno ob parku Zvezda, v Hotelu Slon, Narodni Galeriji in v nakupovalnem centru BTC v Hali 12 delikatesno prodajalnico Deli, na začetku poletja pa smo odprli tudi sezonsko Zvezdico v Piranu, Bistro Zvezda pa smo zaprli. Za zdaj so vse te lokacije precej velik izziv in trenutno ne razmišljam o dodatni širitvi.
Katera slaščica je najbolj prodajana? Kakšen okus imamo Slovenci – imamo radi klasične sladice ali bolj inovativne, ekstravagantne?
Najbolj prodajane slaščice v Zvezdi so klasične, kot so čokoladna torta, sacher torta, sadna tortica, črni gozdiček ... To kaže, da smo Slovenci bolj zvesti tradicionalnim, klasičnim okusom. Ko gre za nove, bolj inovativne oziroma ekstravagantne sladice, včasih mine tudi več sezon, da sladico sprejmemo. Ampak na koncu jo, kar je moj motiv, da razvijam nove sladice.
Besedilo: Eva Jandl // Foto: Nejc Pernek
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec