Vesna Pernarčič, ki poleg na gledaliških deskah nastopa tudi v priljubljenih televizijskih serijah, se je tokrat prelevila v vlogo fatalne Wande v Veneri v krznu.
Predstava je pred dnevi doživela krstno uprizoritev v Prešernovem gledališču Kranj, v njej pa avtor opisuje vznemirljivo razmerje med dominantno, seksualno osvobojeno žensko in šibkim, ponižanim in podrejenim moškim.
Slovenska premiera žgečkljive drame Davida Ivesa je odločno pokazala, da je 50 odtenkom sive v žanru 'zabave za odrasle' dokončno odklenkalo. Venera je že po krstni uprizoritvi na Broadwayu postala hit, ki se je bliskovito razširil po tako rekoč vseh svetovnih odrih, do vrhunca pa ji je leta 2012 pomagal sloviti Roman Polanski, ki je zgodbo ponudil še na filmskem platnu. Glede na odzive kranjskega premierskega občinstva je tudi v Sloveniji rojena uspešnica, kjer je poleg Vesne zablestel tudi Borut Veselko. Zgodba se dogaja v gledališču, natančneje na odru praznega gledališča, kjer režiser išče igralko za glavno žensko vlogo v drami, ki jo je po predlogi von Sacherja Masocha napisal sam.
Besedilo se skozi situacije in dialoge, ki nosijo tako intrigantski kot erotičen naboj, spretno poigrava z resničnostjo in iluzijo ter zbuja razmišljanje o tem, kaj je v gledališču avtentično in kaj zgolj zaigrano, kje se konča zasebno in začne odrsko. Odpira pa tudi provokativna družbena vprašanja o odnosu sodobne družbe do žensk, o enakopravnosti spolov, ne nazadnje odstira pogled v zakulisje gledališke ustvarjalnosti, odločno ruši številne stereotipe in predsodke o 'nežnejšem' spolu. Prav zaradi tega se je med igranjem pokazal širok ustvarjalni razpon obeh igralcev, Vesne in Boruta, ki sta se na vso moč vživela v vlogi Wande in Thomasa, pri čemer pa gotovo ni zanemarljiv prispevek režiserja predstave Primoža Ekarta.
Boj za prevlado
“To je igra o moči, kot je rekel Primož na prvi vaji, med igralko in režiserjem, med moškim in žensko, med partnerjema. Danes realna situacija ni drugačna, danes je reakcionarna struja spet na pohodu in je treba spet odpirati stvari, teme, vprašanja, ki so bili nekoč že odprti. Da prideš do reakcije, pa mora biti najprej akcija,” je pred predstavo razmišljala Vesna, ki ji je vloga seksi, odločne in inteligentne Wande očitno pisana na kožo. Osvobojeno se je v vlogi počutila tudi na krstni uprizoritvi, kar nam je potrdila tudi na druženju po predstavi.
“Mislim, da je za žensko to, da je osvobojena, velik plus, ampak se bomo morale še kar veliko posvečati sebi, da bomo resnično enakopravne z moškimi, ne morem pa se strinjati z mnenjem, da je ženska vedno za vse kriva. Ženske še vedno niso plačane enako kot moški za ista dela. Če pogledamo bolj erotičen odnos med moškim in žensko, mislim, da je tudi tam vedno nekaj tekmovanja, a je odvisno, kako močno je. Lahko je v nežnih odtenkih sive, lahko pa gre tudi v ekstreme. Tako je doma, med partnerjema, in tako je tudi v gledališču, med režiserjem in igralko. Povsod se meri moč in vedno je prisoten boj za prevlado.”
Poseben izziv je Borutu Veselku, ki se je odlično vživel v vlogo režiserja Thomasa in Severina, predstavljalo besedilo. “Verjamem, da bodo šli gledalci iz gledališča boljši, večji in razumnejši, kot so vanj prišli. Zelo sem vesel, da delam v gledališču, ki ne skrbi le za ceneno instant zabavo.” O temi predstave pa je razmišljal takole: “Enakopravnost? Govorimo o ženski emancipaciji, o moški pa nikoli, to je seksistično, ženska emancipacija pa želi delovati po moških principih. Mislim, da lahko bodoče gledalce predstave vsaj malo spodbudimo in zintrigiramo z mislijo, da ženska v vsakem primeru potegne 'ta kratko', pa naj bo sužnja ali gospodarica, kot pravi Vesna v predstavi.” Utečena in preizkušena ekipa gledaliških mojstrov je bila po premieri Venere v krznu vidno zadovoljna, k čemur so jih prav gotovo spodbudili tudi gromek aplavz iz dvorane in navdušeni odzivi občinstva.
Besedilo: Anja P. Kontrec // Fotografije: Nada Žgank, Saša Despot
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču