Uporniško srce, ki bije v pogosto razgaljenih prsih pop kraljice ali kako smo 40 let gledali Madonno.
Madonna je v medijih kazala joške, še preden je postalo priljubljeno, da v medijih kažeš joške. Pravzaprav žensko oprsje med glasbenicami danes stopa v ozadje, saj prevladujejo predvsem zadnjice. Velike gajstne vibrirajoče zadnjice, s kakršnimi tresejo Nicki Minaj, Beyonce in vedno bolj tudi Iggy Azalea, nedavni avstralski prispevek k temu sila pomembnemu svetovnemu anatomskemu cirkusu. A ko govorimo o Madonni, govorimo o klasiki. O času, ko so razgaljene joške še imele svojo vrednost.
Leta 1985, ko si je Playboy v pravnem boju s sorodno publikacijo Penthouse izboril gole fotografije takrat že zelo odmevne Madonne, posnete na neki umetniški delavnici, so bili časi veliko preprostejši kot danes. Gola glasbenica je bila odmevna senzacija, njeno belo malikovano oprsje pa je takrat lahko zasenčil le njen gosti mednožni grmiček, ki je v še zadnjih utrinkih tega erotičnega trenda botroval nujnosti telesnega pogozdovanja. Ta poteza te že tako drzne glasbenice je bila obenem iskreno povabilo svetovne javnosti v njeno nadvse seksualno naravo. Od takrat smo od Madonne vedno pričakovali kaj ne le drznega, ampak nujno tudi predrznega.
Leta 1990 je potem v reviji Vanity Fair spet pokazala oprsje in ga nato leta 1992 znova pustila razgaljenega, ko se je s svojim prijateljem (in stilistom) Jeanom Paulom Gaultierjem sprehodila po modni brvi njegove modne revije. Njene razkrite joškice sredi modne prireditve pa niso bile le simpatično naključje – zvezdnica in takrat že prava kraljica popa je taisto leto namreč izdala notorično knjigo Sex, v kateri se je z zgovornimi fotografijami predstavila v mičnih seksualni položajih, najpogosteje v sadomazo slogu. Madonno smo takrat mirno enačili s seksom in njene videospote občudovali kot mehko erotične posladke.
Danes mama in nekdaj žena režiserja Guya Ritchieja, ki se prav tako ni branil za javnost odpreti vrat v njuno spalnico, se desetletja pozneje ni kaj dosti spremenila. Vizualno morda, njen nonšalantni pristop do seksualnosti pa ostaja glavni del celostne podobe. Leta 2012, ko jo je večinski svet že odpisal kot ostarelo zvezdnico, ki si spodoben videz umetno ohranja z bizarnimi ezoteričnimi postopki in plastiko, je cinike utišala, ko se je zgoraj brez pojavila v oglasni kampanji za svojo dišavo truth or dare, lansko spomlad pa ponovno z joški na planem in v njej tako ljubih usnjenih korzetih (ki več odkrijejo kot skrijejo) v reviji L'Uomo Vogue Italy. Da je vmes dobila še svoj profil na Instagramu, ki ga vestno izkorišča za žgečkljive avtoportrete, niti ne bomo omenjali.
Bomo pa omenili, da smo zgodovino Madonnine golote prelistali (in tule na hitro delili z vami) zato, ker je pred dnevi ravno izšel njen 13. studijski album, primerno naslovljen Rebel Heart – uporniško srce. Medtem ko se morda te dni upira kršitvam človekovih pravic v imenu Julije Timošenko in ruskih upornic Pussy Riot, pa se prav nič ne upira glasbenim trendom. Zato je k snovanju novega albuma, ki bo kakopak ustrezno plesen, poskočen in svobodnjaški, povabila cvetober glasbenih biserov. Diplo in Avicii sta vnesla tisto najbolj plesno, nekaj bolj samosvojega sta doprinesla Alicia Keys in Kanye West, malo pa je pomagal še Ryan Tedder, modrooki vokal skupine One Republic. Tako imamo album, ki ga je Madonna oklicala za stvaritev znotraj tako imenovane umetnosti svobode in s katerim je kraljica popa zvito, predvsem pa razkrito poskrbela za ohranitev svojega že štiri dekade zasedenega prestola.
Darjo Hrib
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču