Nina Kay o svojem življenju iz kovčka

27. 12. 2014
Deli
Nina Kay o svojem življenju iz kovčka

Manja Plešner se je pred tedni za revijo Story pogovarjala z umetnico Nino Kay, pevko in bodočo glasbeno terapevtko ter partnerico uspešnega deskarja na snegu Marka Grilca. Visoko noseča Nina ji je zaupala veliko podrobnosti iz svojega zanimivega in razgibanega življenja. Pogovarjali sta se tudi o materinstvu in o tem, kakšno je življenje partnerice profesionalnega športnika.

Story: Nina, publika vas je spoznala, ko ste pred časom posneli duet z Big Foot Mamo. Kako, kdaj ste se ujeli in kaj vam je sodelovanje prineslo v glasbenem smislu in v smislu prepoznavnosti?

Sodelovanje z Big Foot Mamo je predlagal oziroma nekako sprožil producent Žarko Pak. Skupaj sva sodelovala pri nastajanju plošče, ki smo jo posneli z nekdanjim bendom iz najstniških let, in če prav vem, so BFM za duet Kratek stik želeli nekaj 'svežega' na slovenski sceni, kar je z mojo preteklostjo v rok glasbi in sedanjim glasbenim poseganjem v tujino pomenilo morda prav to.

Story: Sicer živite v Londonu, kjer ste tudi končali študij. Vam življenje tam ustreza in zakaj ste si izbrali London?

Res je. Pred kratkim sem končala študij moderne glasbe v Londonu. Morda se marsikdo vpraša, kaj je moderna glasba, in na kratko: to je le glasba v toku s časom. Poleg klasičnega in teoretičnega glasbenega urnika je prisotno veliko stvari, ki so za poznavanje in izvajanje glasbe v tehnološko razvitem svetu nujno potrebne, na primer glasbena produkcija, glasbeni management in business, vse vrste žanrov itd. Zagotovo je London poznan kot prestolnica glasbe in inovativnosti v njej, tako da je bil za tovrstno izobraževanje, kot tudi izvajanja v industriji London nekako logična in primarna odločitev.

Story: Kakšne projekte ste imeli v Londonu in kaj vas je pri tem najbolj veselilo?

V Londonu sem počela vse, kar me je zanimalo in od česar sem lahko pridobila kar se da najbolj profesionalne izkušnje. Od dela v glasbenih založbah in produkcijskih studiih, nastopanja in odkrivanja novih področij v glasbi, kot je glasbena terapija, do pisanja glasbe in snemanja spremljevalnih vokalov za poznane internacionalne glasbenike. Po sredini leta 2012 sem veliko dela opustila in se intenzivno posvetila študiju ter prihodu novega člana, sinčka Maxxa.

Story: Kdaj ste prvič stopili na glasbeno pot in kako so se vaši cilji spreminjali?

Huh ... Mislim, da me je glasba vedno navduševala, že kot otroka. Pri petih letih sem sicer začela plesati balet, ki me je spremljal kar nekaj let, pri približno sedmih letih pa sem začela nastopati na različnih prireditvah in šolskih koncertih. Kmalu za tem sem se pridružila otroškemu zboru RTVS, začela igrati v gledališču in tako naprej vse do nekje 14. leta, ko sem s skupino prijateljic ustanovila svoj prvi rok bend. Temu sta sledila bend številka 2 in nekje pri 18 letih bend številka 3, ki me je zaradi neverjetnega talenta preostalih članov in celotnega procesa snemanj in sodelovanj skozi leta nekako pripravil na odhod v tujino in v meni spodbudil željo po glasbi v več kot le ustvarjanju za zabavo. Po prihodu v London pravzaprav nisem vedela, kaj pričakovati, vendar sem po petih letih sodelovanja s toliko glasbeno sposobnimi ljudmi z vseh možnih delov sveta dobila željo po uporabljanju glasbe tudi v bolj poslovni namen in pozneje za zdravljenje ter terapijo različnih težav, s katerimi se pogosto srečujemo.

Story: Kaj pravzaprav je glasbena terapija in kako lahko spremeni posameznikovo življenje? Zaradi česa vas je pritegnila?

Glasbena terapija je uporaba glasbe za odpravljanje ali lajšanje največkrat psihično pogojenih težav. Veliko uspehov beležijo z lajšanjem Alzheimerjeve bolezni, avtizma in čustvenih obremenitev, vendar pa se počasi razvija tudi kot dopolnilo pri zdravljenju fizičnih težav in poškodb. Sama sem se bolj poglobila v slednje in v diplomskem delu podrobno raziskovala vpliv glasbe na ljudi v vegetativnem in neodzivnem stanju, kar me je po mesecih raziskovanja in sodelovanja s strokovnjaki s področja nevrologije, psihologije in glasbe pripeljalo do neverjetno zanimivih ugotovitev o tem, kako zelo glasba vpliva na vsakega od nas, tudi ko se tega morda niti ne zavedamo.

Story: Zdaj boste že drugič postali mamica, zato ste se vrnili v rojstno Slovenijo. Je težko živeti 'iz kovčka', sploh ko načrtuješ družino?

Zagotovo je pri takšnem načinu življenja, kot ga imava s partnerjem, potrebno veliko prilagajanja z in tudi brez otrok, vendar naju pri pogostem potovanju in uresničevanju ciljev najin malček nikakor ne omejuje. Z Maxxom smo veliko prepotovali, tudi ko je bil še novorojenček, in v večini so otroci nadvse prilagodljiva bitja, če ni prisoten kakšen zdravstveni problem. Potrebujejo predvsem veliko ljubezni in naklonjenosti, česar pa v naši družinici na srečo ne primanjkuje, tudi takrat ko smo drug od drugega oddaljeni na tisoče kilometrov. Seveda pa brez super babic ne gre, tako da si z Markom takrat, ko se le znajdemo vsi trije v domačem okolju, le privoščiva tudi kakšen večer v dvoje.

Story: Vaš partner je profesionalni športnik, zato vam gotovo ne uide 'razburkano' življenje v smislu potovanj in selitev. Česa se najbolj veselite pri vsem tem?

Tako je. Moj partner je profesionalni deskar na snegu Marko Grilc, in kdor spremlja njegovo kariero, ve, da je vse prej kot statična. Veliko potujemo in zagotovo je eno izmed večjih vprašanj, s katerimi se srečujeva, kje se ustaliti in si ustvariti dom, vendar pa uživava v trenutkih, ko lahko skupaj izkušamo nove lokacije, tako v mestih, kjer je izrazit vpliv glasbe, kot tudi v naravi, obkroženi z uspešnimi in športno motiviranimi ljudmi. Vsak dan je zanimiv in vedno se lahko veseliva nečesa novega, kar ima kljub nekaterim pomanjkljivostim poseben čar, ki lahko tudi najinim otrokom ponudi nekakšno širino za prihodnost.

Story: Kakšni so vaši družinski načrti, kar se tiče prihodnosti? Kje bi najraje živeli in delali?

Čeprav imava z Markom podobne cilje, način življenja in razmišljanja, je vprašanje, kje se ustaliti in si ustvariti dom, trenutno precej trd oreh. V ospredje postavljava potrebe najinih otrok, pa tudi najini karieri, kar nekako trenutno meji nekje med mestnim življenjem in naravo, med Londonom in Avstrijo ali morda med Los Angelesom in Koloradom. Veliko je odvisno od tega, kako se bodo razvijale najine poslovne poti, tako da za zdaj jemljemo vsak dan posebej in uživamo na vseh lokacijah, s seveda odprtimi možnostmi za prihodnost.

Story: Se trenutno najbolj pripravljate na vlogo mame in kako to vpliva na vašo glasbeno kariero?

Bolj kot za priprave na materinstvo sem si vzela nekaj časa za razmislek o naslednjem koraku, kar se tiče kariere, kot tudi o glasbenem ustvarjanju in nadaljnjem raziskovanju. Veliko projektov sem postavila na stranski tir, da sem lahko nadaljevala študij, zdaj pa je prišel čas, da se jim lahko spet posvetim. Zagotovo pa sem vesela, da lahko podarim tudi Maxxu več časa in se z njim pripravim na prihod sestrice in da lahko kot družina skupaj preživimo nekaj umirjenih zimskih mesecev. Mislim, da materinstvo nima velikega vpliva na mojo glasbeno kariero. Zaradi Maxxa sem spremenila pogled na marsikatero stvar in morda tudi dozorela v tem, kako sprejemam okolico in ljudi okoli sebe in komu posvečam čas, ki ga ni veliko, vendar pa je biti mama težko primerljivo s katerokoli drugo izkušnjo. Materinstvo mi daje nov smisel v življenju in me dodatno izpolnjuje, kar pa se zagotovo odraža tudi v glasbi, ki je navsezadnje le nekakšna projekcija moje osebnosti.

Manja Plešnar, fotografije Goran Antley

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju