Tomorrowland, Defected Croatia, Hideout, klubi od Londona in Ibize do New Yorka in Sydneyja so prizorišča, kjer se to poletje razdaja nizozemski čudežni deček Franky Rizardo. Mladenič bo 15. septembra odprl nov niz house zabav v klubu Cirkus, kjer so letos že vrteli Erick Morillo, Sonny Foderra in Oliver Dollar.
Story: Kaj na vas je najbolj nizozemsko?
Dobro vprašanje ... Obožujem sire! Pa nizozemske bombone iz sladkega korena. V hrani znam uživati.
Story: Redno nastopate ob Jadranu. Kako doživljate tukajšnjo ceno?
Najbolj se me dotakne lepota teh krajev. Vrtel sem na Pagu in Hvaru, v Dubrovniku, Tisnem pri Zadru, tudi na nekaj zabavah na barkah ... Scena je vse močnejša, še vedno raste, a to je že nekaj časa ena od najbolj vročih žurerskih destinacij na svetu, ki ponuja veliko novega, svežine, vznemirjenja. So pa še rezerve, največ pri transportu.
Story: Joris Voorn ne skriva navdušenja nad vami. Kako sta se našla?
Kot Nizozemca se poznava že nekaj časa, lani, ko sem bil več na Ibizi, pa sem zaznal, da vrti eno od mojih plošč. Omenil sem mu, da je to moja muzika, rekel mi je, da mu je všeč in naj mu pošljem še kaj. Naslednji dan je dobil skladbo Call Upon Me, ki sem jo ravno končal, bila mu je všeč in je predlagal, da jo izda. Tako se je začelo, zdaj imava na lestvicah skladbo Revoke, pripravljeno pa imava tudi že naslednjo.
Story: Katere so vaše neglasbene strasti?
Spanje? (smeh) Tega mi res primanjkuje. Veliko berem, predvsem stvari, iz katerih se lahko kaj naučim, redko zgodbe. Tu pa tam igram video igrice, se družim s prijatelji, odigram kakšno partijo golfa. V resnici pa sem ves čas, ko ne nastopam, v studiu. Obseden sem z ustvarjanjem glasbe, težko mine dan, ne da bi šel vsaj malo v studio.
Story: Vaš zvok je drugačen, moderen, a se v njem čuti veliko klasičnega housa.
V današnji glasbi pogrešam več soula, s katerim je bil žanr včasih močneje prepleten. Danes se glasba dela z računalniki, z vzorci (sampli) in zankami (loopi), ki jih lahko kupiš, včasih pa si moral vse sprogramirati na sintetizatorjih in mašinah v studiu. To se čuti in to želim pripeljati nazaj v glasbo. Prav Revoke je lep primer tega klasičnega pristopa k novemu zvoku.
Story: Lani v tem času ste nastopili v duetu s Sonnyjem Fodero, ki je spomladi vrtel v Cirkusu. Bosta to odlično energijo ujela tudi v kakšno skupno ploščo?
Sva dobra prijatelja in sva že sodelovala tudi v studiu, nazadnje pa sva se zares podružila ob letošnjem festivalu Hideout v Zrćah ... Zakaj pa ne. Je odličen producent, s prepoznavnim zvokom in super občutkom za plesišče. Mogoče pa res še kdaj kaj posnameva skupaj.
Story: V čem bi lahko bili še tako dobri, kot ste v glasbi, če bi se zares odločili?
Ne vem. Rad bi bil še boljši producent, še izboljšal zaključni miks in masteriziranje skladb, da bi lahko to večkrat počel tudi za druge. Pa kak dober pop komad bom poskusil posneti, ko najdem nekaj prostega časa. Trenutno mi ga tako zelo primanjkuje, da sem že na začetku leta zamrznil tudi delovanje svoje založbe Flow.
Story: Vaš zvok je zelo topel. Kdaj ste nazadnje v studiu gostili žive glasbenike?
Predolgo je od tega. (smeh) Pogosto delam s pripravljenimi elementi, a najboljši del ustvarjanja je prav to, da vse narediš iz nič. Posnameš svoj boben, bas, kick, plosk, zvok inštrumentov in vokale ter to povežeš v neko sinhronizirano celoto. Je pa pristop k ustvarjanju glasbe, vsaj pri meni, pogojen s časom. Ko imam idejo, ki bi jo rad hitro razvil, uporabljam zvočne knjižnice, včasih, ko se mi ne mudi toliko, pa rad zvoke vlečem zelo počasi iz sintetizatorjev.
Kdo je odrešenik Franky
Vedno nasmejani mladenič, ki to poletje pustoši po plesiščih predvsem z remiksom vseprisotne Cole (CamelPhat) ter klubsko petardo Revoke, zadnjo izdajo pri založbi ljubljenca slovenskega občinstva, Jorisa Voorna, se je zadnje desetletje kalil pod okriljem založbe Defected. Enega od najbolj vročih mlajših didžejev, ki se naslanja na klasičen zvok, ki so ga utemeljevali mojstri, kot so Frankie Knuckles, David Morales, Sandy Rivera, Daft Punk, Morillo in Roger Sanchez, se drži vzdevek odrešenik housa, saj je žanru vrnil kar nekaj groova in soula, ki smo ga v letih dominacije tech-housa in počasnih ketaminskih inačic žanra že malo pogrešali. A še pred osmimi ali devetimi leti bi verjetno le zmajevali z glavo, če bi kdo omenil, da bo nov zagon žanru dal mladenič, ki se je v klube prebil kot ogrevalec nastopov Afrojacka, Nervo in R3haba.
Fotografija: arhiv izvajalca
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču