Pošastna energija Kena Blocka

28. 12. 2014
Deli

Poslovnež, oglaševalec, dizajner, avtor Gymkhan, najbolj gledanih videov na planetu, največji šovman svetovnega dirkanja in milijonar je na letošnjem zvezdniškem reliju v Monzi razočaral le sebe - nevajen dirkanja po asfaltu se je že v prvem krogu zaletel v šikano in kosil naokrog s svojo nezamenljivo karizmo. Kjer je Ken Block, tam ni barbie, ampak spektakel.

Sedeminštiridesetletni Ken Block, ki se je 21. novembra 1967 rodil na Long Beachu v Kaliforniji, ima škorpijonski seksapil in življenjski zamah, ki ga je kljub ne ravno vrhunskim rezultatom v dirkanju povzdignil v status ikone. Reli so bile njegove otroške, ne pa ameriške sanje, a ko je Travis Pastrana okrog leta 2003 začel z relijem, mu je Block sledil. Šel je v reli šolo v New Hampshiru in ugotovil, da ima kar nekaj talenta. Trikrat (2006, 2008 in 2013) je bil podprvak ameriškega reli prvenstva, leta 2005 so ga okronali za novinca leta, kar petkrat pa je zmagal na enem od najtežjih relijev, 100 Acre Wood. A svojih 20 milijonov zelencev si seksi Ken Block ni prislužil z dirkanjem, temveč s supergami DC.

Z njim smo klepetali na legendarnem dirkališču v Monzi, kjer so sledi gum pustili že vsi največji dirkači sveta in kjer je letos Rossija premagal Robert Kubica.

Story: Prvič ste na reliju v Monzi - kako se vam zdi?

Sem velik oboževalec tega legendarnega dirkališča, največji užitek pa je dirkati z Valentinom Rossijem - večina ljudi sem pride zaradi njega, italijanski oboževalci motošporta pa so še posebej strastni. Tu nisem zabeležil zgodovinskega rezultata, kot ste videli - nisem vajen krožnega dirkanja, večino svojih rezultatov sem naredil na makadamu, in to je stil, ki sem ga vajen. Ste videli, kako sem se brutalno zaletel v šikano? Kar strašljivo, ne? (smeh)

Story: Veliko ljudi bi bilo z veseljem na vašem mestu. V čevlje koga pa bi se vi postavili ... na primer za en dan?

Nedvomno v čevlje legendarnega reli voznika Colina McRaeja. Fant je tragično in prehitro končal, tista nesreča s helikopterjem je bila res velika izguba za svetovni motošport. Colin McRae je imel talent, ki ga jaz prav gotovo nimam.

Story: Kako gledate na zmagovalca relija, nekdanjega voznika formule 1 Roberta Kubico?

Najprej se mi zdi super, da se v Monzi na tem šovu naberejo dirkači iz različnih disciplin. Ta vidik relija je zanimiv tako za nas, tekmovalce, kot za gledalce. Kubica pa je seveda izjemen voznik in človek neverjetnega duha. Občudujem ga, ker kljub tako hudi nesreči, po kateri desne roke ne more več uporabljati, zmaguje še naprej.

Story: Kakšen je vaš osebni odnos z Valentinom Rossijem?

Večkrat sem ga že srečal in vsakič, ko sva skupaj, večinoma govoriva le o reliju ter o Gymkhani - on je velik oboževalec gymkhane in mojih videov. Vsakič, ko ga srečam, bi z njim rad govoril o moto GP-ju, a neuspešno; zdi se, da Valentina zanima samo še reli. Super tip je, zabaven in energičen, zato uživam v njegovi družbi, da bi se družila še v prostem času, se pa ne. Želel bi si edino, da bi mu bil v Monzi boljši nasprotnik. Se vidimo prihodnje leto ...

Story: Kaj počnete raje, profesionalno dirkate ali se profesionalno zabavate z dirkalniki?

Evo, čakal sem na to vprašanje. Vedno ga dobim! Sem tekmovalec, rad imam reli, gymkhano in reli kros - o tem sem sanjal, odkar vem zase, a avtomobili, ki jih vozim na dirkah, so tako dobri, da bi bilo škoda, da jih ne bi vzel ven iz relija in se z njimi še malo igral.

Story: Omenili ste, da je Valentina nemogoče zaplesti v pogovor o moto GP-ju. Ste spremljali sezono ali celo preizkusili Rossijev dirkalnik?

Odrasel sem z motokrosom in endurom, moto GP mi je zanimiv, občudujem ga kot umetniško formo, ni pa nekaj, kar bi počel, in tudi nisem, nikoli. Ko me sprašujejo, ali bi Rossija izzval na njegovem ranču, pa je odgovor spet ne; 25 let sem dirkal tudi s kroskami, veliko brazgotin so mi pustile in nekaj zlomljenih kosti, zdaj pa imam tri otroke in ženo ter se tega enostavno več ne grem. Vsi vemo, da so motocikli veliko bolj nevarni od avtomobilov.

Story: Prihodnje leto bo v motokrosu tekmoval tudi genij superkrosa Ryan Villopoto, kar pomeni, da se Carioliju obeta resna konkurenca. Kaj mislite o njegovi odločitvi?

Ryan je moj prijatelj, svojo odločitev mi je sporočil pred nekaj meseci in meni se zdi predvsem zelo zanimiva. Villopoto bo zagotovo zelo razgibal svetovno motokros prvenstvo, sploh ker je vse skupaj vzel kot nov izziv. Zabavno bo!

Story: Kakšen je vaš odnos do strahu?

Rad imam strah. Vedno pravim: če te ni strah, ne greš dovolj hitro. Res uživam na tanki meji med cono udobja in bojem za preživetje. Vedno greš do konca, do meje tiste hitrosti, ko avto še zmore in ti še zmoreš ... Strah je meja tvojih sposobnosti in dobro je, če jo poznaš.

Story: Ste kdaj razmišljali o tem, da bi postali igralec?

(smeh) Odgovor je ne, ker igranja in poziranja v bistvu ne maram. Rad pa govorim o svojih projektih. A če mi rečete, naj se pretvarjam, ne bom dober. Dobro igram samo sebe.

Story: Trenutno so oči svetovne dirkaške skupnosti uprte v reli Dakar. Vas mika?

Zelo me mika, a enostavno nimam toliko časa za reli Dakar, ta zadeva traja en mesec! Je pa to težka pustolovščina, ki bi se je nekoč mogoče res udeležil, kot dirke Baja 1000, imam pa še več drugih norih zamisli.

Tina Torelli, fotografije: Uroš Modlic

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord