Kot hči vplivnega mehiškega poslovneža je Angelica Fuentes že zgodaj uvidela, da je pot do uspeha za ženske v Južni Ameriki trnova, a vseeno vredna truda.
Njen glas je močan, v njem je celo nekaj moške odločnosti, njena uradna drža je avtoritativna, njena energija usmerjena v pomoč ženskam v družbah, kjer je pot proti vrhu v glavnem rezervirana za moške.
Angélica Fuentes je Mehičanka in ena izmed najvidnejših in najuspešnejših južnoameriških poslovnih žensk. Je predsednica uprave in velika delničarka multinacionalke Omnilife, ki se ukvarja s prehrano. Fuentesova je tudi ustanoviteljica in izvršna direktorica Angelissime, kozmetičnega podjetja, ki zaposluje na stotine – skoraj male vojske torej – podjetnic, specializiranih za prodajo. Fuentesova jim prek Angelissime ponuja platformo, iz katere črpajo znanje, mrežo poznanstev, predvsem pa jim ponuja možnost za finančno neodvisnost. Fuentesova je tudi prepričana, da je v nemirni realnosti globalnega gospodarstva enakost spolov ključna gonilna sila konkurenčnosti, inovativnosti in produktivnosti.
»Vlaganja v kakovostnejšo izobrazbo žensk v Južni Ameriki lahko spremenijo prihodnost naše celine, v kateri je toliko naravnih bogastev in neomejeno ljudskega kapitala,« je na Svetovnem gospodarskem forumu v Davosu konec januarja 2015 dejala Fuentesova. Njena poslovna zvezda je na prestižnem srečanju v švicarski Alpah sijala še posebej močno, saj je bila izbrana med 15 žensk, katerih znanje in poslovno udejstvovanje ogromno prispevata k nujnim spremembam v družbi.
Oče kot mentor
Njen oče Valentin je bil uspešen poslovnež v energetskem sektorju mehiškega gospodarstva, bil je blizu oblastem in imel je odlične mednarodne poslovne povezave. Nobeno naključje seveda ni, da je Angelica poslovno kariero začela že pri enajstih, in to v trenutku, ko je očeta prepričala, da ji med poletnimi počitnicami omogoči delo na bencinski črpalki, ki je bila del poslovnega imperija Fuentesovih. Rojena prve dni februarja leta 1963, svobodoljubna vodnarka po horoskopu, torej, je že kot deklica spoznala, kako diskriminatorno so se moški kolegi vedli do nje. In to navkljub temu, da je bila lastnikova hči, da je bila na počitniškem delu in da ni nikomur ogrožala delovnega mesta. Spoznala je, da bo morala, ne glede na privilegirano otroštvo delati več od moških. Po diplomi iz financ na univerzi v El Pasu se je odločila dvoje.
Da je ne bo nihče ustavil na poti proti vrhu korporativnega sveta, v katerikoli industriji pač bo. Da bo velik del časa posvetila borbi za pravice žensk. In na poti na vrh se je držala dveh nepisanih pravil.
Delaj več in bolje kot moški
Fuentesova je bila že v študentskih letih velika občudovalka predsednice britanske vlade Margaret Thatcher. Železna Lady je v osemdesetih letih 20. stoletja brezkompromisno uvedla reforme trga dela, ki so dramatično spremenile britansko družbo. Pri preučevanju Thatcherjeve si je Fuentesova še posebej dobro vtisnila v spomin izjavo britanske premierke: »Ne poznam nikogar, ne ženske ne moškega, ki bi mu ali ji nekje zares uspelo brez trdega dela.«
»To še posebej velja za ženske, ki načrtujejo, da bodo prevzele vodilno funkcijo v kateri izmed korporacij,« je v Davosu dejala Fuentesova. »Moja prva prava zaposlitev je bila v družinskem energetskem podjetju. Ker sem se želela na vsak način dokazati, sem ob koncu tedna namesto generalnega direktorja pripravljala finančna poročila. To je bila moja najpomembnejša strateška odločitev na poti proti mestu predsednice uprave, ki ga zasedam danes.«
Ne boj se neuspeha in spoštuj vrednote
Ženske v zasledovanju ambicij največkrat zadržuje strah pred neuspehom, je prepričana Fuentesova.
»Ta miselnost je še posebej globoko zasidrana v duši žena Južne Amerike, kjer prevladuje 'mačo' kultura. Pred kratkim sem imela čast pogovoriti se s predsednico uprave Pepsi Cole Indro Nooyi, ki mi je povedala, da ji je mati vedno govorila, naj sanja velike sanje in del se jih bo pozneje gotovo uresničil. Nasvet sem že prenesla svojima hčerama,« je tudi dejala Fuentesova. »A uspeh v korporativnem svetu nikoli ne sme priti na račun družinskih prioritet, vizije in osebnih vrednot.«
Besedilo: Luka Tonelli
Fotografija: Profimedia
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"