Dr. Oz naj bi slepil in zavajal javnost

4. 7. 2014
Deli
Mehmet Oz (foto: Profimedia)
Profimedia

Dr. Mehmet Oz, verjetno najbolj znani zdravnik na svetu in priljubljeni televizijski obraz, ki mu verjamejo in zaupajo milijoni, je bil pred kratkim zaslišan pred ameriškim kongresom.

Opozorili so ga, da mora biti previdnejši pri deljenju nasvetov za hujšanje, še posebej pri promoviran­ju določenih zdravil.

Zaslišanje dr. Oza je zahtevala demokratska senatorka in predsednica združenja za zaščito potrošnikov Claire McCaskill, ki meni, da turško-ameriški srčni kirurg v svoji oddaji neredko slepi in zavaja javnost, kar po njenem mnenju najpogosteje počne z oglaševanjem določenih farmacevtskih podjetij.

"Vašo kredibilnost so načeli prevaranti, vi pa ste to sami storili vsakič, ko ste omenili, da se lahko prav vsak znebi maščobe, če vzame katero od široke ponudbe majhnih tabletk," mu je med zaslišanjem očitala McCaskillova.

Senatorka je bila še natančnejša in je dr. Ozu navedla nekaj primerov, ko je skupaj s svojimi oglaševalci slepil gledalce. Še posebej se je posvetila oddaji, ki je bila na sporedu pred dvema letoma in v kateri je priljub­ljeni zdravnik dejal, da je ekstrakt zelene kave 'magični pripomoček za hujšanje za ljudi vseh telesnih tipov':

Kako v nekaj sekundah prepoznati najslajšo mandarino

"Razumem, da v svoji oddaji počnete tudi marsikaj dobrega, resnično pa ne razumem, zakaj govorite takšne stvari, če tudi sami veste, da niso resnične." Opozorila ga je, da je ne nazadnje zdravnik in da bi moral posledično prevzeti večjo odgovornost pri deljenju določenih nasvetov.

Dr. Oz, ki je zaslišanje in kritike dojel kot poskus cenzure svoje oddaje, je poudaril, da verjame v nadomestke, o katerih govori v oddaji, in da jih tudi strastno preučuje, a dodal, da se zaveda, da ti nadomestki niso trajne rešitve. Priznal je tudi, da ni čudodelne tabletke, ki bi v dolgoročnem smislu rešila vse težave s čezmerno telesno težo, če ob tem ne vadimo in se pravilno prehranjujemo.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"