Mednarodno priznani pisec in sodelavec priznane televizijske mreže CNN Jamie Turner ni le strokovnjak za mobilna in družabna omrežja, temveč tudi izjemen sogovornik, ki me je med pogovorom kar nekajkrat spravil v smeh.
Poleg recepta za služenje denarja na družabnem omrežju sva se namreč obregnila tudi ob predsedniško družino v Beli hiši ter na slovensko prvo damo Melanio Trump pogledala skozi oči Američanov, za konec pa skočila še na družabni profil slovenskega predsednika Boruta Pahorja.
Story: Začniva z vprašanjem, ki si ga v času tehnologije zastavlja marsikdo in je tudi naslov vaše knjige, ki je pred časom ugledala nadaljevanje. Kako zaslužiti denar na družabnih omrežjih?
Uh, ja. To je odlično prvo vprašanje, saj postavlja temelje za dosti širše območje, ki zajema služenje denarja s pomočjo družabnih omrežij. Če bi se danes vnovič lotil knjige, bi jo naslovil s kar Kako uspeti v poslu s pomočjo družabnih omrežij. Prvotni naslov morda zveni preveč v smislu zgolj služenja na račun profilov na Facebooku, Instagramu ..., zaradi česar ustvari nekakšno zmešnjavo. V resnici so družabna omrežja odlična za ohranitev zvestih strank, saj preprečujejo, da bi kupci pobegnili h konkurenci. Prav to je morda največja zmota v povezavi z družabnimi omrežji. Preveč ljudi meni, da so dobro orodje za pridobivanje novih strank, v resnici pa so kot nalašč za ohranjanje rednih strank. Če boste družabna omrežja uporabljali zgolj za pridobitev novih strank, bo hudičevo težko! Povem popolnoma odkrito. Če pa z njihovo pomočjo želite obdržati obstoječe in s tem razširiti svoj posel, ste na pravi poti.
Story: Oglaševanje se z malih ekranov in radijskih valov seli na splet ter s tem dobiva povsem nove dimenzije.
Res je, to bo tudi ena izmed tem na konferenci Sempl. Kako se oglaševati v svetu, kjer je televizijskih gledalcev iz dneva v dan manj. Kako se z njimi povezati v sodobnem času, medtem ko si pred desetletji zgolj predvajal reklamo na malih ekranih in že s tem pridobil lepo mero strank. To danes ni več mogoče. Govoril bom o nelinearnem marketingu, novi tehniki, s katero želijo znamke ohraniti stranke.
Story: Kakšna pa je bistvena razlika med marketingom na družabnih omrežjih in televiziji?
V sklopu tradicionalnega linearnega marketinga si preprosto predvajal reklamo po televiziji, medtem ko v današnjem svetu znamke želijo postati del življenja potrošnikov in vstopiti v njihov svet. Za to lahko uporabljamo družabna omrežja, po drugi strani pa tudi televizijo in radio. Vendar pa namesto motenja posameznikovega življenja rajši postanemo del njegovega vsakdanjika. Tako se ne občuti več kot marketing, temveč kot stvar, brez katere si ne predstavljamo več življenja.
Story: Kako določeno znamko vpletemo v vsakdanjik družine, posameznika?
Nelinearni marketing je strategija, ne le taktika. Vse v povezavi z znamko je torej oblikovano tako, da postane del potrošnikovega življenja. Prepričan sem, da tudi v Sloveniji pijete energijske pijače Red Bull. To je odličen primer sodobnega marketinga. Znamka se ne osredotoča na tradicionalni način oglaševanja, temveč videe, dogodke, glasbo ... Povsem druge vidike, s katerimi se ljudje dosti lažje poistovetijo z znamko.
Story: Pri tem seveda oglaševalci ne želijo biti pretirano agresivni, saj stranke to hitro odvrne.
Res je, strateški pristop deluje na način, da se skoraj ovije okrog potrošnikovega življenja, čeprav je nit skorajda nevidna. V stari metodi si potrošnike spustil po t. i. 'tunelu', nekaj jih je vmes zapustilo pot, 'preživeli' pa so postali redne in zveste stranke. Sodobni marketing pa je kot pajkova mreža. Saj veš, takšna, v katero se hitro zapleteš, saj je tako nevidna in natančna. Tako je tudi z znamko, poskuša privabiti pozornost strank s skorajda nevidno mrežo, v katero se potrošniki ujamejo. Tako sploh ne vedo, da so se ujeli, temveč le postane del njihovega življenja. Vse to je odlična prispodoba, vse dokler ljudje na to ne gledajo kot na smrtonosnega pajka, ki požira kupce. (smeh)
Story: Kdaj pa so družabni mediji postali nenadomestljiv del marketinga?
Največji razvoj se je zgodil pred desetletjem po razmahu kanalov na YouTubu in preostalih omrežij. Ko sem začel pisati blog, številni niti niso dobro vedeli, kaj družabni mediji v resnici so. Tudi sam sem bil med njimi. Prijatelj mi je tako svetoval, naj pišem o družabnih omrežjih, pa sem ga seveda vprašal, kaj to v resnici je. Povedal mi je za različne kanale, ki so me v hipu navdušili. To je bilo leta 2006, vse drugo je zgodovina.
Story: Zdi se nam, da lahko na spletu dosežejo predvsem mlajšo populacijo. Je res tako?
Morda, vendar pa je eden izmed najhitreje rastočih segmentov družabnih omrežij prav generacija tistih nad šestdeset. Morda je statistika nekoliko zavajajoča. Čeprav je uporaba družabnih medijev v tej starostni skupini hitro rastoča, pa še ne pomeni, da je ta baza tudi množična, za zdaj je še dosti majhna. Pa vendar narašča, kar je vzorec, ki se skozi zgodovino ponavlja. Pred desetletji so le mladi ljudje uporabljali telefone, medtem ko so se jih starejši na vse kriplje izogibali. V zadnjih letih pa tudi predstavnike tretjega življenjskega obdobja vedno pogosteje lahko opazimo s telefoni v rokah.
Story: O Donaldu Trumpu ste spregovorili tudi v programu CNN, kaj pa menite o ameriški prvi dami Melanii Trump?
Mislim, da opravlja odlično delo. Povedal bom nekaj, kar morda ne bo všeč vsem. Večina Američanov ne mara Donalda Trumpa in mislim, da je ona ena izmed njih. (smeh) Mislim, da se prav zato lahko hitro poosebimo z njo, saj razumemo, s čim se mora vsak dan spopadati. Ne želim nikogar užaliti, vendar mislim, da ne gre za najbolj srečen zakon. Verjetno je nezadovoljna z njim tako kot večji del Amerike. (smeh)
Story: Kakšna pa je njena pojavnost na družabnih omrežjih, glede na to, kako dejaven je njen mož?
Priznati moram, da prebiram članke o njenih aktivnostih na spletu, a ji na družabnih omrežjih ne sledim. To se bo zdaj spremenilo, saj sem prepričan, da bi ji že zaradi vprašanj na Semplu moral slediti nekoliko bolj. Spominjam se ene izmed njenih aktivnosti na družabnih omrežjih, ko je delila članek na temo nesrečnega zakona, kar je v javnosti sprožilo številne špekulacije.
Story: Družabni mediji so na zadnjih ameriških volitvah odigrali pomembno vlogo pri širjenju idej. Kako sami ocenjujete njihov pomen v volilni kampanji?
Po eni plati je ta neposredni pristop do volivcev odličen, po drugi pa so njegova sporočila pogosto neumna. Skozi njegovo aktivnost v družabnih medijih vidimo, pri tem se moram opravičiti, saj nisem velik ljubitelj Trumpa, da gre za zelo plitkega moškega, ki ne razmišlja o dobrobiti države, temveč skrbi predvsem zase. Mislim, da se večji del Američanov strinja z menoj.
Story: Kljub temu pa so njegova sporočila privlačna določenemu krogu Američanov.
Se povsem strinjam. Njegovi podporniki ga imajo radi prav zato, ker je nesramen. Pravi ustrahovalec. Žalosten sem, da imamo takšnega predsednika, saj mu Američani v veliki meri nismo podobni.
Story: Tudi pri nas so družabna omrežja priljubljeno orodje predsedniških kandidatov, ki preraščajo televizijske oglase in veleplakate.
Mislim, da je ta plat iz leta v leto pomembnejša. Če obstaja ena sama dobra plat Trumpa, bi izpostavil predvsem ta njegov neposredni pristop k volivcem. Tako izvemo vse, o čemer razmišlja, najsi bo še tako neumno. Predstavljajte si, kakšno moč bi lahko imel spoštovanja vreden predsednik, ki bi prek družabnih omrežij delil svoje poglede.
Story: Bi vas lahko prosila, da si ogledate profil našega predsednika Boruta Pahorja in mi podate svoje mnenje?
Seveda. Vau, priznati moram, da je zelo čeden. Mislim, da bi bila z Melanio prav lep par. (smeh) Kot lahko vidim, je precej vljuden, ne morem niti mimo njegove velike ljubezni do športa. Je bil morda nekoč smučar?
Story: Ne, v resnici se je nekoč ukvarjal tudi z manekenstvom.
Kaj res?! To pa je zabavno. (smeh) No, kolikor vidim, se mi zdi, da je splošen vtis dosti boljši od tistega, ki ga ponuja Donald Trump. (smeh)
Besedilo: Nika Arsovski // Foto: Ellis Vener, Goran Antley, Profimedia
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del