Kardashianovim v slovo: Česarkoli so se dekleta dotaknila, se je spremenilo v zlato

11. 10. 2020 | Vir: Story
Deli
Kendall Jenner, Kris Jenner, Kourtney Kardashian, Khloe Kardashian z nekdanjim možem Lamarjem Odom, Rob Kardashian, Kim Kardashian, Bruce Jenner and Kylie Jenner. (foto: Foto: Profimedia)
Foto: Profimedia

Leta 2011 je Barbara Walters med intervjujem s Kim Kardashian predrzno izjavila to, kar smo si v bistvu vsi po tiho mislili: "Čisto zares ne igraš, ne poješ, ne plešeš, nimaš – oprosti mi – nobenega talenta." Odgovor, ki ga je prejela, pa je le dokazal, da je družina Kardashian že takrat dramatično spremenili igro zvezdništva.

"Mislim, da je večji izziv, ko se podaš v resničnostni šov in pripraviš ljudi, da se zaljubijo vate samo zato, ker si, kakršen si," ji je odgovorila Kim. "Tako da je v tem zagotovo veliko pritiska. Da si slaven in da si še vedno ti."

V klanu Karadshian se morda res ni trlo tradicionalnega talenta. Nihče ni snemal albumov, nihče ni blestel na velikem platnu, nihče ni pisal novih poglavij umetnostne zgodovine. So pa zato imeli druge talente. Tiste, ki smo jih tudi sami začeli odkrivati prav zato, ker so Kardashiani obstajali. Le da so oni vedeli že prej, da te talente imajo.

Talenti za novi čas

Kardashiani so vsekakor razumeli kulturo novega časa. Razumeli so modo. Razumeli so koncept postavljanja trendov. Dekleta spojenega klana Kardashian-Jenner so v 14 letih, kolikor časa je njihov šov V koraku s Kardashiani (Keeping up with the Kardashians) živel na televiziji (in, mimogrede, 14 let in dvajset sezon je nadvse zavidljiva številka, sploh za format resničnostnega šova) postale kraljice družbenih medijev in viralnega marketinga.

Ime Kardashian je postalo sinonim za uspeh – česarkoli se dekleta dotaknejo, se spremeni v zlato. In samo zato, ker so trženje samih sebe spremenile v umetnost. Njihov vodilni talent je bil, kako ostati v žarometu. Ne glede na vse. Ko se je na družbenih medijih odvila celo zaroka med Kim Kardashian in Kanyejem Westom, smo bili morda celo prvič priča sočasni komercializaciji in digitalizaciji romantike.

Tisti večer, ko je Kanye podaril Kim prekrasni zaročni prstan, bleščečo kreacijo Lorraine Scwartz, posuto s 15-karatnimi diamanti in popolnim velikim diamantom tipa 2A v ospredju, ocenjeno na nekje med 2 do 4 milijone dolarjev, je v bistvu zaročil tako Kim kot njenih 188 milijonov sledilcev na Instagramu (takrat še najbrž kakšen milijon manj).

Kardashianovi

Romantika naprodaj

Prav v tem pa se je skrivala neprecenljiva umetnost dinastije Kardashian-Jenner. Umetnost, kako prodati čisto vse. Tudi zaroko. In če se še danes sprašujete, ali je morda ta poroka bila bolj kot ne še en fantastično odigran performans za masivno občinstvo, niste edini. A le s kom drugim bi se Kim lahko poročila? Le kdo drug bi lahko tako odlično dopolnjeval njeno medijsko podobo kot glasbenik, ki se v medijih pojavlja tudi, če ga mediji nočejo.

Iz spojin vsega, kar so Kardashiani delali za nenehno povečevanje premoženja, je potem zrasla kultura influencerjev (vplivnežev), kot jo poznamo danes. Kardashiani so bili gnojilo, ki je omogočilo, da so lahko po vsem svetu vzcvetele neštete spletne cvetke, ki se preživljajo izključno s tem, da so slavne na internetu.

Kardashiani so nastavili zelo jasen načrt, po katerem lahko vsakdo z Instagram računom postane slaven. In to brez vsakršnega zametka tradicionalnih talentov. Pomaga sicer, če jih imajo, nikakor pa niso več nujni. Vse, kar je potrebno za rast do slave, je neprestana investicija v lastno slavo. Tudi če je ta najprej popolnoma iluzorna. Vsaka fotografija, vsaka objava, vsaka pojavnost, vse je investicija, ki se bo nekoč spremenila v zaslužek.

Zapuščina, ki je ni mogoče spregledati

Na začetku septembra je družina Kardashian-Jenner na Instagramu potrdila, da bo prihajajoča 20. sezona famoznega resničnostnega šova V koraku s Kardashiani uradno zadnja. In lahko se strinjamo, da se s tem ukinja neka prav posebna pop kulturna institucija, ki bo za vselej zapisana v lekcijah medijskega vpliva in medijske vzgoje.

To pa seveda ne pomeni, da bodo Kardashiani kar čez noč izginili z radarja. Ostajajo ena najbogatejših družin na svetu, z zapuščino, ki ji jo lahko zavidajo marsikatere dinastije. Je pa napoved konca resničnostnega šova, ki se je premierno začel oktobra 2007 in v naslednjih letih postal nenadomestljiv košček televizijskega mozaika, samodejno vodila do razmišljanja, kaj vse Kardashiani dejansko zapuščajo v zgodovino televizijski kulturi tekočega tisočletja. Že pavšalen presek pokaže, da ogromno.

V 14 letih so lansirali kup kozmetičnih in modnih linij (Kim je podpisana pod KKW Beauty in Skims, recimo), celo mobilno igro in, seveda, amaterski seks posnetek. Kim Kardashian je danes vredna blizu milijarde dolarjev, radostno pa se izkuša tudi v političnih vodah, kjer pritiska na izvedbo reforme kazenskega zakonika. Kyle Jenner je ravno tako vredna okoli milijarde dolarjev. Družino na Instagramu spremlja skupno več kot 744 milijonov sledilcev, kar pomeni, da imajo najbrž več dosega kot katerikoli zvezdnik ali politik na svetu.

Kardashiani vsepovsod

Ko govorimo o Kardashianih, lahko seveda trdimo, da predstavljajo vse, kar je s svetom danes narobe, a jim ne moremo oporekati, da so kot ikone ameriškega 'ekseptionalizma' (izjemnosti), celo superiornosti ameriške ideje zelo plastično odigrali koncept zgodbe o uspehu. Iz povsem irelevantne družine, ki je svoj zanemarljivi kanček slave najprej črpala iz dejstva, da so v sorodu z nekim tretjim odvetnikom s primera OJ Simpsona, so zgradili družbeno-medijski imperij, ki je postal še modni imperij, katerega astronomske rasti ni bilo mogoče spregledati. In redko kdo je gledal stran.

Lani je 12 milijonov ljudi gledalo, kako Kim Kardashian West odpira igro mahjong. Ker menda vsi njeni prijatelji to igro že igrajo, ona pa se mora še naučiti. In veste, kje je odpirala to igro? Na kanalu kitajske vplivnice Viye. Ker tudi Kitajci obožujejo Kardashiane. Ta večer je Kim na omenjenem kanalu predstavila tudi svojo linijo dišav KKW. Stekleničke te dišave so v obliki sočnih ustnic v rdeči ali rožnati barvi. “Zelo seksi,” je komentirala Viya in z eno od stekleničk pomigala pred kamero. V le nekaj sekundah, ki so sledile, je bilo na platformi Alibaba prodanih več kot 150.000 stekleničk teh parfumov.

Cena slave

V tem bizarnem potrošniškem trenutku se kristalizira vse to, kar so Kardashiani postali. Biti slaven samo zato, ker si slaven. A to v resnici ni njihova zapuščina. Njihova zapuščina je, da so preostanek sveta naučili, kako si lahko takšno slavo ustvarijo tudi sami. Kot Viya. In kot drugi, bolj notorični, bolj problematični produkti digitalnega zvezdništva.

Recimo kontroverzni Jake Paul (če ne veste, kdo je Jake Paul, vam je veliko prizaneseno). Prav v primerkih, kot je Jake Paul, pa se skriva tista toksična stran zapuščine Kardashian. Tista stran, ki jo je bilo včasih mogoče zaznati tudi na utrujenih, nesrečnih, izgubljenih obrazih tako glavnih kot tudi stranskih akterjev v tej resničnostni pravljici o družini, ki je popolnoma prodala svojo zasebnost. V spreminjanju kulturne krajine današnjega časa so namreč Kardashiani resda dokazali, da je vsakdo lahko slaven samo zato, ker je slaven. Ampak za kakšno ceno?

Napisal: Darjo Hrib, Fotografije: Profimedia

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju