Tokratno tujo zgodbo posvečamo dekletu, katere že priimek naznanja nekaj posebnega. "Sem čudakinja, ki se je velikokrat počutila izobčeno," se opiše Zoe Isabella Kravitz, hči legendarnega rokerja Lennyja Kravitza. Danes je igralka, pevka, model. Je zvezdnica, ki služi milijone, a še vedno nosi rabljene obleke in v sebi ohranja vrlino, na katero mnogokrat pozabljamo: skromnost.
Kljub vplivnosti staršev je Zoe dekle, ki si je slavo in kruh moralo izboriti z lastnimi rokami. Je ambiciozna in priložnosti nikakor ne jemlje za samoumevne: "Starša to, kar sta, nista postala zato, ker bi jima bilo to dano na pladnju. In tako nista vzgojila niti svojega otoka," obelodani Kravitzeva potomka. "Mama bi me ubila, če bi to jemala kot privilegij. Od nekdaj sem vztrajala in si prizadevala, da ljudje vejo, da trdo delam. Ne bom lagala - nekatere stvari so nedvomno bile lažje kot pri drugih, a hkrati mi je sojeno dvakrat bolj kot drugim." Ja, Zoe je samosvoja in pika.
To, da jo neprestano primerjajo s staršema, ji vzbuja neprijetne občutke. Pravi, da postane zajedljiva: "Saj vem, da sta 'kul'." Takšen je običajno njen odgovor. Korenine eksotične lepotice namreč pripadajo glasbeno-igralski družini - njena mama, Lisa Bonet, nekdaj ameriška igralka, svetovni javnosti najbolj poznana po vlogi Denise v šovu The Cosby show, oče, Lenny Kravitz, pa še dandanes cenjen pevec in glasbeni producent. Njegov retro obarvan ustvarjalni repertoar vsebuje elemente roka, bluza, soula, funka, džeza ... in še bi lahko naštevali.
Spaja številne kulturne vzgibe, kakršen je tudi njegov in Lisin izvor. Oba sta temnopolta Juda, čeprav se Kravitz raje identificira s krščansko vero, ki jo prenaša tudi na svojo edino potomko. Zoe pravi, da se bolj kot s črnsko identificira z belsko kulturo, vanjo se želi vključiti na vse pretege. Rodila se jima je v šest let trajajočem zakonu, 1. decembra 1988, v Los Angelesu.
Družinska idila je trajala vse do njenega petega leta, ko sta vložila ločitvene papirje. V skladu s skrbniškimi papirji se je z mamo preselila v Topango, kjer je bivala vse do 11. leta, pozneje pa odpotovala k očetu v Miami, kjer je tudi prestopila prag šolskih ustanov. Na leta, ki jih je preživela v Miamiju, nima živih spominov. "Nisem ravno spadala tja," priznava. "Tam so bila vsa ta seksi svetlolasa dekleta z umetnimi prsmi, torbicami Louis Vuitton, medtem ko sem bila sama dekle mešane krvi z odštekanimi lasmi, ki se še zdaleč niso spajali z okolico." Če sta starša 'kul,' še ne pomeni, da so tudi otroci ... Tako pravi Zoe.
Še vedno se spominja obdobja, ko je takrat še sveži ločenec Lenny pričel gojiti več kot le prijateljsko naklonjenost do igralke Nicole Kidman. Dolgo pred tem, preden je postala njena soigralka v televizijski seriji Big Little lies, posnete po istoimenski knjižni uspešnici. "Bilo mi je 13 let. Peljala me je v kino, bila je prijazna do mene," ohranja danes 50-letno Avstralko v lepem spominu. V adolescenčnem obdobju male Zoe je bila nedvomno navdih, oseba, ki jo je kovala v zvezde. "Poznam jo od majhnih nog. Bila sem ob njej, ko je odraščala, in priznam, da je odrasla v čudovito žensko. Ne le navzven, temveč tudi od znotraj," je v nekem intervjuju nekoč dejala Kidmanova.
Zoe je želela biti ona, želela je slediti njenim stopinjam in prisotnost v času odsotnosti biološke matere je bila temu gotovo voda na mlin. Danes ena izmed mladih ikon, ki orjejo ledino v modnem svetu, je bila v določenem obdobju odraščanja vse prej kot vzorno dekle. Brez glave na zabavo je bil njen slogan: "Bila sem divja," se spominja. Raje kot vrstnike je imela starejše, izkušenejše prijatelje, ki so ji odpirali vrata v svet prepovedanih substanc, droge in alkohola. Odpirali so ji vrata v diskoteke, o katerih kot mladoletno dekle načeloma ni smelo še niti sanjati. "Na srečo sem vso potrebo po razuzdanem življenju hitro ukrotila. Zdaj sem lahko doma pred televizijo in gledam serije."
Na igralskem konservatoriju SUNY je preživljala študijska leta. No, pravzaprav zgolj eno. Šolske klopi in učbenike je obesila na klin in se odločila, da se posveti karieri. V dotičnem obdobju je še bila boje s prehranjevalnimi motnjami. Anoreksija in bulimija sta postali sovražnici v najstniških letih: "Bila sem težek boj z razumevanjem same sabo. Morda je to del tega, da sem bila kot deklica obkrožena s slavo," si še danes poskuša razložiti, čeprav v isti sapi ne želi zvaliti krivde na starševsko vzgojo in to, da je bila pri rosnih šestnajstih, sedemnajstih, hočeš nočeš, postavljena pred budno oko celega sveta.
Morda je del nezaupanja vase podedovala od matere - Kravitzeva pravi, da so se okoli očeta, razumljivo, rada sukala mlada dekleta, predvsem manekenke. Proti koncu srednje šole je tako podlegla nezdravim prehranjevalnim ritualom in shujšala na slabih 40 kilogramov. "Lahko ste videli moj prsni koš. Do zadnjega rebra," se spominja. Oslabel ji je imunski sistem, izgubila je menstruacijo. Čutila je, da jo zapušča volja do življenja, a igralka zagotavlja, da je demonom, uspešno in za vedno, pokazala zobe.
Preselila se je na obrobje Brooklyna in debitantsko stopila pred filmske kamere. Prvič kot varuška v filmu No reservations, ob boku Catherine Zeta-Jones, pozneje kot prijateljica noči v pozitivne kritike odetega akcijskega trilerja The Brave one. Oboje v obdobju enega leta. Začela je zvezdniško, v velikem slogu, so začetek njene igralske poti optimistično oklicevali kritiki. Kot za šalo se ji je uspelo vedno znova zavihteti v igralske zasedbe že dolgo priznanih igralcev – od Jodie Foster pa Brucea Willisa in Piercea Brosnana.
Odveč bi bilo reči, da je bila že kot otrok izpostavljena blišču - in bedi - Hollywoodske atmosfere. Tudi njena stara starša po Kravitzevi liniji sta pečat pustila v filmski industriji - dedek Sy je slovel po režiserskih spretnostih, medtem ko je bila temnopolta babica jamajških korenin, Roxie Roker, priljubljena igralka z malih zaslonov. Nič čudnega, da nam ima potomka skorajda modre krvi toliko za ponuditi. Njen rezime je milo rečeno impresiven, zajema izvedbe vseh mogočih žanrov. Od komedij do romance, ne nazadnje smo jo okusili tudi v akcijski preobleki. Mnogo fanatikov znanstvene fantastike je navdušila z vlogo najstniške mutantke v prvem filmu sage Možje X in stranske vloge v trilogiji Divergent. Pojavila se je tudi v Mad Maxu.
In kolikor ljubezni premore do filmskih platen, toliko je premore tudi sicer - po tem, ko so jo pred leti rade volje povezovali z ameriškim raperjem Drakom, je danes srečna v objemu igralca, 29-letnega Karla Glusmana. Romanca se je razvila iz preprostega in nedolžnega snidenja s skupnimi prijatelji. "To je bilo to. Nekako nikoli za tem nisva šla narazen. Sva srečna, ker je čudovit moški." Trenutno eksotično dekle v objemu usodnega moškega še vedno prebiva na vzhodni ameriški obali. V brooklynskem Williamburgu. Na mirnem obrobju velikega mesta, koder rada pohajkuje in si čisti telo in duha.
Njeno telo je poslikano s tetovažami raznovrstnih dizajnov in oblik (brez dlake na jeziku pove, da je od brnečega zvoka, prebadanja z iglami in vonja po tinti malček odvisna - prvič se je tetovatorskim rokam predala takoj ob polnoletnosti. Vgravirati si je dala srce, ki jo opozarja, da se mora imeti rada), pravi tudi, da je povsem zaljubljena v svoj nosni pirsing.
Bo že držalo, da zna vzbuditi pozornost. Na kakršen koli način pač že. Tudi kot glavna vokalistka v iz Filadelfije izvirajočega banda Elevator Flight. Ja, za zaključek je vredno omeniti, da je Lennyju glasbene gene uspelo prenesti koleno naprej. Vzgojena v težkih melodijah basa, bobnov, električnih kitar in raskavih vokalov nadaljuje tradicijo - ''brutalno, po vzoru Michaela Jacksona in irskega viskija''. Vsaj tako je zapisala na bandovski spletni strani. Z njim se, kot pravi, zgublja v toku zavesti, odkriva sfere, ki ji predstavljajo užitek in interes. Sfere iluminatov, dobrega piva in originalnih stripov ...
Neja Drozg