Ana Mestnik: “Ne ponujamo samo oblačil, temveč celotno izkušnjo”

17. 6. 2019 | Vir: Story
Deli
STRAN 5 (foto: Foto: Mauro Raunich)
Foto: Mauro Raunich

Če se pogosto sprehajate po Trubarjevi ulici v Ljubljani, ste jo že zagotovo videli - modno gospodično s turbanom na glavi. 

Ane Mestnik pa nismo opazili samo zaradi nekoliko eklektičnega sloga, temveč predvsem zaradi njene oblikovalske in poslovne žilice. Oblikuje namreč čudovite turbane, ki so pri nas čedalje bolj priljubljeni, ter pod eno streho, v svoji prodajalni Saloon, združuje še druge perspektivne mlade slovenske oblikovalce.

Story: Kako bi se opisali? S čim vse se ukvarjate?

Vedno sem si želela stopiti iz okvirjev, ne predstavljam si vsakdana, ki bi bil rutina. Rada počnem različne stvari in premagujem izzive. Tudi to je eden od razlogov, da sem se odločila odpreti svojo trgovino, saj tukaj lahko izražam svojo kreativnost in res delam to, kar me osrečuje, saj sta moda in stiliranje od nekdaj prioriteta v mojem življenju. Poleg tega, da vodim Saloon, pa izdelujem tudi turbane.

Story: Kdaj ste prvič začutili ljubezen do mode?

Moda me spremlja od otroštva. Že takrat sem svoja oblačila pogosto prikrojila ali jim dodala kaj svojega. Zgodaj sem začela delati v modni trgovini in takrat je ljubezen do mode postala še večja. Začela sem se udeleževati različnih modnih dogodkov in tako sem dobila idejo, da mlade oblikovalce združim pod eno streho.

Story: Kaj je za vas dober stil?

Zame največje merilo je, da se oseba v oblačilu počuti dobro, posledično smo bolj samozavestni in zadovoljni sami s sabo. Dober stil je zame drzen in včasih bi bilo super pozabiti na konvencionalna pravila.

Story: Kako pa bi opisali svoj stil?

Moj stil je zelo eklektičen, rada se igram z različnimi slogi, vse skupaj pa združim v celoto. Vedno pa upoštevam svoje počutje, ne podrejam se samo enemu videzu. Veliko mi pomeni, ko sta moj trud in izražanje prek oblačil opažena in avtentična. To se opazi tudi v Saloonu, kjer sama izbiram oblikovalce, s katerimi sodelujem, tako pri nas najdemo različne stile in se lahko oblečete za vse priložnosti.

Story: Imate pri oblačenju kakšen navdih oz. muzo, spremljate vplivnice na družabnih omrežjih?

Seveda družabna omrežja in modne vplivnice imajo neki vpliv na nas, tudi sama jih spremljam. Všeč so mi Gigi Hadid, Nima Benati, Micah Gianneli ... A bi rekla, da se oblačim po svojem občutku in najboljši 'outfit' izberem po trenutnem navdihu.

Story: Kateri je trenutno vaš najljubši kos v garderobi in kakšna je njegova zgodba?

Moj najljubši kos je turban. Ne samo da z njim popestrim vsakdanji 'outfit', temveč je postal del mene. Ko sem se bolj začela posvečati izdelovanju turbanov, sem prišla do problema, kako jih predstaviti in kje. Ugotovila sem, da imamo v Ljubljani zelo malo pravih konceptnih trgovin, kjer bi se lahko predstavili novi, mladi modni oblikovalci. Tako da lahko rečem, da je bil zame turban vzrok, da sem odprla trgovino Saloon.

Story: Modni dodatki so ključni, ko govorimo o trendih. Kaj je trenutno največji trend pri nas?

Torbice so zagotovo še vedno dodatek številka ena. Pri nas so trenutno zelo opazne 'bom bags' in 'crossbody' torbice. Prihaja pa tudi poletje in na modnih brveh je bil letos poudarek na naglavnem dekorju, različnih trakovih in lasnih obročih, kar me zelo veseli.

Story: Ali imate priljubljeno znamko oblačil, h kateri se vedno znova vračate?

V zadnjih letih sem tudi sama spremenila pogled na modo. Bolj kot znamka sta zame pomembni kakovost in sledljivost izdelave. Ravno zato se raje odločim za oblačila mladih slovenskih modnih oblikovalcev. Poleg kakovosti pa si omogočim še večjo možnost do unikatnosti in drugačnosti.

Story: Oblikujete turbane, ki so za naše okolje precej nenavaden dodatek. Kako ste dobili to idejo?

Začelo se je pred nekaj leti, ko smo imeli tematsko zabavo. Ker obožujem tematske zabave, si zato vedno vzamem čas in si naredim kaj posebnega. Za to priložnost sem si naredila prvi turban. Že tisti dan je bil odziv zelo pozitiven in tudi sama sem se navdušila nad njimi. Tako da je bilo vse skupaj zelo spontano in nenačrtovano.

Story: Kako spodbudite svoje stranke, da se opogumijo in poskusijo turban?

Zelo hitro opazim, kako drzna oz. kakšen okus ima moja stranka, in ko opazim, da bi bil turban prava izbira, ga vedno ponudim. Moje stranke rade poskusijo kaj drugačnega, zato imam veliko lažje delo, saj marsikatera pride ravno s tem namenom, da ga poskusi. Pred nekaj dnevi sem imela prav lepo izkušnjo, med malico sem odšla v bližnji bistro in tam me je opazila turistka iz Švedske. Ko sem se vračala v Saloon, sva se znova srečali in zaupala mi je, da je opazovala, kako zanimivo pokrivalo imam. Gospodična se je pozneje tudi odločila za nakup in mislim, da sva druga drugi polepšali dan.

Story: Imate kakšen nasvet, kako ga najlažje stilirati?

Turban je lahko zelo močan modni dodatek, popestri še tako preprost stajling. A vseeno ga je zelo preprosto kombinirati, saj je primeren za večino 'outfitov' in dogodkov.

Story: Gre pri procesu oblikovanja za kakšno posebno tehniko? Kako izberete materiale, barve, vzorce?

Uporabljam različne materiale - od žameta, svile do viskoze, podloga pa je pri vseh bombažna. To je zelo pomembno, saj se najbolje odnese pri stiku s kožo. Barve in vzorce izbiram glede na letni čas, trende in seveda svoj navdih. Nekatere turbane naredim tudi po naročilu strank.

Story: Ste lastnica omenjene trgovine s konceptom Saloon, ki je na Trubarjevi ulici v Ljubljani. Glede na to, da je življenjska doba takšnih trgovin pri nas včasih zelo kratka, nas zanima, kako izstopate s svojo ponudbo?

Ne ponujamo samo oblačil, temveč celotno izkušnjo, lahko bi rekla 'lifestyle' (življenjski slog, op. a.). Celotna naša ponudba se med seboj dopolnjuje, čeprav je kar nekaj različnih oblikovalcev. Poleg kakovosti in nosljivosti vas naša oblačila popeljejo od zajtrka do večerje. Pred sodelovanjem s katerimkoli oblikovalcem ga želim tudi bolje spoznati, zanimajo me njegova miselnost, to, kje izdeluje, in njegova zgodba. Zato je naša ponudba zelo unikatna. Vsi oblikovalci, s katerimi sodelujem, so ekskluzivno predstavljeni v Saloonu. Oblikovalci so izdelali tudi unikatna oblačila in kolekcije posebej za Saloon.

Story: Pri nas so trgovine s konceptom ena od redkih možnosti, da se mladi oblikovalci sploh lahko predstavijo ljudem. Zakaj ste se odločili odpreti takšno trgovino?

Na slovenskem trgu je še vedno premalo poudarka na lokalni modi, imamo pa kar nekaj mladih oblikovalcev, ki jim želim dati možnost za predstavitev. Poleg tega je Ljubljana postala zelo priljubljena turistična destinacija, lokalne kulinarike je že kar nekaj, zakaj jim ne bi ponudili še oblačil lokalnih oblikovalcev. Več je tudi povpraševanja po trajnostni modi in tudi meni je pomembno, kaj nosim in kako to vpliva na okolje.

Story: Trenutno je pod vašo streho kar 11 oblikovalcev. Kdo so in kateri so njihovi značilni kosi?

71 je znamka, ki je v celoti izdelana v Ljubljani, njihov poudarek je predvsem na nosljivosti, naravnih materialih in funkcionalnosti. Kolekcije znamke 71 bazirajo na črni barvi. Njihova zadnja kolekcija pa je bila posvečena našim 'saloončicam', kot jim radi rečemo.

Znamko IHNF je zasnovala Maja Šebenik, znana tudi kot r'n'b pevka Sheby. Poleg majic in puloverjev s provokativnim napisom izdeluje tudi 'statement' kose, pri nas boste zasledili kar nekaj njenih jaken. Jacqueline la Rouge je Ljubljančanka, ki izdeluje igriva, ženstvena oblačila. Kombinira jih z veliko barvami, potiskom in tilom. V njenih kolekcijah najdemo tunike, krila, kopalke.

Lea Behek je mlada, drzna oblikovalka iz Kranja. V njenih kolekcijah vsaka najde kos zase, saj ponuja vse od poročnih oblek pa do pank šik kolekcije. Poleg oblačil imamo tudi torbice. Torbice Brencha so zelo retro šik, oblikovalka Brina tudi sama šiva. Druga znamka torbic pa je Camara. Torbice crossbody so v šestih različnih barvah od črne pa do neon. V načrtu pa imajo tudi kolekcijo oblačil. V ponudbi imamo prav tako nakit Jane K.

Story: Kako bi opisali vašo ključno stranko?

Moja ciljna stranka je vsaka ženska, ki si želi garderobo popestriti s kakšnim unikatnim, nevsakdanjim kosom. Vsaka, ki želi s svojim 'outfitom' izstopati, biti opažena in biti oblečena drugače od večine. S svojimi strankami razvijam dolgoročen, oseben odnos, velikokrat jim svetujem pri izbiri 'outfita' za kakšen dogodek ali pa le za idejo za kakšno kombinacijo.

Story: Glede na priljubljenost 'high street' znamk, kot sta Zara in H&M, so ljudje, ki bi cenili unikatno modo, še vedno v manjšini. Kako bi jo približali ljudem?

Nekateri ljudje še vedno kupujejo le po pravilu nizkih cen. Gre pa celoten, globalni trend v nasprotno smer, torej čedalje bolj se ozavešča o zdravem življenju, kakovostni hrani, lokalni proizvodnji. Menim, da s konceptom v Saloonu sovpadamo v ta trend. Tudi odziv naših strank je v tej smeri. Ljudje vedno bolj cenimo kakovost in večje zadovoljstvo, ki nam ga prinese dober izdelek. S tem pa tudi pokažemo, da se zavedamo svojega vpliva na okolje.

Story: Je kvantiteta še vedno pomembnejša od kakovosti?

Vedno izhajam iz sebe. Pred približno petimi leti bi na tako vprašanje odgovorila, da absolutno količina, danes pa se s tem ne morem več strinjati. Danes si raje privoščim kak poseben, malenkost dražji in kakovostnejši kos. Na koncu imam v omari kak kos manj, a se počutim bistveno bolje v kakovostnem oblačilu, ki ga bom lahko nosila še dolga leta, kombinirala na najrazličnejše načine in seveda, da ne bom videla še ogromno žensk enako oblečenih.

Story: Poleg v trgovini lahko oblačila kupimo tudi na vaši spletni strani. So se slovenski kupci že opogumili in raje kupujejo na spletu?

Spletna stran je zdaj že skoraj 'must-have' v poslovnem svetu, a v mojem primeru je za zdaj fizična trgovina bolj uspešna. Zdi se mi, da naš trg še vedno prisega na preizkušeno, videno, kupljeno. Predvsem pri nevsakdanjih oblačilih si ljudje želimo izdelati končno kombinacijo, kar je veliko lažje v trgovini kot na spletu.

Story: Je tudi za vas prisotnost na spletnih omrežjih nujna?

Splet je veliko več kot samo predstavitev podjetja, omogoča tudi lažjo komunikacijo s kupci. Zato se mi zdi prisotnost na spletnih omrežjih v mojem primeru neizbežna.

Story: Sodelujete tudi z modnimi vplivnicami?

Do zdaj sem sodelovala z dvema vplivnicama, želim pa si še več takih sodelovanj.

Story: Poleg oblačil in modnih dodatkov v Saloonu najdemo tudi druge zaklade. Kaj vse lepega ponujate?

Ponujamo posebne slike, narejene ročno iz rezanega papirja, tako imenovane 'paper cut'. V modnem svetu je 'paper cut' postal zelo aktualen, uporabljajo ga kot dekor v izložbah. V Saloonu smo se odločili za akademsko slikarko Tejo K, ki se poleg slikarstva ukvarja z ilustracijami in 'paper cutom'.

Story: Moda in interjer sta področji, ki se čedalje bolj prekrivata. Boste svojo ponudbo dekorja še obogatili?

Res je, vse več modnih oblikovalcev se poskuša dokazati tudi pri oblikovanju interjerja. Sama sem se nad tem navdušila, ko sem opremljala Saloon. Zato si upam trditi, da bo kmalu na voljo tudi še kakšen dekor več.

Story: Kje pa sicer vi najraje nakupujete?

Najraje kupujem kar v Saloonu oz. od naših oblikovalcev. Včasih se odpeljem do Italije ali Zagreba, kjer sem odkrila kar nekaj trgovin s konceptom. Ko pa se odpravim na potovanje, vedno rada zavijem v kakšno prikupno manjšo trgovino z lokalnimi oblikovalci.

Story: Imate v središču Ljubljane kak priljubljen kotiček, ki vas navdihuje?

Prav posebnega kotička nimam, največ navdiha črpam na ulici, preplet videzov mimoidočih in moje domišljije. Zato si vedno rada vzamem čas za čaj na Trubarjevi ulici.

Story: Kakšne želje vas vodijo proti poletju?

Še več prijetnih sodelovanj, drznih kombinacij. Predvsem pa se veselim prenovljene Trubarjeve ceste. (smeh)

Besedilo: Katja Kozlevčar // Fotografije: Blaž Fortuna, Mauro Raunich

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ

Nova Story že v prodaji

Story 11/2019

Story 11/2019, od 23. 05. 2019