Babushka - trgovina z nasmehom

17. 4. 2016
Deli
Neža in Neva nista le sestri, sta tudi poslovni partnerici. (foto: Nastja Kovačec)
Nastja Kovačec

Ko se je pred leti na Gosposvetski ulici v Ljubljani odprla trgovinica Babushka, se Nevi Bajc še sanjalo ni, da se je s tem pravzaprav začelo obdobje silovitega porasta trgovinic s konceptom pri nas.

Neva je službo na sodišču zamenjala za bolj dinamičen poklic.
Babushka je odraz modernega dizajna in trendov v ročnih spretnostih.

V tujini precej priljubljene trgovinice so takrat pri nas prvič dobile resnega predstavnika, kot pravi Neva, pa so prav dobri primeri iz tujine v njej zanetili željo po trgovinici, ki bi ljudem slikala nasmeh na obraz.

Story: Neva, s trgovinico, kot je Babushka Boutique, ste nekako želeli na novo vzpostaviti spoštovanje do ročnih izdelkov. Zdaj je trgovinica odprta že kar nekaj let, mislite, da se je odnos zares spremenil?

Danes se je tudi pri nas situacija bistveno izboljšala in lahko rečem, da ljudje vedno bolj iščejo nekaj posebnega in unikatnega. Naša ciljna skupina so tisti kupci, ki cenijo dizajnerske izdelke in ki se zavedajo, koliko dela je vloženega v vsak izdelek, in so za to pripravljeni odšteti tudi kakšen evro več. Tako sem se že pred časom sprijaznila s tem, da vsem ne morem ugajati in biti vsem dostopna.

Story: Ko se je Babushka prvič odprla v Ljubljani, je imela zelo samosvoj slog, ki ga v Sloveniji nismo bili vajeni. Ste navdih za odprtje iskali v tujih državah, na potovanjih?

Z idejo po lastni trgovini s konceptom sem se spogledovala že nekaj let. Pogrešala sem trgovine s koncepti, ki sem jih lahko obiskovala le na potovanjih v najljubših prestolnicah in si take nakupovalne izkušnje želela tudi pri nas. Z željo, da prinesem nekaj nakupovalne svežine v Slovenijo, se je začel najprej izbor pohištva, dogovarjanje z oblikovalci za skupna sodelovanja in na koncu je bilo treba le še izbrati izdelke, v katere sem verjela, da lahko zvabijo vsaki stranki nasmeh na usta.

Story: Za odprtje trgovinice je bilo verjetno potrebnega veliko poguma, mar ne? Kaj ste počeli pred Babushko?

Verjamem, da imajo vsi srčni projekti srečen konec. Zato sem tudi zbrala pogum in zapustila zavetje varne službe na enem izmed ljubljanskih sodišč. Največji uspeh v mojem življenju je ravno ta, da sem čez noč rekla 'adijo' dolgočasnemu birokratskemu delu in začela živeti svojo kariero, kot sem si jo vedno želela.

Story: In kot sem omenila, je Babushka na neki način začela trend tovrstnih trgovin v Sloveniji. Ste to jemali kot pohvalo ali vas je to motilo?

Laska mi, da smo eden od prvih trendseterjev tovrstnih trgovin na slovenskem trgu. Slovenija se s trendom tovrstnih trgovin približuje ponudbi večjih tujih prestolnic.

Story: Prebrala pa sem tudi, da nekatera podjetja izdelajo kolekcijo samo za vašo trgovino?

Raznovrstna ponudba izdelkov na malem slovenskem trgu je vedno zelo dobrodošla. Trudimo se, da je na naših policah čim več izdelkov, ki jih je možno kupiti le pri nas. Ekskluzivne kolekcije dajo poseben pečat in popestritev ponudbi. Ponosna sem na našo zadnjo kolekcijo Hello from Ljubljana, ki smo jo lansirali pod okriljem oblikovalke, ki je del tima Babushka. Ko smo sestavljali kolekcijo, smo imeli v mislih predvsem turiste, vendar so jo dobro sprejeli tudi domači kupci, kar me še posebej veseli.

Story: Neva, v enem od preteklih intervjujev ste rekli, da ste odrasli z umetnostjo. V kakšnem smislu? So tudi vaši starši, stari starši kaj ustvarjali?

Veliko zaslugo za estetski čut in pozitivno naravnan odnos do umetnosti ima moja družina. Moj oče je odličen fotograf, stricu je bil čopič položen v zibelko, mamin stric pa je bil vrhunski kipar. Naš dom je bil vedno okrašen z umetniškimi slikami, fotografijami in skulpturami. V prostem času sem imela priložnost, da v domačih ateljejih spoznam različne tehnike oblikovanja. Čeprav sem bila že kot otrok zaljubljena v umetnost, sem nekako prezrla svojo strast do oblikovanja in se odločila za srednjo ekonomsko šolo.

Story: Pa ste potem tudi sami kaj izdelovali ali bi rekli, da je vaš izdelek Babushka?

Babushka mi omogoča izkoristiti vse moje podjetniške in ustvarjalne potenciale. Marketing in oblikovanje gresta z roko v roki. Verjamem, da Babushka danes ne bi bila to, če vanjo ne bi vlagala toliko truda in se sproti učila, kako biti še boljša.

Story: Bilo bi pa kar priročno, da bi lahko svoje izdelke prodajali v svoji trgovinici, kajne?

Pred tremi meseci smo s timom Babushka začeli uresničevati nov projekt, znotraj katerega lansiramo lastne kolekcije. Ustvarjamo izdelke, ki izražajo naš pogled na oblikovanje, avtorske vzorce, barve, ki so nam še posebej pri srcu. Navdih za oblikovanje lastnih izdelkov smo dobili iz želje, da dodamo na police izdelke, ki smo jih ves čas pogrešali.

Story: V trgovinici vam pomaga sestra. Ali se je ob skupnem delu vajin odnos še poglobil?

Marsikdo naju vpraša, ali se veliko prepirava, vendar ni tako. Kljub občasnim različnim pogledom na družinsko podjetništvo se velikokrat pošaliva, da delujeva kot jin in jang. Vsaka od naju pokriva zadolžitve, v katerih sva najboljši, in skrbiva, da v to vloživa maksimalno energijo. Ker imava delo razporejeno po dnevnih načrtih, se še pogosteje vidiva in slišiva, odkar delava skupaj.

Napisala Kaja Milanič

Fotografije Nastja Kovačec

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol