Dieta, kot bi se je držala Miss Universe Urška Bračko

21. 1. 2015

Miss Universe Urška Bračko, ki je ta hip v Miamiju na svetovnem izboru, se je za svoje podvige dobro pripravila. S pravilno prehrano je poskrbela za dobro počutje, ki jo spremlja pri vseh težjih obremenitvah.

"L judje se ne moremo prehranjevati po enem samem receptu, saj ima vsak človek drugačno presnovo. Zdravje je naše največje bogastvo! In mislim, da kolikor ti storiš zanj, toliko ti lahko vrne, zato so primerna prehrana, šport, spanec, nega odločilni pri delovanju našega organizma," meni Urška. "Neustrezne prehranjevalne navade so velikokrat vzrok številnih bolezni, in če želimo, da sta naša duša in telo v ravnovesju, ne potrebujemo nobenih zapletenih načrtov za vadbo ali za življenjski slog. Dovolj je že to, da se redno razgibavamo in skrbimo za uravnoteženo prehrano in sprostitev. Predvsem pri prehrani mora vsak najti svojo lastno pot, pa naj se odloči za vegetarijansko hrano, kombiniranje živil ali kuro z vitamini. Ko jemo, je pomembno, da hrano uživamo z vsemi čuti," doda. "Znati moramo prisluhniti svojemu telesu in jesti to, kar nam tekne. Vendar se moramo kljub temu držati nekaterih osnovnih pravil za uravnoteženo prehranjevanje. Najprimernejše je zdravo prehranjevanje, ki zmanjšuje možnosti za razvoj bolezni, medtem ko pripomore k boljšemu počutju, daje energijo in izboljšuje razpoloženje ljudi," svetuje.

Uravnotežena prehrana

Urška je svoje znanje s področja prehranjevanja dobila iz različne literature. "Veliko se danes o tem najde že na internetu. Svoje obveznosti poskušam usklajevati s petimi obroki hrane na dan in ob tem paziti na izbor ustreznih živil. Pazim tudi na njihovo kakovost. Med zdrava živila zagotovo spadajo polnozrnate žitne kaše, sočna jabolka, korenje, jagode in sveža zelišča. Ogljikovi hidrati, beljakovine, vitamini in mineralne snovi, ki jih telo potrebuje. Gledam pa tudi na to, da jem hrano, ki vsebuje balastne snovi. Te skrbijo za pravilno odmerjeno preskrbo telesa z energijo. Najpomembnejše so (kot sem že omenila) beljakovine, meso, ki se mora kombinirati z ogljikovimi hidrati (riž, testenine, krompir). Vsemu temu pa je čez dan treba dodati tudi vitamine (sadje in zelenjava) ter kakovostne maščobe (ribje olje, oreščki). Ker sem v zadnjem času imela veliko napornih dni, sem pazila na to, da sem jedla čim bolj uravnoteženo prehrano, saj je ta odločilna za moje počutje in energijo." Urška ima tudi srečo, da se ji ni treba ukvarjati z odvečnimi kilogrami. Tudi za shujševalne diete ima nasvet: "Diete, ki je mišljena kot stradanje, zagotovo nisem nikoli poskusila. Sem pa se že velikokrat ob strogi telovadbi odpovedala sladkorju. Ampak če bomo upoštevali prehransko piramido, lahko za vedno pozabimo na diete in nadležno štetje kalorij." Doda pa še: "Osnovo zdrave uravnotežene prehrane sestavljajo izdelki iz žit, riž, testenine ... Obožujem polnozrnati kruh, sledita mu sadje in zelenjava. Zelo dobro se počutim, če vsak dan pojem veliko svežega sadja in zelenjave. Zdravo bi tudi bilo, če bi ju jedli petkrat na dan. Nad njima so nato mlečni izdelki, mleko in sir, jajca ter meso in ribe. Na vrhu piramide pa so sladkarije, masti in olja."

Sadje in zelenjava

Prav v zimskem času, ko so na pohodu številne gripe in prehladi, je treba telesu zagotoviti zadostno količino vitaminov. "Sploh za krepitev imunskega sistema, za kar moramo poskrbeti že pred zimo. Mislim, da sta pomembna predvsem sadje in zelenjava, ki vsebujeta številne antioksidante. Ti ščitijo celice in krepijo odpornost telesa. Najboljši antioksidanti so vitamin C, E in A ter betakaroten. Sploh vitamin C, ki nam je vsem dobro poznan, krepi odpornost telesa. Ustrezna količina vitamina C je že v dveh pomarančah. Največ pa ga imajo rdeča paprika, brokoli in koromač. Za lepoto je recimo zelo koristen vitamin E. Najdemo ga v lanenem semenu ali mandljih. Velikokrat si pripravim zdrave napitke, predvsem iz svežega sadja in hrustljave zelenjave. Tako telo oskrbim s potrebnimi vitamini in minerali. Takšni sokovi pomagajo, da ostanem pri moči in da nimam težav z zdravjem."

Zdrav recept a la Urška Bračko

Mladi sir

Sestavine:

  • bučno olje Kocbek
  • mladi feta sir
  • solatni listi
  • sol, poper
  • bučna semena, nasekljana na drobno

Postopek:

Mladi sir poljubno narežemo in ga dekorativno zložimo na krožnik. Obložimo ga s solatnimi listi in začinimo s soljo in poprom, nato ga prelijemo z bučnim oljem in potresemo z bučnimi semeni. Siru lahko dodate tudi paradižnik, rdečo papriko, bučke ali katero drugo sezonsko zelenjavo.

Priporočamo