Športni dogodki so navdušujoči, a tudi obremenjujoči za okolje. Povečan promet, ki ga vsako leto beležimo v okolici Planice, da bi si ogledali finale svetovnega pokala v smučarskih skokih (FIS), terja svoj dolg, o katerem pogosto ne razmišljamo veliko. Družba Mastercard je v sodelovanju s Planico zato v okviru projekta Delimo si PlaniCO2 zasnovala car-sharing platformo SharePlanica.si, ki ljubiteljem enega bolj prepoznavnih športnih dogodkov v Sloveniji omogoča deljenje prevoza in s tem možnost zmanjšanja količine CO2 izpustov.
Projektu so se že pridružili številni znani obrazi, boste med njimi tudi vi? Poleg tega bo družba Mastercard še dodatno poskrbela za zmanjšanje CO2 izpustov osebnega transporta udeležencev z obnovo gozdov v okviru že obstoječega projekta Priceless Planet Coalition.
V Sloveniji, ki jo sicer opisujemo kot zeleno državo, znaten del emisij toplogrednih plinov (53 % vseh izpustov) prispeva promet, saj je skoraj popolnoma odvisen od fosilnih goriv. V primerjavi z ostalimi evropskimi državami delež predstavlja kar 9 % več od povprečja. Če upoštevamo število prebivalcev je Slovenija glede osebnih vozil potemtakem kar tretja največja onesnaževalka v EU. FIS finale svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici je spektakel, ki ne odmeva le v Sloveniji, ampak našo državo katapultira tudi med svetovno javnost. Realnost vseh športnih spektaklov pa je tudi spektakularna obremenitev za okolje. In znaten odstotek, okrog 50 %, CO2 izpustov tudi pri športnih dogodkih pritiče transportu na prizorišče. Prometni kaos, ki smo mu vsako leto priča ob FIS finalu svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici, tako ni le nepriročen za vse vpletene voznike in organizatorje, ampak pomeni dodatno obremenitev za Planico in Slovenijo.
Inovativna rešitev za zmanjšanje CO2 odtisa
Družba Mastercard in Planica sta si za FIS finale svetovnega pokala v smučarskih skokih 2023 zastavili pomemben cilj s konkretno rešitvijo. V želji po učinkovitemu zmanjšanju CO2 odtisa osebnega transporta obiskovalcev sta razvili rešitev SharePlanica.si pod sloganom projekta ‘Delimo si PlaniCO2’. Gre za car-sharing platformo, na kateri lahko obiskovalci Planice objavijo svoj prevoz ali se pridružijo objavljenim prevozom. Da pa bo Mastercard še dodatno prispeval k svetu brez roka uporabe, bo v okviru projekta Priceless Planet Coalition poskrbel za obnovo gozdov, ki so pomemben dejavnik absorpcije CO2 in s tem zmanjševanja ogljičnega odtisa.
»Obnova gozdov v okviru projekta Priceless Planet Coalition ni le obljuba, ampak aktivna zaveza družbe Mastercard, ki se zaveda, da je pot do učinkovitega zmanjšanja CO2, ki jo moramo prehoditi tako posamezniki kot podjetja še dolga, a štejejo tudi in predvsem majhni koraki vseh,« je poudaril Aleš Petejan, direktor marketinga Mastercard Slovenija.
Koliko dreves potrebujemo za akumulacijo nastale količine CO2 z enim samim prevozom v Planico in nazaj? In kako CO2 odtis prevoza v Planico primerjati z električnimi porabniki, s katerimi ustvarjamo svoj ogljični odtis vsak dan?
Po podatkih Centra za energetsko učinkovitost Instituta Jožef Stefana, ki so tudi za projekt SharePlanica priskrbeli realne podatke, za en sam prevoz iz Ljubljane v Planico in nazaj potrebujemo 1,3 drevesa za akumulacijo nastale količine CO2. In en sam prevoz iz Ljubljane v Planico ter nazaj (184 km) je odgovoren za enako količino CO2 izpustov, kot jo generirajo:
● do 531 dni stalno prižgana 7 W LED sijalka (ekvivalent klasični 60 W žarnici)
● do 93 dni stalno prižgana 40 W klasična sijalka
● do 372 dni stalno polnjenje mobilnega telefona
● do 34 dni prižgan hladilnik
● do 2 dni stalno prižgana pečica
● do 2 dni stalno prižgan električni štedilnik
● do 25 dni stalno prižgan televizor
● do 106 sni stalno polnjenje prenosnega računalnika
● do 74 dni stalno prižgan pomivalni stroj
● do 5,4 dneva stalno prižgan pralni stroj
● do 2,5 dneva stalno prižgan sušilni stroj
● do 2 dni stalno prižgan likalnik
● do 6,3 dneva stalno prižgan sesalnik
● do 15 dni ogrevanja 120 kvadratnih metrov velike hiše z električno črpalko (dobro izolirane)
● do 2,5 dneva ogrevanja 120 kvadratnih metrov velike hiše z električno črpalko (slabo izolirane)
● do 372 dni stalno delovanje električne zobne krtačke
● do 15 dni stalno delovanje baterijske kosilnice
● do 9 dni stalno delovanje mešalnika
Koliko CO2 izpustov torej prihranimo Planici z enim sami deljenim prevozom? Ogromno! Zato se pridruži Jerneju Damjanu, Juriju Tepešu, Mihi Deželaku, Katki Bogataj, Urški Ahac, Urošu Bitencu, Janu Filipu Jordanu Frangešu in Luciji Odar (1000 ur zunaj), ki so se pridružili projektu SharePlanica.si.
SharePlanica.si je povsem enostavna za uporaba
Imate avto? Objavite svoj prevoz shareplanica.si na in ga delite še z ostalimi navdušenci smučarskih skokov. Nimate avta? Poiščite prevoz in se jim pridružite. Ne glede na to, kakšen je vaš scenarij, v vsakem primeru vas na prizorišču čaka VIP parking, voznika pa še bon za hrano in pijačo v vrednosti 25 eur.
Delimo si prevoz na finale svetovnega pokala v smučarskih skokih v smučarskih skokih 2023 in ohranimo, kar je resnično Neprecenljivo®!