Spoznajte Evo Srebernjak, ki se 'skriva' za imenom znamke nakita Eveline Morel. Eva je ženska z vizijo in odločnostjo, ki jo je po naključju odpeljala v svet ustvarjalnosti. Iz lastne potrebe je nastal nakit iz dragih in poldragih kamnov, ki Evo spremljajo že vse življenje. Zdaj je novi kolekciji zapestnic dodala še diamante, ki postajajo precej priljubljeni tudi pri moških strankah.
Story: Pravite, da ste ime za znamko izbrali naključno in ker je francosko. Ker so Francozi znani esteti in je vaš nakit na visoki ravni, me zanima, ali je bil to razlog? Imata kaj skupnega?
Francija me navdihuje že od nekdaj. Ljudje, kultura, zgodovina, predvsem pa moda. Tam sem tudi črpala ideje za blagovno znamko nakita. Je dežela z bogato modno zgodovino, modno prestolnico Pariz, kjer so luksuzne modne hiše, kot so Christian Dior, Yves Saint Laurent, Chanel, Vuitton in drugi. Vsaka ženska, ki da nekaj nase, ima doma t. i. malo črno oblekico, ki jo je zasnovala Coco Chanel. Uživam življenje. To je ob dobri hrani in vinu moja skupna točka s prečudovito deželo in Francozi.
Story: Idejo za ekskluzivni nakit z dragimi kamni ste dobili med opravljanjem vsakodnevnega dela. A zakaj ravno zapestnice in dragi kamni?
Obožujem nakit iz kristalov, a je moj okus minimalističen in nakit iz poldragih kamnov tega večkrat ne odseva. So preveliki, združujejo izjemno veliko barv, sama pa sem želela nekaj bolj sofisticiranega. Ne le za prosti čas, temveč tudi za poslovne sestanke, večerje. Začela sem brskati po spletu, iskati nekaj, kar bi me pritegnilo, navdušilo, a nakita iz poldragih kamnov v kombinaciji z žlahtnimi kovinami preprosto nisem našla. Vse, kar mi je bilo všeč, pa je bilo izjemno drago in kot študentka si tega nisem mogla privoščiti. Zato sem se odločila, da si sama izdelam zapestnice, ki bodo poudarile moj stil in dodale piko na i mojemu stilu oblačenja. Prijatelji so to opazili, prve sem naredila prav zanje, ker so jim bile všeč barvne kombinacije in ker zapestnice niso izstopale, a so bile opažene. Odziv je bil pozitiven, zato je bila odločitev za lastno blagovno znamko zgolj posledica. Tako se je rodila Eveline Morel.
Story: Ste takrat, ko ste se odločili za ročno izdelavo nakita, želeli umiriti vsakdanjik in zmanjšati stres, povezan z delom? Vas tovrstno ustvarjanje pomirja?
Da, res je. Ljudje se ne posvečamo sebi, preveč smo odvisni od mnenj okolice. Kako zadovoljiti pričakovanja drugih. Kariera, izobrazba, družina, otroci. Kako postati najboljša verzija nas samih, ob tem pa pozabimo nase. Pozabimo, da moramo poiskati notranje ravnovesje, biti srečni in zadovoljni s seboj. Ljudje danes iščemo dobro službo, idealnega življenjskega sopotnika, vedno želimo več in višje. Potem se na neki točki ustavimo, se sprašujemo, kdo sploh smo, in se začnemo iskati. Uspešen človek je zame tisti, ki živi življenje, je zadovoljen, izkusi vsak trenutek maksimalno in se po najboljših močeh trudi biti dober. Danes pa se mogoče prav zaradi pritiskov okolice večina ljudi srečuje z izgorelostjo in anksioznimi motnjami. Vsak mora najti ravnovesje v sebi. Sama sem svoje ravnovesje, delno, našla prav v izdelavi nakita. To je moj čas. Čas zame. Kristali so mi bili pri srcu že od otroštva, vedno sta me zanimali njihova zdravilna moč in moč zaščite. Ko sem bila majhna, sem jih nosila v torbici, danes jih ponosno pokažem na zapestnici.
Story: Poleg tega, da je nakit namenjen vsem, so bile prvotna ciljna skupina mlade mamice in ženske, ki imajo težave z zanositvijo. Zakaj se vas je to še posebej dotaknilo?
Način življenja se spreminja, bolj je stresno. Posledice tega se kažejo v našem zdravstvenem stanju, med drugim tudi pri težavah z zanositvijo. Zavedati se moramo, da način življenja vpliva na naše telo in počutje. Premalo se poslušamo. Ta tema je še vedno tabu v družbi, o tem bi se morali pogovarjati več in bolj odkrito. Veliko odnosov se zaradi nezmožnosti zanositve skrha. Marsikatera ženska se v času dolgotrajnega postopka oploditve spopada z lastno negotovostjo. Pravzaprav dopusti, da to prevlada v njihovem življenju. Kristalom so pripisovali moč, pomoč, da dosežemo notranje ravnovesje.
Story: Verjamete v zdravilno moč kamnov in kako je to povezano z vami?
Zagotovo. Že kot deklica sem imela 'talismane'. Predmete, ki sem jih nosila s seboj in za katere sem verjela, da mi prinašajo srečo, me varujejo pred zlom ali bodo v moje življenje prinesli neko magično energijo. Ljudje imamo različna prepričanja in verovanja. Vsak najde tiste, zaradi česar se počuti bolje, in posledično tudi pozitivno vpliva na skupnost. To je treba spoštovati.
Story: Kateri dragi kamen vam je najbolj pri srcu oziroma kateri ima največjo moč za regeneracijo?
Težko bi se odločila za najljubšega, saj imajo kristali različne lastnosti. Morda bi lahko rekla akvamarin, talisman sreče. Prinaša srečo v medsebojnih odnosih, blagostanje in pogum. Izredno mi je pri srcu tudi roževec, srčni kamen, kamen brezpogojne ljubezni z izjemno močno ženstveno energijo. Poglablja različna razmerja, nežnost in intimo. Smaragd je kristal, ki naj bi imel izredno moč obnavljanja celic, splošne regeneracije telesa in duha. Ta kristal je bil občudovan v številnih kulturah - v starem Egiptu je bil na primer simbol večnega življenja. Predstavlja večno obnavljanje, krog rojstva in smrti. Je plemenit kristal inteligence, vitalnosti, kreativnosti in prilagodljivosti.
Story: Po predstavitvi znamke ekskluzivnega nakita ste imeli neverjetno dober odziv, ki ga niste niti pričakovali. Zakaj menite, da je tako, in kdo so pravzaprav vaše najzvestejše stranke?
Moram priznati, da takšnega odziva nisem pričakovala. Bila sem izjemno pozitivno presenečena. Prek prijateljev in znancev se je novica hitro razširila od ust do ust, naročila so deževala. Zapestnice nosijo mladi, starejši, poslovna skupnost, politiki, znani obrazi. Produkt je lep, kakovosten in cenovno dostopen.
Story: Je uspeh povezan s prehodom iz dnevne službe v postransko dejavnost? Je lahko šef v skrbeh, da boste dali odpoved in se ukvarjali izključno z nakitom? Bi bili zadovoljni s takšno ureditvijo in ali bi to pomenilo, da so se vam uresničile sanje?
Z veseljem in vestno opravljam svojo sedanjo službo. O lastni blagovni znamki pa sanjam že od otroštva, a se zavedam, da je treba podjetje graditi postopoma, preudarno in z vizijo. Ne želim prehitevati dogodkov. Želim, da bi tudi čez 20 let bilo izdelovanje nakita zame pomiritev, in ne stres. Največje sanje vsakogar so, da uživa v tem, kar počne. Zase lahko rečem, da sem zdaj zadovoljna, a si želim napredka in osebne ter poslovne rasti.
Story: Kako svetujete strankam? Ali imajo posebne želje in zahteve?
Vsak ima svoje želje. Moški si želijo estetskih zapestnic, ki ne izstopajo, a poudarijo njihovo moškost. Ženske so tiste, ki se pozanimajo o lastnostih kamnov. Izberejo jih glede na moč, nebesno znamenje ali samo po barvah, ki so ali pa še bodo modne. Veliko strank dodaja diamante, rubine, obeske iz srebra. Ko ženske kupujejo za partnerje, kamne izbirajo glede na njihove najljubše barve ali partnerjeve lastnosti.
Story: Na željo nekaterih ste se podali tudi v trgovino z diamanti. Kako dolgotrajen je bil proces iskanja lepih dragih kamnov in diamantov?
Kako že pravijo? Diamanti so dekletovi najboljši prijatelji. Vendar opažam, da so v zadnjem času vedno bolj zaželeni tudi pri moških. Stranke se odločajo, da zapestnice oplemenitijo z diamanti, ter tako dodajo eleganco in prestiž. Izdelki so unikatni, izdelani po želji naročnika. Znanje o dragih kamnih pridobivam z literaturo, najboljši učitelji pa so priznani zlatarski mojstri. Vsak dan znova se učim. Vsak kamen ima svojo zgodbo, ki jo želim vpeti v zapestnico naročnika, da bosta skupaj pisala novo zgodbo naprej.
Story: Kaj prinaša prihodnost? Česa se boste še lotili? Lahko pričakujemo tudi verižice, uhane?
Moja strast so zapestnice. Vsako potovanje, raziskovanje novih dežel je obogatilo mojo zbirko zapestnic z neko novo, unikatno. Kot nekatere ženske kupujejo torbice in čevlje, jaz kupujem zapestnice. To je moja mala razvada, pregreha, ki se ji ne bom odpovedala. Naslednji korak so prstani iz srebra in zlata v kombinaciji z dragimi kamni. Nato se bom prepustila navdihu, kreativnosti in času.
Story: Pa boste vedno prodajali zgolj prek spleta ali načrtujete trgovino?
Vsak začetek je težak. Splet je trenutno zame odlično izhodišče za širjenje glasu in dostop do strank ne le v Sloveniji, temveč po vsem svetu. Omogoča mi vpogled v želje strank, njihove nakupovalne navade, to, katere kamne si ogledujejo, in seveda odziv, ali je produkt dober oziroma v katerih primerih ni. A tudi nastop na svetovnem spletu ni enostaven. Treba je biti viden in opažen. Lastna trgovinica je zanimiva, a o tem za zdaj še ne razmišljam, zdaj sem osredotočena na kakovostno izdelavo zapestnic in razvoj novih produktov. Pozornost želim nameniti izboljšanju obstoječega produkta z namenom izpolniti in preseči pričakovanja strank. Strinjam pa se, da je za uspešen posel treba tudi ustvarjati, graditi in negovati stike s strankami, da se zadovoljne vračajo. To je mogoče prek spleta težje, a se trudim, da stranke zaradi spletnega nakupa niso prikrajšane za moje nasvete in priporočila.
Manja Stević
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"