Zvok budilke, hiter skok v garderobo, še zadnji popravki pred ogledalom in potem pika na i, torbica. A kaj, ko se nobena ne ujema z izbranimi oblačili, čeprav se omara šibi pod težo najrazličnejših torb. Torba NOBU je nastala na podlagi izkušenj predstavnic nežnejšega spola, ki so ustvarile izdelek, ki se prilega prav vsaki vaši garderobi, zato kombiniranje še nikoli ni bilo tako zabavno. Ker smo se tudi mi želeli o tem prepričati na lastna ušesa, smo na kavo povabili Heleno Marolt, prebivalko planeta (studia) Mars.
Story: Zamisel za oblikovanje torbe NOBU je nastala v prostorih studia Mars, vendar to ni vaša prvotna dejavnost.
Smo studio, ki se ukvarja z oblikovanjem vidnih sporočil. Torba NOBU je ideja, ki se je rodila pred dvema letoma in se z našo pomočjo razvila do faze, v kateri je zdaj.
Story: Kako pa ste dobili idejo o torbi, ki bi se prilagajala naši garderobi?
Hm, smešna zgodba. Tega sem se namreč spomnila med pletenjem božičnih daril. Medtem ko pleteš, imaš namreč tudi ogromno časa za vsa mogoča razmišljanja. Poleg tega smo si že od nekdaj želele, da bi z nečim dodatno oplemenitile našo dejavnost. Trenutno to počnemo zgolj zaradi veselja, v prihodnosti pa bi NOBU rade še razvile.
Story: Torej ste želele z izdelkom razveseliti tudi druge predstavnice nežnejšega spola.
Točno tako, torba NOBU je namreč spoj vsega našega ustvarjanja. Svoje dnevno razpoloženje smo želele prikazati s torbami, s številnimi poklopci pa bi rade poudarile tudi avtorska dela. V poplavi številnih znamk smo želele ustvariti nekaj osebnega, nekaj, kar bi nosilo sporočilo. Ideja te najde, zato ne veš natanko, kako si do nje prišel.
Story: Smem vprašati, koliko torb je v vaši omari?
No, predvsem imam doma 15 poklopcev za torbo NOBU, (smeh) poleg tega pa morda še okoli pet drugih. Pri NOBU se nikoli ne neha, saj vedno obstaja možnost, da bi še dodatno oplemenitila svojo garderobo.
Story: Kakšna ideja pa stoji za imenom NOBU?
No brand but you (Ne znamka, temveč ti sam)! S preprosto torbo lahko namreč izraziš svoje razpoloženje. Želele smo ustvariti nekaj, kar ti zjutraj nariše nasmeh na obraz.
Story: Ideja je torej, da bi na podlagi jutranjega razpoloženja in garderobe izbrale poklopec, ki bi nam v tistem trenutku ustrezal. Na katera izhodišča pa ste se sklicevali pri oblikovanju torbe?
Nismo želele, da bi bila torba predraga, saj se zavedamo, kakšna je kupna moč, zato je bilo v podzavesti prisotno tudi to. Vsi ne moremo imeti dragih torb, zakaj torej ne bi ustvarile nečesa avtorskega in kreativnega po dostopni ceni. Baza je zato povsem preprosta, obliko pa bi želele v prihodnosti še nadgraditi.
Story: Kaj vse pa lahko pospravimo v torbico NOBU?
Primerna je za telefone, ključe, denarnico, stekleničko vode, ima pa tudi elastiko za zvezek formata A4. Vsekakor lahko zadosti vsem potrebam sodobne ženske. Treba je gledati tudi vizualni efekt, zato je velikost še vedno prijazna do grafik na poklopcih. Pomembno pa je bilo tudi, da lahko vanjo spravimo tablični ali manjši prenosni računalnik. Me v torbe zmečemo vse mogoče, in preden se dokoplješ do ključev ... (smeh)
Story: Od volnenih poklopcev, grafičnih vzorcev pa do ljubkih motivov. Kje črpate navdih za izdelavo poklopcev?
Navdih nas spremlja na vsakem koraku, ideje namreč dobiš prav vsak dan. Enkrat sem tako idejo dobila z gledanjem skozi kalejdoskop, ki smo ga ponazorili z ljubljanskimi fasadami, velikokrat pa tudi iz narave in dela.
Story: Gre torej za avtohtoni slovenski izdelek, ki se je rodil v vaših zamislih.
Seveda ideja je naša, želele pa smo vplesti sistem skupnosti. Namen je bil, da tudi drugi ustvarjalci prispevajo k našemu izdelku s svojimi stvaritvami. Tako smo se povezale z Zoro Stančič in skupino, ki v sklopu njenih delavnic opravlja grafični tečaj, njihove grafike pa so nato zaživele na naših poklopcih. Želimo si še več takih projektov, ki bi lahko zaživeli skupaj z našo torbo NOBU.
Story: Možnost izbire je resnično pisana, saj se najde nekaj prav za vsakogar. Kateri poklopci pa stranke najbolj privlačijo?
No, to je hecno, ker se ne ravnamo po trendih. Malo seveda spremljamo tudi modno dogajanje, vendar se po njih ne usmerjamo. Ni pravila, kaj ljudje kupujejo. Tudi ko kupec pride k nam po poklopec, je nemogoče oceniti, katerega bo vzel; velikokrat smo se že zmotile, saj nas stranke vsakič znova presenetijo.
Story: Katera skupina ljudi pa se odloči za torbico NOBU?
Ciljna skupina je za torbico NOBU zelo široka. Morda bi zaradi funkcionalnosti merile predvsem na mladostnike do 30. leta, vendar tudi sovrstnice kupujejo torbe NOBU. Morda so namenjene bolj svobodomiselnim ljudem, ki na življenje gledajo malo drugače in ne sledijo zgolj modnim trendom.
Story: Temelj torbe predstavlja iz filca narejena poštna torba. Zakaj ste se odločile za uporabo industrijskega filca?
Predvsem zato, ker dobro drži obliko, poleg tega pa je zelo prijeten na dotik. Tkanina, ki je na filc prišita, ohrani obliko in se ne zguba ter zvija, saj sporočilo v tem primeru ni več berljivo. (smeh) Je tudi zelo odporen proti naravnim razmeram, seveda pa prav vodoodporen ni, saj ni ustvarjen za ekstremne naravne pojave. Zdaj se že spogledujemo tudi z mikrofibro, morda za pomladne kolekcije.
Story: Kakšen je odziv ljudi? Kje je mogoče kupiti torbico NOBU?
Morda je trenutno malo zatišje, pred novim letom pa je bilo resnično veliko povpraševanja. Tudi v januarju je bil pravi bum! Torbico NOBU si lahko privoščite na www.nobubag.com.
Story: Kakšni so vaši načrti za letos? Se obeta nova spomladanska različica?
Ponudbo bi rade izpopolnile z novo osnovo, drugačno obliko in novimi materiali. Dela je seveda veliko, zato bomo še naprej razvijale naš izdelek. Torbo bi želele tudi obarvati, v svetlo osnovo za poletje in pa seveda klasično črno. Pa seveda oblika torbe NOBU, morda večja, manjša, nahrbtnik. Možnosti so neskončne.
Napisala Nika Arsovski
Fotografije Goran Antley
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču